Red Bull: "Nu vom primi niciunul dintre motoarele actuale. Rivalii se tem că vom fi prea rapizi"
Red Bull a exclus varianta de a utiliza unul dintre cele patru motoare disponibile în prezent în Formula 1 şi admite că există unele soluţii complicate, însă nu este convinsă că merită să le aleagă.
Cu numai patru luni înainte de startul sezonului 2016, Red Bull Racing nu are încă un furnizor de motoare după ce a fost refuzată pe rând de Mercedes şi Ferrari, iar un parteneriat cu Honda este blocat de McLaren.
Continuarea colaborării cu Renault este de asemenea dificilă din cauza numeroaselor controverse din acest an, însă o soluţie de avarie este utilizarea motoarelor constructorului francez
fără ca acestea să poarte vreun nume.Dietrich Mateschitz, proprietarul Red Bull, a sugerat ca această soluţie este una complicată, însă a hotărât să amâne o decizie finală cu privire la viitorul în Formula 1 până în 22 noiembrie.
"Extind termenul limită cu trei săptămâni. Situaţia este clară, nu vom avea niciunul dintre motoarele existente pentru că toate echipele se tem că vom fi mai rapizi decât propriile lor echipe de uzină. Nu putem cumpăra curajul sau spiritul sportiv. Rămânem câteva soluţii complicate, dar nu ştiu dacă ar trebui să le aleg", a explicat el.
Noul termen limită stabilit de Mateschitz expiră cu o săptămână înainte de cursa finală din Abu Dhabi. Astfel, etapa de pe circuitul de la Yas Marina ar putea fi ultima în Formula 1 pentru cele două echipe ale grupului, Red Bull Racing şi Toro Rosso.
Via Autosport
-
F1red..., miercuri, 04.11.2015 19:09
N_are nimeni timp sa citeasca ineptiile tale.
-
pif666, miercuri, 04.11.2015 20:14
problema la red bull este prostia si domnia care zace in ei. sunt suparati ca nu mai sunt nr1. pai ferrari ce sa mai zica ! asa este in f1: sunt cicluri in care o echipa castiga ani la rand si apoi...pauza. nu vrea nimeni sa le dea motoare din 2 motive: 1-trebuie sa fi tampit sa iti dai motorul tau la un rival potent 2-atunci cand au castigat,nici macar un moment,nu au pomenit de ce motor fabulos le-au dat renault. acum cand nu au mai fost capabili de nimic au dat vina in totalitate pe renault,uitand sa spuna si ca sasiul are deficiente majore de proiectare. renault actualmente se pare ca au un motor bun,chiar foarte bun. kyat si ricciardo se descurca bine. problema la red bull este ca renault daca cumpara lotus,sau dus pe fund la vale. de iesit din f1 nu au cum: bernie le-a pus clauza de 500 milioane de euro penalizare ! numai in locul lor sa nu fi. grea decizie de luat: sa se milogeasca de cine o vrea sa le dea !
-
Gica, miercuri, 04.11.2015 20:21
Cand au negociat cu Honda le-au promis ca ii ajuta la sistemele de reupereare a energiei si chesti de genul la care stau prost plus motorul cu ardere interna.Nu zic sa isi faca ei propriul motor dar de ce nu lucreaza cu cei de la Renault daca sunt asa priceputi.Poate ar iesi ceva frumos.Asa ar trebui sa faca in loc sa arunce toata ziua cu rahat in ei si sa ii critice.Cei de la Renault ar trebui sa nu mai aiba vreo treaba cu ei.
-
Sak, miercuri, 04.11.2015 20:42
Mda... Ei nu specifica de ce nu au primit motoare. Se pare ca au avut pretentii exagerate in negocieri cu toti. De la combustibil, soft pana la negocieri de pret in functie de rezultate. Pai voi nu le-ati arata usa? Ma mir ca celelalte parti implicate nu zic nimic, ci ii lasa sa declare ca ei sunt cei mai tari si restul fricosi. Pai saracii de la Manor au primit motorul Ferrari si s-au chinuit sa faca softul la inceputul anului. La conferinta Arrivabene era intrebat daca nu-i ajuta pe cei de la Manor. A raspuns ca ei au furnizat motorul, restul e treaba echipei sa-si faca treaba. Asa au vrut si cu Red Bull, numai ca taurul a fost cu coada pe sus si a primit un sut in....
-
serban, miercuri, 04.11.2015 20:48
Au ieșit din scena F1 nume grele, au dispărut rând pe rând, Alfa, Maserati, Tyrrell, Brabham, Lotus (cel al lui Chapman, nu caricatura de acum), s-a retras și a revenit Mercedes, iar F1 a rămas pe picioarele ei. De la anul vin americanii, Aston se bagă și ei, într-un fel pe ușa din dos, dar se bagă, Toyota balansează între da și nu, iar VW caută cu disperare o metodă de spălare a păcatelor și F1 ar fi o metodă potrivită. Atunci de ce s-ar prăbuși F1 dacă pleacă taurinele ?
