Raikkonen: "Este prea devreme să decid unde voi concura în 2013"
Kimi Raikkonen insistă că nu este momentul potrivit să se gândească pentru ce echipă va concura anul viitor, în ciuda ofertei de la Ferrari şi a progreselor înregistrate de Lotus.
Kimi Raikkonen a intrat recent în atenţia Scuderiei Ferrari pentru sezonul 2013 ca potenţial înlocuitor pentru Felipe Massa, concomitent cu progresele înregistrate de Lotus în acest sezon.
Chiar dacă ar trebui să ia cât de curând o decizie cu privire la echipa pentru care va concura anul viitor, pilotul finlandez susţine că se gândeşte doar pe performanţele pe care le va obţine în a doua parte a sezonului şi că este prea devreme pentru o discuţie despre 2013.
"Trebuie să analizăm acest prim an şi vreau să mă descurc cât mai bine în fiecare cursă. Te poţi descurca bine într-un an, dar am văzut şi la echipele mari că pot avea clipe grele în anul următor. Te gândeşti că totul merge din ce în ce mai bine, dar nu ştii niciodată. Nu este uşor să construieşti un monopost rapid, iar uneori micile detalii pot merge în favoarea sau împotriva ta."
"De obicei, dacă nu încep bine, echipele mari pot recupera, aşa cum am văzut la Ferrari în acest an, care acum formează cea mai bună echipă. Întotdeauna vrei să continui anul viitor, dar este prea devreme să spun ce se va întâmpla. Depunem eforturi pentru acest an şi încercam să îmbunătăţim pentru a doua jumătate a anului", a declarat el pentru publicaţia britanică Autosport.
Pe de altă parte, Raikkonen spune că nu i-a fost greu să aleagă Lotus atunci când a decis să revină în Formula 1, chiar dacă echipa de la Enstone a avut un final modest de sezon anul trecut, pe vremea când încă mai concura sub numele Renault.
"Au fost perioade în care eram într-o echipă de top şi am avut un an greu, iar apoi anul următor a fost complet diferit. Lotus este încă una dintre marile echipe, pentru că au sediul în acelaşi loc şi au mai mult sau mai puţin aceleaşi instrumente pentru a realiza cel mai rapid şi mai bun monopost. Poate că nu sunt la nivelul celor de la McLaren, Ferrari sau Mercedes în privinţa numărului de angajaţi, dar au cunoştinţele necesare şi dorinţa de a realiza un monopost bun", a mai precizat el.
Via Autosport