Red Bull ar putea folosi în 2016 motoare Renault fără numele constructorului francez

Publicat luni, 02.11.2015 16:58 de Daniel Popescu

Red Bull a propus celor de la Renault să le furnizeze motoare şi anul viitor, dar fără ca acestea să mai poarte numele constructorului francez.

Red Bull Racing încearcă să găsească o soluţie la problema motoarelor prin care să rămână în Formula 1 şi în sezonul următor. După ce Ferrari şi Mercedes au refuzat să devină furnizori, iar un acord cu Honda este blocat de McLaren, cvadrupla campioană mondială a fost nevoită să se reorienteze spre actualii parteneri de la Renault.

Francezii nu sunt însă dornici să continue colaborarea, motiv pentru care Red Bull a venit  cu o propunere inedită. Astfel, Red Bull intenţionează să cumpere motoare Renault care să nu mai poarte niciun fel de însemne ale producătorului francez.

Acest lucru s-ar extinde în mod implicit şi la nivel de marketing şi comunicare, iar Red Bull nu ar face niciun fel de menţiune cu privire la Renault pe tot parcursul sezonului. Singurul lucru incert este dacă motoarele vor avea totuşi un nume. "Nu sunt multe opţiuni, dar ar putea exista altceva", au fost singurele cuvinte menţionate de şeful Christian Horner pe marginea acestui subiect.

O decizie finală în acest sens ar putea fi oficializată în această săptămână, element esenţial în contextul în care echipa are nevoie cât mai rapid de un motor pentru a dezvolta monopostul de anul viitor.

"În acest moment suntem la limită pentru a fi prezenţi la primul test (n.r - din februarie 2016). Echipa de la Milton Keynes şi-a demonstrat abilitatea de a lucra sub presiunea termenlor limită şi sunt sigur că vom fi capabili să ne îndeplinim obiectivele, atât timp cât vom avea o decizie în următoarele două săptămâni", a adăugat el.

Via Motorsport

  • mobius, luni, 02.11.2015 19:21

    Asta inseamna sa nu ai bun simt si sa arunci cu noroi intr-un partener cu care ai castigat patru titluri mondiale. Este adevarat insa, ca la cele patru titluri au mai pus umarul si Bernie si FIA chiar. Poate, sper ca viata le-a dat o lectie si vor aprecia de acum compromisul pentru a supravietui. Pe de alta parte, cu actualele propulsoare, au fost in masura in unele curse sa se bata pentru podium si atunci se impune o intrebare, pentru ce atata aroganta, le-a promis iarasi ceva Bernie sau FIA?

  • lol, luni, 02.11.2015 19:39

    acum pupa unde au scuipat

  • s., luni, 02.11.2015 19:53

    aici se vede profesionalismu lor,sa treaca inapoi la sucuri,ca de f1 nici o treaba..

  • Marian, marţi, 03.11.2015 07:46

    Terminati cu prostiile. Renault n-a avut niciodata un motor competitiv. Renault este o prastie. Red Bull a castigat datorita unui sasiu de exceptie. In locul lor m-as retrage din F1 si cu Toro Rosso.

  • Sheitan, marţi, 03.11.2015 09:39

    @Marian sigur ca da, si cu 500.000.000 - 1.000.000.000 de dolari mai putin in conturi....... doar pentru echipa mare...... participarea pana in 2020 se poate sa ii coste mult mai putin decat rezilierea contractului.....

  • serban, marţi, 03.11.2015 13:54

    @Marian Atât de praștie sunt cei de la Renault, încât, alături de Alfa, Maserati, Ferrari și Mercedes sunt singurii constructori care au luat titluri la piloți (doua) cu propriile mașini, în toată istoria F1 ! Nu Porsche, nu Aston, nu BMW, nu Toyota, nu Honda, sau care or mai fi fost. Ca să nu mai vorbim de cele patru cu Williams, unul cu Benetton și patru cu RBR, tot la piloți, ca și motoriști. Știi ce motoriști au reușit mai mult decât ei ? Doar Ferrari și Cosworth ! Praștie, nu glumă ...

  • MKS, marţi, 03.11.2015 16:26

    Deci in cazul in care vor avea motoare Renault, dar fara sa scrie pe ele "Renault". In caz ca ceva nu va functiona oare pe cine vor injura? O sa zica "Ce rele sunt motoarele astea fara nume!" ? Sau o sa zica "Motoarele fara nume din fabrica Renault sunt proaste!" Adica daca de la bun inceput ar fi aparut ca a facut rost de motoare de la furnizori anonimi si atat, era ok. Dar asa?

