Un tur de pista la Barcelona cu Alex Wurz

Publicat luni, 21.04.2008 11:00 de Daniel Popescu

Alex Wurz explica particularitatile circuitului de la Barcelona pentru toti fanii Formulei 1.

Pilotul de teste al echipei Honda, Alex Wurz, a facut o ampla descriere a circuitului de la Catalunya, gazda urmatoarei etape din campionatul mondial al Formulei 1.

"Pe parcursul timpului, circuitul din Catalunya si-a pierdut o parte din faima pentru ca nu mai este circuitul de mare viteza care era odata"

, spune Wurz. "Toate acele viraje de viteza mare au disparut, cu exceptia virajului 3, care are inca o forta G foarte mare, fiind foarte rapid si solicitant. Bineinteles, circuitul ramane in continuare interesant".

"Cheia pentru un tur rapid este sa gasesti un ritm bun si sa fii sigur ca masina functioneaza bine in virajele lente, care in mare parte sunt in sectorul 3. Inainte, circuitul de la Barcelona cerea setari pentru viteze mari, insa acum cere setari pentru viteze mici, ceea ce este dezamagitor".

"Te apropii de primul viraj cu aproximativ 310 kmph. Pui piciorul pe frana si cobori in treapta a doua pentru primul viraj, inainte de a aborda virajul 2 in treapta a treia. Apoi vine unul dintre cele mai bune viraje al turului, virajul 3, inainte de a frana violent pentru arcul de par din virajul 4. Urmeaza un alt ac de par, unde este usor sa blochezi rotile cand abordezi panta, iar apoi urmeaza alte doua viraje interesante".

"Virajul 6 este de viteza medie si necesita utilizarea bordurilor in mare masura la iesire; vitrajul 7 este de dreapta si este aboradat la aproximativ 215 kmph. Este important sa ai o viteza mare in virajul 7 pentru ca apoi ajungi pe o linie dreapta unde atingi din nou 300 kmph. Ultima parte a circuitului este lenta si include o noua sicana inainte de ultimul viraj. Din nou, este foarte important sa ai o iesire buna pentru ca utilizezi acea viteza pe tot parcursul liniei drepte din dreptul boxelor".

"Suprafata pistei a fost refacuta cu cativa ani in urma, astfel ca asfaltul abraziv a disparut. Ca urmare, strategiile de cursa sunt mai mult sau mai putin similare cu cele de pe alte circuite pentru ca degradarea pneurilor este foarte larga".