-
Kyro, miercuri, 04.11.2015 21:36
Nu pot sa imi imaginez cum poate avea o echipa care a castigat 4 titluri trisand si pe favoruri atatia fani infocati in Romania (daa examinam comentariile pertinente care sunt ascunse)
-
F1-Racing, joi, 05.11.2015 09:52
E vorba de echilibrul competitiei, nu de faptul ca esti fan sau nu. Realitatea este una certa. Red Bull este o certa amenintare daca le dai un motor bun. Si e logic ca fiecare echipa de motorist sa-si fereasca spatele. Ce spun ei e corect. Si nu-i va contrazice nimeni.
-
Sheitan, joi, 05.11.2015 10:33
La anu se poate sa aveti doar 16 masini pe grila..... credeti ca o sa fie mai spectaculos? Si vor fi 16 dac Renault cumpara Lotus..... daca nu..... vor fi 14 (Manor nu stiu daca rezista)......
-
Kyro, joi, 05.11.2015 13:09
@F1-Racing Unde ii echilibru competitiei atata timp cat FIA inchide ochi la aerodinamica ilegala de pe masinile RB si Bernie ii favorizeaza (2013 - cand au schimbat penurile pentru RB)? Cel mai bun exemplu anul trecut cand au fost prinsi cu aripi fata inafara regulamentului. Au fost nevoiti sa le schimbe si atata tot. Orice alta echipa era anchetata si descalificata din toate cursele in care a folosit respectiva aripa
-
123, joi, 05.11.2015 15:02
Red Bull vor folosi motoare Renault in 2016 cu ultima specificatie. Insa fara sistemul ERS. Si vor putea sa isi dezvolte motorul singuri. :)
-
F1-Racing, joi, 05.11.2015 15:37
Afirmatia iti apartine si este o speculatie atata vreme cat nu exista vreo dovada palpabila. Red Bull sunt cei mai buni in aerodinamica. Mercedes in motoare. De pacalit fiecare poate veni cu ceva si te intreb, daca FIA era cu Red Bull, de ce au maii schimbat regulamentul din 2014? Eu cred altceva. Ca schimbarea era destinata Mercedes si Ferrari, doar ca Ferrari au ratat startul. Prin urmare Mercedes domina copios cativa ani.
-
Kyro, joi, 05.11.2015 15:55
@F1-Racing Tu esti serios? Sunt sute de filmulete pe internet din timpul curselor in care parti din aerodinamica se deformeaza la viteza. Culmea ca numa tu si FIA nu le ati vazut...
-
Kyro, joi, 05.11.2015 15:57
@123 - In curios cum vor fi imaprtite token-urile de dezvoltare in cazul asta. Sau RB poate dezvolta fara probleme? :)))
-
123, joi, 05.11.2015 16:03
Pai ar fi branduri de Infiniti-Nissan. Deci probabil vor primi ei niste tokenuri. http://thejudge13.com/2015/11/05/exclusive-red-bull-secure-an-engine-for-2016/ aici linkul
-
..., joi, 05.11.2015 18:00
atunci nu trebuia sa o stalciti cu renault
-
serban, joi, 05.11.2015 19:33
"Engine manufactures are not charities" Toto Wolff - espn.co.uk/f1 ! Altfel spus, nu dăm motoarele cu prețul cu care vrea FIA, că nu suntem în F1 pentru acte de caritate. Sau, eu care investesc 300 mil. € în motor și șasiu, nu voi da niciodată motorul meu unuia care investește aceeași sumă numai în șasiu ! Aș fi dezavantajat din start și nu pot accepta asta sub nici o formă. Corect, iar Mercedes și Ferrari au făcut exact ceea ce trebuie !
-
lucky70, vineri, 06.11.2015 01:13
Si uite ca inevitabilul se produce:dupa ce in ultimele zile aparea cate un singur articol,azi nu a mai aparut nimic!Tineti-o tot asa... Pe ce site mai gasim stiri despre F1?
-
Sheitan, vineri, 06.11.2015 08:59
bravo fah automarket... stergandu-mi postul postul dar si tolerand milioanele care nu au nimic in comun cu F1 sau cu logica umana ati demonstrat ca va identificati pana la compatibilitatea perfecta cu acele posturi...... In fine, acuma m-am convins pe deplin, in afara de a corecta goagle translate nu stiti nimic.... ati mai pierdut un cititor acuma...... unu care va citea de cand ati aparut....... oricum sunt ferm convins ca nu va intereseaza, goagle translate inca functioneaza...... fraieri care sa posteze prostii monumentale sunt cacalau.... iar banii din reclame curg garla....... Last post..... stergeti-mi dracului contul nu doar mesajele...... ingramaditi!!!
-
F1-Racing, vineri, 06.11.2015 12:25
@Kyro, Bun deci inteleg ca tu esti o autoritate in materie si e pacat ca nu e baga nimeni in seama, asa cum crezi tu ca meriti. Cu siguranta ai lipsit cand FIA a testat componentele aerodinamice cu pricina si n-au gasit nimic neregulamentar. Daca au mai buni ingineri nu inseamna ca triseaza. In afara de speculatii si barfe mai cunosti ceva? Concret.
