Renault, circumspecti in privinta safety car-ului
Oficialii constructorului Renault considera ca regulamentul Safety Car-ului ar trebui schimbat incepand cu sezonul 2009.
Dupa ce numerosi piloti s-au plans de lacunele din regulamentul actual al masinii de siguranta, FIA a decis sa testeze in weekendul viitor un sistem care, teoretic, ar trebui sa vina in sprrijinul acestora.
Astfel, propunerea venita din partea FIA si a echipelor este ca pilotii sa fie obligati sa realizeze un timp maxim pe un tur de pista atunci cand safety car-ul este prezent pe circuit in timpul cursei. Aceasta limita va fi probabil cu 20% mai mare decat timpul mediu realizat de piloti in timpul primei sesiuni de antrenamente libere.
Desi potentialele beneficii ale acestui sistem sunt ridicate, managerul sportiv al constructorului Renault, Steve Nielsen, crede ca regulamentul ar trebui schimbat cel mai devreme in 2009. "Nu cred ca trebuie sa ne grabim pentru ca regulamentul actual a fost aprobat din ratiuni de securitate", a declarat Nielsen. "Cand safety car-ul intra pe pista inseamna ca exista un incident pe circuit, asa ca sunt motive ca masinile sa incetineasca. Simularea este doar un experiment pentru a demonstra pilotilor cum va functiona acest sistem. Iar daca va avea succes il vom incorpora in regulament. Sincer, cred ca asta ar trebui sa se petreaca in 2009".
Echipele vor testa noul sistem la Magny Cours, intre a doua si a treia sesiune de antrenamentedin Franta.