Silverstone, antrenamente 2: Hamilton, cel mai bun timp pe ploaie

Publicat vineri, 06.07.2012 17:44 de Daniel Popescu

Lewis Hamilton a fost cel mai rapid într-o sesiune de antrenamente afectată de ploi puternice, în urma cărora patru piloţi nu au efectuat niciun tur cronometrat.

Cea de-a doua sesiune de antrenamente libere din cadrul Marelui Premiu al Marii Britanii s-a desfăşurat în condiţii şi mai dificile decât cele de dimineaţă. Din cauza ploilor torenţiale şi a numărului de pneuri redus, piloţii au preferat să rămână în garaj în primele 45 de minute şi s-au aventurat pe circuit doar după ce ploaia a scăzut în intensitate.

La capătul a numai opt tururi parcurse, Lewis Hamilton a stabilit timpul de referinţă după ce a fost cronometrat cu 1m56.345, fiind cu puţin de o zecime de secundă mai rapid decât Kamui Kobayashi (Sauber). Mercedes şi-a adjudecat locurile trei şi patru prin Michael Schumacher şi Nico Rosberg, în timp ce Heikki Kovalainen a produs surpriza prin locul şapte ocupat la volanul monopostului Caterham.

Cei de la Red Bull nu au reuşit să impresioneze, întrucât Sebastian Vettel a fost doar al 13-lea, iar Mark Webber a fost unul dintre cei patru piloţi care nu au efectuat niciun tur cronometrat.

Sesiunea a fost marcată de două accidente: Bruno Senna a lovit barierele de protecţie şi a deteriorat semnificativ monopostul Williams, în timp ce Fernnado Alonso a lovit barierele cu noua aripă faţă a monopostului Ferrari după ce a derapat pe iarbă.

Ultima sesiune de antrenamente libere din cadrul Marelui Premiu al Marii Britanii va avea loc sâmbătă cu începere de la ora 12:00.

Silverstone - Rezultate Antrenamente 2:

 1.  Lewis Hamilton        McLaren-Mercedes       1m56.345s            8
 2.  Kamui Kobayashi       Sauber-Ferrari         1m56.474s  + 0.129  15
 3.  Michael Schumacher    Mercedes               1m56.545s  + 0.200  11
 4.  Nico Rosberg          Mercedes               1m56.567s  + 0.222   9
 5.  Sergio Perez          Sauber-Ferrari         1m57.493s  + 1.148  13
 6.  Jenson Button         McLaren-Mercedes       1m57.948s  + 1.603   9
 7.  Heikki Kovalainen     Caterham-Renault       1m58.580s  + 2.235  10
 8.  Kimi Raikkonen        Lotus-Renault          1m58.897s  + 2.552   8
 9.  Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes   1m58.943s  + 2.598  11
10.  Fernando Alonso       Ferrari                1m59.015s  + 2.670  14
11.  Paul di Resta         Force India-Mercedes   1m59.429s  + 3.084   9
12.  Pastor Maldonado      Williams-Renault       1m59.472s  + 3.127   6
13.  Sebastian Vettel      Red Bull-Renault       1m59.476s  + 3.131  10
14.  Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Ferrari     1m59.854s  + 3.509   7
15.  Felipe Massa          Ferrari                2m00.565s  + 4.220   7
16.  Timo Glock            Marussia-Cosworth      2m00.820s  + 4.475  11
17.  Bruno Senna           Williams-Renault       2m01.099s  + 4.754   6
18.  Vitaly Petrov         Caterham-Renault       2m01.348s  + 5.003  12
19.  Charles Pic           Marussia-Cosworth      2m03.719s  + 7.374   8
20.  Narain Karthikeyan    HRT-Cosworth           2m04.774s  + 8.429   8
21.  Romain Grosjean       Lotus-Renault                               1
22.  Daniel Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari                          2
23.  Mark Webber           Red Bull-Renault                            1
24.  Pedro de la Rosa      HRT-Cosworth


  • Davidenko, vineri, 06.07.2012 18:02

    Cele mai ciudate antrenamente....Silverstone nici-o surpriza....mereu se gasesc vreo 3 4 care stau ca femeile in garaj.

  • Claudiu, vineri, 06.07.2012 18:30

    Problema grava este cu cauciucurile Pirelli care sunt foarte foarte proaste pe ploaie, spre deosebire de cele Bridgestone. Pe vremea Bridgestone si Michelin, nu se neutralizau sau suspendau cursele pe ploaie ca si anul trecut si anul acesta. Nu se plangeau asa de tare pilotii din cauza lor. Al doilea aspect, este ca nu au cred decat 4-5 seturi de pneuri de ploaie disponibile pentru un weekend de cursa si 7 slick-uri.

  • x_zone, sâmbătă, 07.07.2012 10:17

    claudiu nu pneurile sunt de vina, au fost eliminate sistemele de asistenta electonica pe monoposturi incepand cu anul 2008 mai precis este vorba de eliminarea controlul tractiunii implicit a oricarui sistem de avertizare pentru pilot acesta nemaivand nicio informatie despre orice pierdere de aderenta-derapaj tocmai pentru ca adevaratii piloti sa iasa in evidenta in conditii grele si nu ...in derapaj -acum ca sa nu mai comenteze toti desteptii de pe acest site care intra special sa se contrazica in prostii hotararea fia din 2007 intrata in vigoare din 2008 este stipulata exact asa: Nici o maşină nu poate fi dotată cu un sistem sau un mecanism care este capabil să prevină rotirea excesivă a roţilor motoare sau să compenseze acceleraţia brutală cerută de către pilot”. De asemenea, nici un sistem care atenţionează pilotul de apariţia patinajului rotilor nu este permis. cu aceasta ocazie am anulat marea ineptie postata de claudiu care nu conoaste cat de cat regulile elementare fia f1

  • simpaticus, sâmbătă, 07.07.2012 12:35

    x_zone ai perfecta dreptate , nu mai am ce comenta ...esti super ok!