Provocarile tehnice de la Monaco
Marele Premiu al statului Monaco este cea mai prestigioasa cursa din calendarul Formulei 1. Iata cateva caracteristici tehnice ale circuitului.
Inginerii Honda se pregatesc pentru cea mai provocatoare cursa a sezonului. inainte de inceperea primelor antrenamente libere de joi, reprezentatii echipei japoneze au furnizat cateva detalii interesante despre natura tehnica a circuitului.
Circuitul de la Monaco, cu o lungime de 3.340 km, necesita o forta de apasare aerodinamica maxima, iar apropierea barierelor de protectie de circuit este foarte solicitanta pentru piloti. Cu toate acestea, viteza medie pe circuitul de la Monaco este de numai 160 km/h, cea mai mica din intreg sezonului.
Marele Premiu de la Monaco din acest an va incepe intr-o zi neobisnuita, joi, cand vor avea loc primele sesiuni de antrenamente libere. Suprafata circuitului a fost refacuta de cateva ori in ultimii ani, iar circuitul nu reprezinta o enigma atat de mare pe cat s-ar putea crede la prima vedere.
Pe parcursul intregului weekend, masinile ruleaza cu o forta de apasare aerodinamica maxima, astfel incat pilotii si inginerii se concentreaza pe maximizarea aderentei mecanice generata de masini. In general, este de preferat ca setarile masinii sa nu fie schimbate pe parcursul primei sesiuni de antrenamente libere de joi, intrucat pista devine reprezentativa in a doua sesiune, cand aceasta aculumeaza mai multa "guma" de la pneuri.
Intrucat depasirile in timpul cursei sunt aproape imposibil de realizat, obtinerea unei pozitii bune pe grila de start este vitala. Pentru ingineri, gasirea unui moment in care pista este libera, mai ales in prima parte a calificarilor, este practic la fel de importanta ca imbunatatirea setarilor.
Date tehnice:
Acceleratie maxima: 60%
Rezistenta la franare: Medium-Hard
Nivelul fortei de apasare aerodinamice: Ridicat (10/10)
Pneuri: Soft / Super Soft
Uzura pneurilor: medie
Viteza medie: 160 km/h.