Ricciardo, exclus din cursa de la Melbourne pentru încălcarea regulamentului combustibilului. Red Bull a făcut apel
Daniel Ricciardo a pierdut locul doi ocupat în Marele Premiu al Australiei după ce a fost exclus pentru depăşirea debitului maxim de curgere a carburantului în motor. Red Bull a făcut apel şi susţine că senzorii furnizaţi de FIA oferă date contradictorii, element confirmat inclusiv de forul mondial.
Daniel Ricciardo s-a bucurat numai câteva ore pentru obţinerea celui mai bun rezultat din carieră după ce a ocupat locul doi în Marele Premiu al Australiei, la capătul unei curse în care a luat startul de pe aceeaşi poziţie.
Pilotul echipei Red Bull Racing a fost exclus din clasamentul final de comisarii de cursă după ce aceştia au primit o notificare din partea FIA potrivit căreia echipa a încălcat regulamentul tehnic în privinţa combustibilului.
Pe lângă obligativitatea de a utiliza cel mult 100 de kilograme de carburant într-o cursă, regulamentul tehnic prevede curgerea combustibilului în motor cu o viteză de cel mult 100 de kilograme pe oră. FIA susţine că Red Bull a depăşit această limită, iar comisarii de cursă au decis să-l excludă pe Ricciardo din clasament pe baza acestei reguli.
▶ Ghidul schimbărilor de regulament pentru sezonul 2014
Senzorii FIA au generat date contradictorii
Comisarii de cursă au avut nevoie de aproape patru ore pentru a ajunge la acest verdict, în condiţiile în care senzorii furnizaţi de FIA pentru măsurarea vitezei cu care curge combustibilul în motor nu sunt bine calibraţi.
Potrivit unui amplu raport transmis presei de comisarii de cursă, filmul evenimentelor este unul inacceptabil pentru nivelul la care a ajuns tehnologia în Formula 1:
▶ senzorii care măsoară viteza de curgere a combustibilului în rezervor au furnizat date contradictorii pe parcursul antrenamentelor libere de vineri, motiv pentru care Red Bull Racing a solicitat schimbarea acestora. Propunerea a fost acceptată de FIA;
▶ noii senzori folosiţi în ultima sesiune de antrenamente şi în calificări au furnizat rezultate cu şi mai multe erori decât cei de vineri. Oficialii Red Bull Racing şi FIA au fost profund nemulţumiţi de datele obţinute, iar soluţia forului mondial a fost ca Red Bull să utilizeze în cursa de duminică senzorii care au furnizat deja rezultate contradictorii în antrenamentele de vineri;
▶ Red Bull Racing a refuzat să utilizeze senzorii care au dat erori pe parcursul zilei de vineri şi a folosit în schimb un sistem propriu de măsurare a debitului carburantului în motor;
▶ în timpul cursei de duminică, FIA a solicitat celor de la Red Bull Racing reducerea debitului carburantului în motor pe baza unor informaţii obţinute prin intermediul telemetriei;
▶ Red Bull Racing a refuzat să se conformeze solicitării, considerând că debitul nu depăşeşte limita de 100 de kilograme pe oră pe baza datelor furnizate de propriul sistem de măsură.
În acest context, FIA a decis să-l excludă pe Ricciardo din Marele Premiu al Australiei atât pentru că Red Bull Racing nu a respectat solicitarea forului mondial din timpul cursei, cât şi pentru că a folosit un sistem propriu de măsurare a debitului care nu este omologat de FIA.
FIA recunoaşte că senzorii nu au fost bine calibraţi
În ciuda excluderii pilotului australian, FIA a recunoscut că senzorii pentru măsurarea debitului nu oferă date precise, însă susţine că utilizarea acestora este obligatorie chiar şi în aceste condiţii.
"Chiar dacă senzorul iniţial a arătat date diferite în prima sesiune de antrenamente, acesta este senzor omologat şi obligatoriu cu care echipa este obligată să măsoare debitul carburantului, cu excepţia cazului în care primeşte permisiunea FIA de a proceda în alt fel", precizează forul mondial într-un comunicat de presă.
Red Bull a făcut apel la decizie
Profund nemulţumită de decizia comisarilor de cursă, Red Bull a anunţat imediat că a făcut apel la această hotărâre, întrucât este convinsă că nu a încălcat regulamentul tehnic.
"Datele inexacte ale senzorului FIA au fost răspândite pe tot parcursul weekendului în cazul tuturor echipelor din pitlane. Echipa şi Renault sunt încrezătoare că benzina este în deplină concordanţă cu regulamentul", precizează echipa într-un comunicat de presă.
FIA urmează să anunţe data la care va fi judecat apelul formulat de Red Bull Racing, însă cel mai probabil cazul va fi analizat abia peste câteva săptămâni.
Senzorii au dat bătăi de cap pentru FIA încă de anul trecut
Presa internaţională a relatat încă din luna octombrie a anului trecut că FIA înregistrează mari probleme cu senzorii care trebuie să analizeze debitului carburantului în monopost, întrucât la vremea respectivă eroarea datelor era de 1.5%. La începutul lunii ianuarie, forul mondial a anunţat că a remediat problema după ce eroarea înregistrată de senzori a fost de cel mult 0.5%.
Senzorii sunt furnizaţi de compania britanică Gill HySpeed.
Australia - clasament revizuit după excluderea lui Ricciardo
1. Nico Rosberg Mercedes 1h32m58.710s 2. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes +26.777s 3. Jenson Button McLaren-Mercedes +30.027s 4. Fernando Alonso Ferrari +35.284s 5. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +47.639s 6. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes +50.718s 7. Kimi Raikkonen Ferrari +57.675s 8. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault +1m00.441s 9. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault +1m03.585s 10. Sergio Perez Force India-Mercedes +1m25.916s 11. Adrian Sutil Sauber-Ferrari +1 lap 12. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari +1 lap 13. Max Chilton Marussia-Ferrari +2 laps 14. Jules Bianchi Marussia-Ferrari +8 laps* * Not classified Retirements: Daniel Ricciardo Red Bull-Renault DSQ Romain Grosjean Lotus-Renault 43 laps Pastor Maldonado Lotus-Renault 29 laps Marcus Ericsson Caterham-Renault 27 laps Sebastian Vettel Red Bull-Renault 3 laps Lewis Hamilton Mercedes 2 laps Kamui Kobayashi Caterham-Renault 0 laps Felipe Massa Williams-Mercedes 0 laps Drivers' championship: 1. Nico Rosberg 25 2. Kevin Magnussen 18 3. Jenson Button 15 4. Fernando Alonso 12 5. Valtteri Bottas 10 6. Nico Hulkenberg 8 7. Kimi Raikkonen 6 8. Jean-Eric Vergne 4 9. Daniil Kvyat 2 10. Sergio Perez 1 Constructors' championship: 1. McLaren/Mercedes 33 2. Mercedes 25 3. Ferrari 18 4. Williams/Mercedes 10 5. Force India/Mercedes 9 6. Toro Rosso/Renault 6
Via FIA, Red Bull Racing
Daca utilizau sistemul de senzori omologat de FIA era in avantajul lor, dar utilizand sistemul lor neomologat de FIA nu cred ca au vreo sansa de a castiga acel apel.