PREVIEW F1 2011: McLaren: Speranţe înnăbuşite de lipsa de fiabilitate
McLaren speră să remedieze la timp problemele de fiabilitate ale noului monopost pentru a putea lupta pentru titlul mondial.
McLaren este pe locul doi într-un clasament all-time al celor mai prestigioase echipe din Formula 1, fiind depăşită doar de rivalii tradiţionali de la Ferrari, însă ultimul titlu mondial cucerit de britanici la constructori datează din 1998.
Chiar dacă Lewis Hamilton şi-a adjudecat titlul piloţilor în 2008, McLaren nu a fost capabilă să cucerească şi trofeul constructorilor, însă speră ca lucrurile să decurgă favorabil în acest an prin prisma celor doi campioni mondiali care alcătuiesc echipa.
Totuşi, numeroasele probleme de fiabilitate înregistrate în sesiunile de teste din această iarnă ar putea reprezenta un handicap dificil de remediat.
OBIECTIVE GENERALE
La fel ca în cazul Scuderiei Ferrari, McLaren porneşte fiecare sezon al Formulei 1 cu un singur gând: cucerirea titlurilor mondiale. Lucru perfect normal, de altfel, prin prisma celor 12 titluri mondiale la piloţi şi a altor opt trofee cucerite în lupta dintre constructori. Misiunea se anunţa însă una mai dificilă decât în deceniul precedent, în condiţiile unui pluton din ce în ce mai echilibrat şi, mai ales, a progreselor înregistrate în ultimii ani de Red Bull Racing şi Mercedes GP (comparativ cu predecesoarea sa, Honda Racing).
MONOPOSTUL MP4-26
Pentru sezonul 2011, McLaren mizează pe un monopost ce include numeroase caracteristici noi, însă care în bună măsură se regăsesc şi pe alte maşini. Principalul punct de atracţie a fost sistem de evacuare, camuflat suficient de bine pentru a fi descoperit doar după ce monopostul a parcurs câteva tururi bune de circuit la Jerez. Optimismul britanicilor a fost însă afectat ulterior de numeroase probleme de natură tehnică, care au condus la o limitare drastică a numărului de kilometri parcurşi. Acest lucru afectează puternic munca de evidenţiere a soluţiilor optime şi de acumulare de date în perspectiva unui sezon lung, în care testele vor fi din nou interzise.
LINIA DE PILOŢI LEWIS HAMILTON ŞI JENSON BUTTON
Atunci când a sosit la McLaren din postura de campion mondial, Jenson Button a fost creditat cu şanse minime să reziste în faţa lui Lewis Hamilton. În schimb, lucrurile au decurs surprinzător de bine între cei doi, în ciuda unui duel aprins pe circuit în Marele Premiu al Turciei. Hamilton a reuşit să termine în fata coechipierului său la finalul sezonului, însă Button nu a fost departe de performanţele sale, iar din această perspectivă lupta pentru supremaţie se anunţa echilibrată şi în acest an. Ambii piloţi spera să-şi adjudece un nou titlu mondial şi susţin că vor colabora pentru a-şi îndeplini obiectivele personale şi ale echipei, însă McLaren a fost acuzată în mai multe rânduri că aplica ordine de echipă atunci când are nevoie de maximizarea unui rezultat favorabil.
PUNCTE FORTE
- McLaren este una dintre cele mai experimentate echipe din Formula 1 şi are capacitatea de a obţine performante şi în momentele dificile;
- Lewis Hamilton şi Jenson Button au demonstrat că pot colabora pentru a ajuta echipa să-şi îndeplinească obiectivele
PUNCTE SLABE
- fiabilitatea monopostul MP4-26 a lăsat de dorit în testele din această iarnă, ceea ce ar putea afecta programul de dezvoltare
În cadrul serialului PREVIEW F1 2011 aţi putut citi anterior şi profilele echipelor Virgin Racing, Hispania Racing,Team Lotus, Toro Rosso, Sauber si Force India, Williams, Renault, Mercedes GP si Ferrari iar luni veţi avea ocazia să faceţi cunoştinţă cu Red Bull Racing.
aceasta napasta a cazut inca de cind Newey A. a plecat, apoi mai proaspat anul trecut cind le-a plecat alt inginer de al lor la Ferrari! Le trebuie un inginer pe masura...