Piloţii vor avea două zone DRS în cursa inagurală din Australia
Oficialii echipei Sauber au dezvăluit că FIA va introduce două zone pentru activarea sistemului DRS pe parcursul Marelui Premiu al Australiei.
Sistemul Drag Reduction System (DRS) ar putea juca un rol mai important în prima cursă a sezonului de la Melbourne decât anul trecut, după ce au apărut primele informaţii potrivit cărora tehnologia va putea fi activată în cursa în două zone distincte.
Informaţia a fost furnizată de Giampaolo Dall'Ara, şeful inginerilor de cursa de la Sauber, în cadrul unui preview pentru Marele Premiu al Australiei.
"Istoric, depăşirile au fost dificile la Melbourne, dar de data aceasta vor exista două zone DRS", a precizat el.
Dall'Ara nu a menţionat poziţionarea celor două două zone DRS, iar FIA va face un anunţ oficial pe acest subiect pe parcursul săptămânii viitoare. Cu toate acestea, una dintre zone va fi aproape sigur pe linia de start-sosire, în timp ce a doua ar putea fi amplasată între virajele doi şi trei sau între virajele 12 şi 13.
Sistemul DRS a fost introdus în premieră în Formula 1 în Marele Premiu al Australiei de anul trecut, însă amplasarea zonei de activare pe scurta linie dreaptă de start-sosire nu a avut efectul scontat pentru spectacol.
Tehnologia permite pilotului aflat în urmărire să apese un buton de pe volan pentru a scădea forţa de apăsare aerodinamică pe liniile drepte pentru a avea mai multe şanse de a depăşi, însă sistemul poate fi activat numai dacă diferenţa dintre doi piloţi este de cel mult o secundă.
Via | Sauber
"Tehnologia permite pilotului aflat în urmărire să apese un buton de pe volan pentru a îmbunătăţi forţa de apăsare aerodinamică pe liniile drepte pentru a avea mai multe şanse de a depăşi..." E cam fix pe dos decat ziceti voi. SCADE forta de apasare aerodinamica, reducand frecarea cu aerul => viteza mai mare in linia dreapta