Piloţii solicită restricţionarea sistemului DRS în calificări

Publicat joi, 17.11.2011 11:47 de Daniel Popescu

Piloţii solicită ca sistemul DRS să fie utilizat în antrenamente şi calificări după aceeaşi regulă aplicată în cursă, din cauza riscurilor de securitate.

Sistemul Drag Reduction System (DRS) poate fi utilizat pe parcursul curselor doar într-una sau maxim două zone distincte, însă în timpul antrenamentelor şi calificărilor poate fi activat pe orice zonă a circuitului.

Din acest motiv, în special în calificări, piloţii tind să deschidă aripa spate flexibilă în cât mai multe zone posibil pentru a-şi îmbunătăţi timpul pe turul de circuit, datorită sporului de viteza oferit de tehnologie. Dezavantajul este un risc sporit de accidente, motiv pentru care Mark Webber susţine că piloţii vor ca începând din sezonul viitor utilizarea sistemului DRS să fie restricţionată drastic în antrenamente şi calificări.

"Au fost câteva incidente în care piloţii au ieşit în decor pentru că au forţat limitele DRS. Piloţii vor aproape în unanimitate ca utilizarea tehnologiei în afara cursei să fie limitată [...] doar la zona DRS şi poate la două linii drepte cheie, cu o restricţie suplimentară în privinţa punctului în care DRS poate fi activat pentru a nu fi prea aproape de ieşirea din viraj", a precizat pilotul echipei Red Bull Racing pentru BBC Sport.

Introducerea sistemului DRS a născut numeroase controverse privind artificializarea modului în care sunt realizate depăşirile în Formula 1. Situaţia a fost amplificată de faptul că în unele cazuri depăşirile au devenit mult prea uşoare, ceea ce a determinat o scădere a interesului pentru astfel de manevre.

"Inevitabil, au fost unele curse în care depăşirile au fost prea uşoare, cum ar fi China, Belgia şi Turcia, dar şi altele unde au rămas dificile, precum la Valencia, Barcelona şi Coreea de Sud. Iar în altele nu s-a schimbat nimic. Asta era de aşteptat", a mai precizat el.

Via | BBC Sport

  • dumi_p, joi, 17.11.2011 14:48
    Nu asta era ideea...

    ...ca pilotii sa forteze limitele? Riscurile nu pot fi eliminate 100% in F1 si in motor sport in general. Chestiile de genul asta trebuie sa ii separe pe baieti de barbati, altfel mai bine ne uitam la cei care piloteaza f bine pe jocurile pe calculator, ca nu ar mai fi mare diferenta...