-
bgd156, vineri, 06.11.2015 21:04
ei chiar se asteptau sa primeasca motoare ?? .. nimanui nu i ar conveni ca producator sa ti iei bataie cu lucrul tau ...red bull are o echipa buna ..aerodinamica excelenta le lipseste un motor pe masura ..ceilalti stiu asta si e normal sa blocheze orice discutie . Nici red bull , sa presupunem ca ar avea prorpiul motor si ar fi in locul celor de la merc' nu le ar da motorul celor de la ferrari sau merc' porma sa se dea cu capu de masa .. nu inteleg de unde atata mirare..
-
ZZZ, sâmbătă, 07.11.2015 22:19
Nu veti primi motoare din cauza faptului c-ati fost aroganti...Dupa 4 ani de succese , ati inceput sa criticati motoristul Renault in loc sa-i ajutati sa construiasca un motor performant..
Citeste si
-
FORMULA 1 | sâmbătă, 23 noiembrieF1: General Motors, aproape de acceptul pentru un loc pe grilă din 2026Producătorul american de automobile General Motors este pe cale să își asigure intrarea în Formula 1 ca proprietar de echipă începând din anul 2026. Citeste tot
-
FORMULA 1 | marţi, 19 decembrie(P) Predicția lui Lewis Hamilton pentru Formula 1 2024: britanicul nu este deloc optimistBritanicul Lewis Hamilton nu este tocmai optimist înaintea noului sezon din Formula 1. El este convins că circuitul va fi dominat în continuare de Red Bull, după ce Max Verstappen și-a apărat fără emoții titlul în stagiunea precedentă. Citeste tot
-
FORMULA 1 | duminică, 2 aprilieFormula 1 Australia: Max Verstappen câștigă după o cursă fragmentată. Hamilton pe 2, iar Alonso pe 3Max Verstappen și-a trecut în palmares prima victorie în Marele Premiu al Australiei, după o cursă fragmentată, în care steagul roșu s-a fluturat des, din cauza accidentelor. Citeste tot
-
FORMULA 1 | vineri, 11 martieMercedes-AMG GT Black Series este noul Safety Car în Formula 1Noul Mercedes-AMG GT Black Series va fi noul Safety Car în Campionatul Mondial de Formula 1. Modelul îl înlocuiește pe vechiul AMG GT R și, la fel ca în 2021, va alterna rolul său cu Aston Martin Vantage. Citeste tot
-
FORMULA 1 | sâmbătă, 26 februarieFormula 1: Marele Premiu de la Soci, anulat temporar de către FIAOficialii de la FIA au decis, la sfârșitul săptămânii, anularea Marelui Premiu de la Soci, din Rusia, în urma declanșării războiului din Ucraina. Decizia nu pare, însă, definitivă. Citeste tot
Dupa un 2014, in care cei de la Red Bull parca nu s-au inteles cu cei de la Renault, ma asteptam ca ambele echipe tehnice, sa stea de vorba, sa lucreze impreuna si sa rezolve problemele, iar 2015 sa fie un an foarte bun pentru ei. Din pacate, desi suna frumos, cei de la Red Bull nu sunt genul care sa lucreze cu altii, dar au fost primii care au tipat "Renault este de vina". Totusi, nu pot sa neg dar vina este in proportie de 100% a celor de la Renault, care au amenintat ca se retrag in numeroase randuri, daca aceste motoare nu sunt adoptate. De pretul acestor unitati de propulsie nu zic nimic, cele furnizate de Renault sunt si cele mai scumpe si cele mai slabe in acest moment. Am vrut sa spun proaste, dar deh sa fim politicosi. La fel ca cei de la Ferrari si Honda, cei de la Renault, dadeau declaratii inainte de fiecare cursa ca vor face, vor drege, si ca motorul o sa fie cel mai bun din parcare, dar... parcarea era goala. Iar rezultatele le vedem, pentru ca sincer, daca eu reprezentam Ferrari, nu le dadeam motor nici daca mureau de foame. De ce? Pentru cei de la Red Bull vor tipa cat pot de tare, orice motor ar primi, si atata timp cand nu castiga, nu le va conveni nici un motor, fie el furnizat de Mercedes sau Ferrari sau oricine altcineva. Odata ce l-au luat pe "competitiv" in brate, nu mai exista drum de intoarcere. Ei nu vor motor Mercedes, vor sa fie echipa principala Mercedes, doar ca sa se numeasca Red Bull. La fel si in cazul Ferrari, ei nu vor doar un motor Ferrari, vor sa fie echipa Ferrari, fara sa se numeasca Ferrari. Iar de asta s-au prins cei de la Mercedes foarte repede, din pacate cei de la Ferrari au picat iarasi de prosti, si in loc sa gandeasca, s-au aratat interesati sa le furnizeze o unitate de propulsie (deh, daca taceau... era cu totul altceva).