Red Bull explică cum se va apăra la apelul împotriva excluderii lui Ricciardo
Christian Horner a dezvăluit că apărarea celor de la Red Bull în apelul formulat împotriva excluderii lui Daniel Ricciardo din Australia se va baza pe faptul că debitul carburantului înregistrat de propriul instrument de măsurare a respectat regulamentul, chiar dacă dispozitivul nu este omologat de FIA.
Daniel Ricciardo a pierdut locul doi ocupat în Marele Premiu al Australiei după ce comisarii de cursă au susţinut că debitul carburantului în rezervor a depăşit limita maximă de 100 de kilograme pe oră, pe baza datelor telemetrice ale monopostului observate de FIA.
Echipa a făcut însă apel la această decizie ca urmare a faptului că datele propriului instrument de măsurare au arătat că debitul a fost în permanenţă în limitele regulamentului, după ce senzorul oficial al FIA a furnizat date eronate pe tot parcursul weekendului.
▶ Povestea excluderii lui Ricciardo de la Melbourne
Argumentele Red Bull
Cu aproape trei săptămâni înainte de judecarea apelului din 14 aprilie, şeful Christian Horner a dezvăluit că apărarea echipei sale în acest caz se va baza tocmai pe faptul că datele propriului instrument au arătat că limita nu a fost depăşită. Britanicul susţine că regulamentul nu prevede că utilizarea senzorului omologat de FIA este obligatorie.
"Întregul caz se bazează pe instrumentul care a furnizat datele corecte. Avem un senzor care nu citeşte corect datele şi un dispozitiv calibrat care nu a variat pe parcursul weekendului, care a fost verificat şi care nu a produs greşeli."
"Argumentul nostru este foarte simplu: nu am încălcat Regulamentul Tehnic, nu am depăşit limita de curgere, iar acel senzor FIA are erori, ceea ce sperăm să demonstrăm la apel. Articolul 5.1.4 din Regulamentul Tehnic spune că nu trebuie să depăşeşti 100 kg/oră şi nu am făcut asta. În opinia noastră, nu am încălcat regulamentul", a explicat britanicul pentru postul de televiziune SkySports.
Red Bull ezită să dezvăluie ce va face în Malaysia şi Bahrain
Până la judecarea apelului din 14 aprilie, Formula 1 mai programează alte două curse, în Malaysia şi Bahrain. Horner a evitat însă să dezvăluie dacă în aceste două curse Red Bull se va baza pe senzorul FIA sau pe propriul instrument, caz în care ar riscă o nouă excludere din curse.
"Sperăm să avem un senzor care să funcţioneze în acelaşi fel cu dispozitivul nostru fără să creeze discrepanţe. În principiu, acesta este cel mai important lucru, iar dacă vor exista variaţii va trebui să discutăm cu FIA. Dar probabil nu vom fi singurii în această situaţie", a adăugat el.
Via SkySports
Pai cum vine asta dl. Horner? Cantitatea de combustibil masurata de FIA cu senzorul pus de RBR lor le-a iesit ca e peste limita admisa iar voua in padock v-a dat ca e in limitele normale? Cineva nu si-a calibrat bine aparatul de masura. Si nu cred ca al FIA nu a functionat bine :) Cam puerila explicatia!