Newey explică retragerea din F1 prin regulamentul tehnic restrictiv
Adrian Newey a confirmat că principalul motiv pentru care îşi va reduce semnificativ implicarea în Formula 1 este regulamentul tehnic din ce în ce mai restrictiv.
Adrian Newey a anunţat înaintea Marelui Premiu al Canadei că îşi va reduce semnificativ activitatea în cadrul echipei de Formula 1 deţinută de Red Bull, pentru care va avea doar un rol de consultant şi mentor.
În schimb, britanicul se va concentra pe o serie de alte proiecte a căror natură va fi dezvăluită ulterior, însă despre care publicaţia germană Auto Motor und Sport susţine că ar avea legătură inclusiv cu industria aeronautică.
Newey a dezvăluit că decizia sa are drept principală cauză o restricţionare din ce în ce mai puternică a regulamentului tehnic, care nu îi mai oferă oportunitatea să-şi demonstreze creativitatea.
"Sincer să fiu, simt că regulamentul este foarte restrictiv, ceea ce este păcat. Este dificil să găseşti noi zone de explorare, pentru că regulamentul este limitat. În acelaşi timp, aş vrea să văd dacă pot aplica abilităţile mele, indiferent care ar fi acestea, şi în alte domenii. Voi rămâne implicat total în echipă în următoarele luni şi vom analiza structura inginereasca pentru viitor. După ce voi începe noile proiecte, voi avea mai mult un rol de consultant şi, dacă vreţi, de mentor pentru colegii mei ingineri. Dacă vor avea întrebări sau dacă vor avea nevoie de sfatul meu, voi fi disponibil", a explicat el.
De altfel, Formula 1 pregăteşte un nou regulament tehnic pentru sezonul 2017, care prevede şi mai multe restricţii de natură tehnică prin standardizarea unor componente şi simplificarea radicală a designului pentru anumite componente precum sistemul de alimentare cu carburant, structura de rezistenţă la accidente, aripa faţă, suspensia spate sau conductele de frână.
▶ Noi restricţii de regulament în 2017
Totuşi, Newey nu a exclus varianta de a reveni în Formula 1 în cazul în care regulamentul tehnic va deveni atractiv la un moment dat.
"Este foarte posibil. Am ajuns într-un stadiu al carierei în care aş vrea să încerc noi provocări, indiferent care ar fi acestea, şi să-mi încerc mâna la lucruri diferite. este un stimulent proaspăt, dar aceste lucruri sunt de tranziţie. Am 55 de ani, dar nu sunt încă pregătit să stau la plajă. Mai fac lucrurile astea un pic şi apoi vedem ce se întâmpla", a adăugat el.
Via ESPNF1
sunt ferrarist, mi am dorit ca acest geniu sa lucreze ptr ferrari intr o oarecare zi, dar nu se poate.. asa a ales el.. este pacat ce se intampla si cum oamenii cei mai capabili se retrag frumos din ceea ce au facut pana acum.. am tot respectul si consideratia ptr newey, este cel mai bun inginer din F1, in aerodinamica,parerea mea, poate nu am dreptate, insa rezultatele vorbesc de la sine..pe uinde a fost, i-a facut mari pe toti,,williams, mclaren, acum redbull poate raman cei mai mici si slab pregatiti ingineri si se va crea o formula 1 gen gp2, fanii sunt dezamagiti oricum, se merge in regres in loc de progres.. daca asta vor capii...rusine!