Red Bull nu va modifica aripa faţă flexibilă
Red Bull a anunţat că nu va modifica configuraţia aripii faţă, în ciuda înăspririi testelor FIA în privinţa flexibilităţii acesteia.
McLaren şi Mercedes GP au acuzat recent Red Bull Racing şi Ferrari că utilizează o aripă faţă cu un grad de flexibilitate mai mare decât cel permis de regulament.
În contextul în care ambele monoposturi au trecut de toate inspecţiile FIA, forul mondial a anunţat că va înăspri testele de flexibilitate începând de la Marele Premiu al Belgiei.
Conform regulamentului, plăcuţele laterale ale aripilor faţă pot fi flexibile cu cel mult 10 mm în momentul în care se aplică o greutate de 50 kg asupra lor. Începând de la Marele Premiu al Belgiei, FIA va permite o flexibilitate de 20 mm, însă greutatea aplicată asupra aripilor faţă va fi de 100 kg.
În ciuda acestei modificări de teste, Red Bull susţine că nu va modifica configuraţia aripii faţă, iar directorul tehnic Adrian Newey este convins că monopostul RB6 va trece fără probleme de noul regulament. "Nu, nu credem (n.r - că vom face revizii la aripa faţă). Până acum, flexibilitatea era de 10 mm pentru 50 kg, iar acum FIA se va asigura că aceasta va fi de maxim 20 mm pentru 100 kg. Cu alte cuvinte, FIA se va asigura că aripa nu este non-liniara în niciun fel", a explicat britanicul în vârstă de 51 de ani în cadrul unui interviu acordat postului de televiziune ITV.
Referindu-se la plângerile făcute în mod public de rivalii de la McLaren şi Mercedes GP, Newey le abordează ca pe nişte complimente la adresa performantelor monopostului Red Bull Racing pe care l-a desenat.
"Se pare că suntem pe un teritoriu în care dacă maşina merge bine oamenii încep să vorbească despre orice. Dar cred că este un compliment", a adăugat el.
Chiar dacă monopostul RB6 este net superior în faţa rivalilor de la McLaren, Newey preferă să rămână precaut în privinţa şanselor la victorie în cursele din Belgia şi Italia, considerând că britanicii sunt în continuare puternici. "Este foarte dificil de prezis. Urmează două circuite cu forţă de apăsare aerodinamică redusă la Spa şi Monza. Acestea tind să fie circuit e de putere, iar nivel scăzut al aripii fată poate afecta lucrurile. Am văzut că McLaren a fost foarte puternică la Montreal, aşa că vom vedea", a încheiat el.
Via | ITV
Cu alte cuvinte, avantajul celor de la Red Bull si Ferrari are sansa sa creasca, iar noile teste nu vor face decat sa le legalizeze solutia tehnica, ceea ce nu poate decat bucura fanii celor 2 echipe.