Monoposturile din 2014 ar putea fi cu până la patru secunde pe tur mai lente
Noile monoposturi de Formula 1 pentru sezonul 2014 ar putea fi cu până la patru secunde mai lente pe tur din cauza noului regulament aerodinamic şi a motoarelor turbo V6 de 1.6 litri.
Formula 1 se pregăteşte intens pentru sezonul 2014 al Formulei 1, care va aduce cu sine numeroase schimbări de regulament.
Una dintre temeri este însă că noile monoposturi vor fi semnificativ mai lente decât cele din sezonul 2013, ca efect direct al acestor schimbări. Gary Anderson, analistul tehnic al postului britanic de televiziune BBC, anticipează că un monopost va pierde aproximativ patru secunde pe tur în sezonul următor comparativ cu performanţele din 2013.
"Noul regulament aerodinamic costă 1.5-2 secunde pe tur. Creşterea masei monoposturilor (n.r - de la 642 la 690 de kilograme) costă alte 1.5 secunde, iar pneurile Pirelli mai dure vor costa încă 0.5 secunde. În concluzie, monopostul va fi 'frânat' cu 3.5-4 secunde pe tur", a declarat el pentru publicaţia germană Sport Bild.
Cu toate acestea, Anderson consideră că echipele vor înregistra progrese semnificative într-o perioadă scurtă de timp, astfel că până la finalul sezonului vitezele vor fi comparabile cu cele din sezonul recent încheiat.
"Experienţa demonstrează că panta de dezvoltare este foarte abruptă la începutul unei noi ere a regulamentului. Curând, monoposturile vor fi la fel de rapide ca înainte", a adăugat el.
Sport Bild a publicat şi o ipoteză de design pentru monopostul Red Bull din sezonul 2014, realizată de reputatul jurnalist tehnic Craig Scarborough pe baza noului regulament tehnic.
Via Sport Bild
Urate cu spume si lente....combinatia ideala