Schimbări majore în sistemul de punctare din WRC pentru sezonul 2015
Echipele din Campionatul Mondial de Raliuri au acceptat o schimbare radicală a sistemului de punctare pentru sezonul 2015, care complică însă inutil calculele pentru victorie.
Constructorii din Campionatul Mondial de Raliuri analizează de mai mult timp o serie de schimbări importante în regulamentul sportiv pentru sezonul 2015, prin care să atragă mai mulţi fani în faţa televizoarelor.
Potrivit unor surse din anturajul FIA, echipele au ajuns în cele din urmă la un acord cu privire la schimbarea sistemului de punctare, actualul format cu puncte la finalul etapei şi cele trei puncte bonus din ultima probă specială urmând să fie practic abandonat.
Astfel, piloţii vor primi puncte la finalul fiecărei zile din cadrul unei etape, iar înaintea ultimei probe speciale diferenţa de timp dintre primii doi piloţi va fi modificată în mod artificial în funcţie de lungimea respectivei probe speciale. Practic, dacă liderul clasamentului a fost cu o zecime de secundă pe kilometru mai rapid decât ocupantul locului doi, iar ultima probă se desfăşoară pe un traseu de 10 kilometri, atunci liderul va avea un avantaj de o secundă.
Cu toate acestea, acest format pare mai degrabă să complice misiunea fanilor de a înţelege şansele la victorie ale piloţilor favoriţi, prin adăugarea unor timpi artificiali înaintea ultimei probe speciale, care la fel ca până acum va fi transmisă în direct.
Formatul în sine al unui raliu va fi similar cu cel actual: o superspecială joi seară, probe speciale pe parcursul zilelor de vineri şi sâmbăta şi un final la orele prânzului de duminică.
Sistemul exact de punctare nu a fost încă stabilit, însă Malcolm Wilson, şeful M-Sport, crede că aceste schimbări reprezintă un pas înainte pentru WRC. "Acum mergem în direcţia potrivită. Sunt şi alţi oameni care trebuie să fie de acord cu asta, dar cred că se rezolva. Echipele lucrează la modul teoretic în care va funcţiona sistemul de punctare şi cum va afecta asta lupta pentru campionat", a precizat el. Modificările nu au fost încă confirmate de FIA.
Via Autosport