Mercedes, pregătită să testeze primul motor pentru sezonul 2014

Publicat vineri, 09.12.2011 14:48 de Daniel Popescu

Mercedes va testa în curând pe bancul de probe prima versiune a motorului V6 de 1.6 litri care va fi utilizat în Formula 1 începând din sezonul 2014.

Renunţarea la motoarele V8 de 2.4 litri în favoarea unităţilor turbo V6 de 1.6 litri începând din sezonul 2014 a determinat constructorii prezenţi în Formula 1 să înceapă deja munca la noile motoare.

După ce Ferrari a anunţat în toamna acestui an că va evalua o primă versiune a acestor motoare în cursul anului viitor, cei de la Mercedes sunt deja pregătiţi să efectueze un test pe bancul de probe. Totuşi, germanii nu au stabilit încă o dată precisă pentru acest test, o decizie finală în acest caz urmând să fie luată ulterior.

În plus, Andy Cowell, directorul de inginerie al Mercedes-Benz, insistă că noile motoare vor avea un sunet foarte plăcut, în ciuda temerilor fanilor ca una dintre particularităţile curselor de Formula 1 va dispărea.

"Motoarele au multe turaţii. Curgerea combustibilului atinge valoarea maximă la peste 10500 rpm, iar numărul maxim de rotaţii al motorului este de 15000 rpm. În plus, cu cele şase valve, cei şase cilindri la 15000 de rpm cred că vor suna foarte frumos", a precizat el.

Pe de altă parte, Thomas Fuhr, directorul executiv al Mercedes-Benz, a negat că introducerea noilor motoare va avea ca efect un nou război al costurilor, după ce Ferrari estimase costuri totale de dezvoltare de până la 50 de milioane de euro.

"Cea mai mare performanţă a fost stabilirea unui regulament tehnic clar. Împreună cu constructorii, FIA a făcut o treabă minunată. Multe lucruri sunt predefinite, aşa că nu cheltui sume mari pentru dezvoltare. Ştim că este un motor single-turbo, iar asta face ca lucrurile să fie mult, mult mai simple. Dacă poţi să controlezi motorul din punct de vedere tehnic, este mai uşor să spui că poţi controla costurile. Priviţi cât de complicate sunt lucrurile în privinţa partii frontale a şasiului", a precizat el.

Via | AutoHebdo