Programul Red Bull pentru teste, afectat de o componentă defectă a motorului Renault
Red Bull Racing este obligată să limiteze numărul de tururi parcurse în testele de la Jerez din cauza unei defecţiuni la o componentă minoră a motorului Renault, care va fi remediată abia pentru sesiunea de evaluare de la Barcelona.
Honda a ţinut capul de afiş al primelor zile de teste de la Jerez din cauza defecţiunilor repetate la noul motor turbo V6 de 1.6 litri, însă publicaţia britanică Autosport a dezvăluit că inclusiv cei de la Renault au parte de astfel de probleme.
Una dintre componentele pe care constructorul francez le-a schimbat la motor în pauza de iarnă a fost un banal ax metalic foarte ieftin amplasat la sistemul ERS. Inginerii şi-au dat însă seama că acesta nu este fiabil, motiv pentru care le-au solicitat celor de la Red Bull Racing şi Toro Rosso să nu efectueze prea multe tururi, pentru a evita o defecţiune majoră la motor.
"Este vorba despre un ax metalic pe care trebuie să-l schimbăm. A funcţionat foarte bine anul trecut, dar am decis să-l îmbunătăţim pentru a sprijini Red Bull să aibă un pachet foarte bun. Nu ne-a păsat de această componentă. În mod normal facem simulări şi teste, dar nu am făcut şi pentru ax pentru că este o componentă stupidă. Este mai ieftină decât un aparat de înregistrat. este incredibil că o componentă atât de ieftină cauzează atât de multe probleme", a declarat Cyril Abiteboul, directorul executiv al Renault.
Renault a identificat problemă încă de săptămâna trecută, însă nu a avut timp să îmbunătăţească axul până la testele de la Jerez. În schimb, Abiteboul promite că Red Bull şi Toro Rosso vor utiliza un nou ax începând cu testele de la Barcelona.
"Ştim care este problema şi ştim ce trebuie să facem. Singura problemă este ca logistica nu ne-a permis să înlocuim componentă aici", a adăugat el.