  • Cyrus, marţi, 03.11.2015 19:07

    Ca sa-i impace pe toti, inainte de fiecare cursa sa le dea un motor prin tragere la sorti: Mercedes, Ferrari, Renault sau Honda :) Sau fiecare producator le ofera cate un motor si echipa alege unde foloseste pe fiecare :)

  • Vasile, miercuri, 04.11.2015 05:52

    Trebuie ca sunt o echipa de temut grozava daca toti se trag pe fese ca sa nu primeasca un motor decent. Nu sunt fan dar tot respectul pentru oamenii de acolo, care si cu un motor renault livrat deliberat slab (stim ce urmareste Renault) fac performanta. Si ar fi o mare magarie sa le fie fortata mana ca sa plece din F1. Inteleg ca se doreste o competitie reala si nu doar 2 echipe mari si altele 8 care doar sa le sprijine pe cele doua.

  • Vasile, miercuri, 04.11.2015 14:27

    Desi nu cred ca cei de la Red Bull sunt chiar asa de temut. In 2014 n-au fost de temut si au avut un motor Renault desenat special pentru ei. La fel si in 2015 si sunt pe nicaieri. Performanta asta se masoara doar in victorii si titluri si nu in bagatori in seama care isi dau cu parerea pe aici, iar Red Bull sunt pe nicaieri. Cel putin in acest moment, sunt exact ca cei de la Williams, Ferrari si McLaren, pe nicaieri. Si nu trebuie sa fii fan Red Bull ca minti ca fac performanta ca altii de mai sus, nu-i chiar asa de rau sa acceptam realitatea din teren.

  • @vasalica de la 14.27, miercuri, 04.11.2015 14:37

    Poate ca tu in 2014 jucai turca prin parcuri si nu stii ca Red Bull au avut victorii. Sau poate ca alea nu inseamna nimic pentru tine, ca fin observator al acestui sport.

  • Cyrus, miercuri, 04.11.2015 16:42

    Ce activitate forfota in anii precedenti in sectiunea Formula 1 pe acest site, iar anul acesta vezi o stire doua intre curse, cateva articole despre antrenamente, calificari si curse, si acelea uneori cu intarziere. Unde s-a pierdut toata pasiunea? E de vine situatia generala din Formula 1, cu o singura echipa care defileaza in fiecare weekend de cursa, alte probleme cronice ale competitiei sau lipsa de interes pentru aceasta sectiune din partea Automarket?

  • GTS FZR 2000, miercuri, 04.11.2015 18:31

    @Cyrus: Este natural sa nu mai fie adaugate stiri, calitatea comentariilor pur si simplu nu poate duce decat la abandonarea totala a sectiunii F1. Fani frustrati, care posteaza aberatii, jigniri si injurii aduse unul pilot sau fanii altui pilot, fara sa existe o politica clara a "regulilor de postare". Pasiunea poate nu s-a pierdut, fanii s-au pierdut pe drum si au uita de bunul simt. Plus frustrarea, una din "calitatile" de baza ale romanilor, alaturi de lenea si prostia. Trist, dar adevarat din pacate.

  • @Vasilica de la 05:52, miercuri, 04.11.2015 18:34

    Prostia nu-i o calitate tata. Nu se teme nimeni sa le dea motoare, dar nici nu vrea cineva sa primeasca suturi cand cei de la Red Bull sunt frustrati ca nu castiga. Uita-te la cei de la Williams, McLaren care n-au mai castigat a ani buni, nu vezi atata frustrare cata arata cei de la Red Bull in doar cateva luni. Ce sa mai zici ce vresnici perdanti, Ferrari, pana si ei au pus osul la treaba, numai cei de la Red Bull sunt primii cu comentariile si "jignirile". Si cand te gandesti ca totul a plecat de la Renault care era disperat dupa aceste motoare, si tot timpul a amenintat ca se retrage daca nu sunt adoptate aceste motoare. Si cine le tinea trena celor de la Renault, nu cumva cei de la Red Bull?

  • serban, miercuri, 04.11.2015 23:01

    @Cyrus Aceeași apatie și pe Autosprint, sau ESPN F1, altădată site-uri pline de viață, apatie datorată lipsei de subiecte atractive, dominația totală a Mercedes ducând la asta, cred eu. Cât despre calitatea comentariilor de pe Automarket, criticată de unii, ele nu sunt nici mai bune, dar nici mai proaste decât la italieni, sau la britanici. Jigniri, injurii, limbaj neadecvat ? Eu văd că asemenea comentarii nu sunt permise și sunt eliminate automat, altfel nu ar dura mult până s-ar ajunge la nivelul unor "Stiripesurse.ro" și (sau) "Comisarul.ro" !