Presă: Ferrari va abondona suspensia frontală de tip pullrod în 2014

Publicat miercuri, 27.11.2013 15:00 de Daniel Popescu

Ferrari va reveni în sezonul 2014 la suspensia faţă de tip pushrod la doi ani după ce a introdus suspensia de tip pullrod care a fost ulterior copiată şi de McLaren.

Ferrari este pe punctul de a renunţa la suspensia frontală de tip pullrod în dezvoltarea monopostului pentru sezonul 2014, potrivit unor informaţii dezvăluite de publicaţia italiană Autosprint.

Scuderia a reintrodus aceast tip de suspensie în sezonul 2012, pentru a oferi monopostului un centru de greutate mai scăzut. Totuşi, efectele tehnologiei nu s-au făcut simţite în performanţele monopostului, iar unul dintre dezavantajele sale este manevrabilitatea mai puţin satisfăcătoare. Prin urmare, este foarte posibil ca Ferrari să revină anul viitor la suspensia frontală de tip pushrod.

Directorul tehnic James Allison nu a confirmat informaţia, însă a admis că a identificat deja câteva puncte slabe ale monopostului. "În Formula 1 nu remediezi toate problemele peste noapte. Echipa şi-a analizat punctele slabe unul câte unul şi continuăm să facem asta. Nu este niciun secret că în ultimele sezoane am suferit în zona aerodinamică", a declarat britanicul.

În cazul în care informaţia se va confirma, McLaren va rămâne singura echipă cu suspensie frontală de tip pullrod în sezonul 2014. Nu este însă exclus ca şi britanicii să adopte o schimbare din acest punct de vedere, prin prisma rezultatelor modeste înregistrate în sezonul recent încheiat, când nu au obţinut niciun podium.

Via GMM

  • Cristi, miercuri, 27.11.2013 15:23

    "la doi ani după ce a introdus in urma cu doi ani".....?

  • Mclaren_Mircea_1984, miercuri, 27.11.2013 15:33

    Despre Mclaren s-au auzit svonuri din iunie ca renunta la pull rod, iar saptamana trecuta (pe 23 noiembrie) intr-un articol pe OmnicorseF1 s-a scris pe larg despre faptul ca Mclaren renunta la suspensia pull rod in favoarea celei push rod, dar pe spate, Mclaren va avea ceva foarte revolutionar. Va dau in italiana, cum este articolul original: "a soluzione utilizzata dalla Ferrari negli ultimi due anni, che è stata adottata con poco successo anche sulla MP4-28, è stata cancellata dal progetto della monoposto 2014. Stando alle indiscrezioni, se la McLaren tornerà alla sospensione anteriore push rod, non è detto che non punti su qualcosa di molto innovativo nel retrotreno. Si parla di una sospensione posteriore che è diversa dal solito: la macchina, pare che venga presentata intorno al 20 gennaio, nella configurazione più ardita, ma è dato per scontato che la prima sessione di prove a Jerez verrà già svolta con un retrotreno più tradizionale per un test comparativo. " Intrebati-ma pe mine orice de Mclaren ca va zic. (istorie, stiri echipa, stiri piloti, MTC, zvonuri, bugete, orice)

  • Mclaren_Mircea_1984, miercuri, 27.11.2013 15:36

    * si pe Twiter urmaresc tot felul de canale oficiale sau neoficiale unde sap in permanenta dupa stiri despre Mclaren. Dar nu de asta ii vorba (nu ma laud, jur, doar ca ador echipa asta si as povesti cu oricine orice despre ea :) ) ci tot alte surse despre faptul ca Mclaren trece pe push rod. @paolofilise: McLaren 2014 will have a revolutionary rear suspension (and rear end). Front pull rod suspension to be dropped too #F1 @antoniogranato McLaren adotterà un rivoluzionaria sosp. post. nel 2014,realizzando un retrotreno inedito. Abbandona il pull rod anteriore grandprixdotcom McLaren will have in 2014 a revolutionary rear suspension, implying revolutionary rear ends.Front pull rod will be dropped. @GPweek McLaren will have in 2014 a revolutionary rear suspension implying a revolutionary rear ends. Pull rod at the front will be

  • qwerty, miercuri, 27.11.2013 16:01

    @Mclaren_Mircea_1984, gaseste-ti o prietena.

  • Ferrari Fans, miercuri, 27.11.2013 16:06

    Pagina dedicata fanilor din Romania ai echipei de Formula 1 Scuderia Ferrari! https://www.facebook.com/pages/Ferrari-F1-Fans-Romania/473557032673303

  • zexe, joi, 28.11.2013 18:27

    Mai bine il abandona pe spaniol ....