Newey: "Red Bull are cel mai mult de pierdut din cauza noului regulament tehnic"
Adrian Newey susţine că Red Bull Racing va fi echipa care va avea cel mai mult de suferit în urma schimbării radicale a regulamentului tehnic.
Opiniile cu privire la performanţele pe care echipele le vor obţine în sezonul 2014 cu noul regulament tehnic sunt în mare parte contradictorii. Unii ingineri consideră că echipele sprijinite direct de constructorii din competiţie vor avea un avantaj major, în timp ce alţii speră ca noul regulament să permită echipelor mici să progreseze rapid într-un interval scurt de timp.
Adrian Newey, directorul tehnic al Red Bull Racing, se limitează să anticipeze că echipa sa va fi cea mai puternic afectată, în special din cauza noului regulament pentru sistemul de evacuare, care nu va mai permite obţinerea unui avantaj aerodinamic cu ajutorul gazelor de eşapament.
"Nu există aproape niciun efect din partea evacuării şi nu rămâne nimic de câştigat, pentru că unitatea de propulsie absoarbe o mare parte din energie (n.r - pentru a fi transformată în energie electrică). Probabil că am făcut o treabă mai bună decât rivalii noştri în utilizarea poziţiei sistemului de evacuare, aşa că din păcate vom pierde cel mai mult", a precizat el citat de publicaţia ESPNF1.
Chiar dacă toate echipele vorbesc despre provocările aduse de noile motoare turbo V6 de 1.6 litri, Newey afirmă că reducerea lăţimii aripii faţă cu 10 cm va genera cele mai mult bătăi de cap.
"Cred că marea problemă în acest an va fi îngustarea aripii faţă, care reprezintă o schimbare majoră. 100 mm nu sună foarte mult, dar este o schimbare mare pentru că plăcuţele exterioare ale aripii vor sta acum în faţa pneului de pe puntea faţă, iar recuperarea avantajului aerodinamic va fi una dintre marile provocări", a adăugat el.
Via ESPNF1
Si iar ii vezi cu 2 sec mai rapizi pe tur...