Red Bull explică cum se va apăra la apelul împotriva excluderii lui Ricciardo

Publicat miercuri, 26.03.2014 10:20 de Daniel Popescu

Christian Horner a dezvăluit că apărarea celor de la Red Bull în apelul formulat împotriva excluderii lui Daniel Ricciardo din Australia se va baza pe faptul că debitul carburantului înregistrat de propriul instrument de măsurare a respectat regulamentul, chiar dacă dispozitivul nu este omologat de FIA.

Daniel Ricciardo a pierdut locul doi ocupat în Marele Premiu al Australiei după ce comisarii de cursă au susţinut că debitul carburantului în rezervor a depăşit limita maximă de 100 de kilograme pe oră, pe baza datelor telemetrice ale monopostului observate de FIA.

Echipa a făcut însă apel la această decizie ca urmare a faptului că datele propriului instrument de măsurare au arătat că debitul a fost în permanenţă în limitele regulamentului, după ce senzorul oficial al FIA a furnizat date eronate pe tot parcursul weekendului.

 Povestea excluderii lui Ricciardo de la Melbourne

Argumentele Red Bull

Cu aproape trei săptămâni înainte de judecarea apelului din 14 aprilie, şeful Christian Horner a dezvăluit că apărarea echipei sale în acest caz se va baza tocmai pe faptul că datele propriului instrument au arătat că limita nu a fost depăşită. Britanicul susţine că regulamentul nu prevede că utilizarea senzorului omologat de FIA este obligatorie.

"Întregul caz se bazează pe instrumentul care a furnizat datele corecte. Avem un senzor care nu citeşte corect datele şi un dispozitiv calibrat care nu a variat pe parcursul weekendului, care a fost verificat şi care nu a produs greşeli."

"Argumentul nostru este foarte simplu: nu am încălcat Regulamentul Tehnic, nu am depăşit limita de curgere, iar acel senzor FIA are erori, ceea ce sperăm să demonstrăm la apel. Articolul 5.1.4 din Regulamentul Tehnic spune că nu trebuie să depăşeşti 100 kg/oră şi nu am făcut asta. În opinia noastră, nu am încălcat regulamentul", a explicat britanicul pentru postul de televiziune SkySports.

Red Bull ezită să dezvăluie ce va face în Malaysia şi Bahrain

Până la judecarea apelului din 14 aprilie, Formula 1 mai programează alte două curse, în Malaysia şi Bahrain. Horner a evitat însă să dezvăluie dacă în aceste două curse Red Bull se va baza pe senzorul FIA sau pe propriul instrument, caz în care ar riscă o nouă excludere din curse.

"Sperăm să avem un senzor care să funcţioneze în acelaşi fel cu dispozitivul nostru fără să creeze discrepanţe. În principiu, acesta este cel mai important lucru, iar dacă vor exista variaţii va trebui să discutăm cu FIA. Dar probabil nu vom fi singurii în această situaţie", a adăugat el.

Via SkySports

  • pablo256r, miercuri, 26.03.2014 13:07

    Pai cum vine asta dl. Horner? Cantitatea de combustibil masurata de FIA cu senzorul pus de RBR lor le-a iesit ca e peste limita admisa iar voua in padock v-a dat ca e in limitele normale? Cineva nu si-a calibrat bine aparatul de masura. Si nu cred ca al FIA nu a functionat bine :) Cam puerila explicatia!

  • Gigi, miercuri, 26.03.2014 13:16

    Astia de la RBR daca nu fenteza nu sunt sanatosi...Ei vor sa aiba propriul regulament si acum nu inteleg ca le-a trecut vremea. Urmeaza dominatia altei echipe ....Mercedes...la fel cum in anii 80 a fost Mclaren..in anii 90 Williams si la inceputul anilor 2000 Ferrari.

  • mirel_f1, miercuri, 26.03.2014 13:27

    e evident ca ar face orice sa revina pe primul loc ,cred ca at trebui sa invete sa si piarda...

  • danoe, miercuri, 26.03.2014 14:23

    ma tem ca astia de la RBR,vor reusi....si ma mai tem ca ma voi bucura

  • rsq, miercuri, 26.03.2014 15:47

    Legea ar trebui sa fie mai clara....oricum cei de la FIA au zis ca senzorul lor au erori ..si chiar cred ca senzorul rbr e mai precis....dar asta nu conteaza....au calcat regulamentu???? Afara!!! Daca nu??? ...kkt....hai odata ferarri ,....revino.ti

  • rsq, miercuri, 26.03.2014 15:51

    Mirel numeni nu tre sa invete sa piarda!!! Parca ai lucra la ferarri si te gandesti.... Cum sa fac cursa asta sa ies iar pe 5???? ....in rest toti sa respecte regulamentul!!!!!!! Acu poate RBR au unul diferit :))

  • Alex, miercuri, 26.03.2014 16:01

    O sa castige fara probleme. Articolul de lege nu specifica obligativitatea masuratorii cu senzori omologati FIA. Daca vor demostra ca senzorul lor a fost bun si cel omologat avea erori de calibrare deja ar trebui sa ii ia la puricat pe cei care au folosit senzor omologat, poate altii au calcat regula de 100 kg/oră. Oricum In retur se stie, 9 curse consecutive castigate si un nou titlu de campion pentru cel mai bun pilot de pe grila.

  • daniel.popescu, miercuri, 26.03.2014 16:53

    @Alex: Horner a "uitat" sa mentioneze ca regulamentul tehnic prevede ca "senzorul FIA este senzor omologat şi obligatoriu cu care echipa este obligată să măsoare debitul carburantului, cu excepţia cazului în care primeşte permisiunea FIA de a proceda în alt fel".

  • Gopo, miercuri, 26.03.2014 17:59

    Daca vor reusi chiar ma voi bucura, vreau sa-l vad pe Riciardo in fata campionului de plastic, pur si simplu.

  • @alex, miercuri, 26.03.2014 18:01

    Visele umede.....greu scapi..

  • Alex, miercuri, 26.03.2014 19:13

    @daniel.popescu Horner nu a uitat nimic, echipa a fost penalizata pentru ca masina a consumat mai mult combustibil decat trebuie (100kg/h), nu pentru ca au folosit alt senzor. Daca pot demostra ca senzorul nu a fost bun si consumul se inscrie in limite vor primi punctele inapoi. Daca nu pot demonstra asta le vor castiga pe teren cum au facut si pina acum.

  • apacheF!, miercuri, 26.03.2014 22:17

    daca se incordeaza FIA poate sa si dea in judeca si sa si suspende RBR din clasamentul costructorilor,ptr ca a incalcat regulamentul si a violat propietatea intelectuala a FIA(senzorul de carburant)!