Un tur de pista la Istanbul cu Alex Wurz
Alex Wurz prezinta caracteristicile principale ale circuitului de la Iastanbul-Park, care va gazdui in acest weekend Marele Premiu al Turciei.
Cea de-a cincea etapa din calendarul Formulei 1 se desfasoara in acest weekend in Turcia. Istanbul-Park este cel mai nou circuit din calendar, iar pilotul de teste al echipei Honda, Alex Wurz, explica care sunt principalele puncte de reper.
"Istanbul-Park este un circuit provocator din punct de vedere al setarilor din cauza variatiilor de viteza in viraje si a nivelului aderentei" , spune austriacul. "Exista schimbari foarte rapide de directie la startul turului, este o linie dreapta lunga, iar apoi avem un sector mai lent la final. De aceea, setarile reprezinta un compromis. De asemenea, si asfaltul se schimba foarte mult pe parcursul unui tur. Este foarte alunecos in ultimul sector, iar in primul sector este foarte aderent".
"Oamenii vorbesc foarte mult despre lungul viraj 8", continua Wurz. "Pentru mine este doar denivelat si dureros pentru gat. Nu este un loc unde sa scoti un timp foarte bun, pentru ca niciodata nu este cazul in virajele de viteza mare. Viteza noastra minima in apex este de 250 km/h si, daca totul merge bine, cea mai mare recompensa este ca poti arata datele inginerului tau. Daca mergi prea tare in acest viraj risti sa distrugi pneul dreapta fata dupa un stint mai lung".
"Pentru mine, cea mai mare provocare este ultima sectiune a turului. Ultimele trei viraje sunt foarte lente, toate la aproximativ 80 de km/h in treapta a doua de viteze. Daca faci o greseala cat de mica in momentele de franare pentru ultimele trei viraje, pozitia pe pista pentru intregului viraj este gresita, iar asta iti poate afecta viteza cand accelerezi pe ultima linie dreapta. De asemenea, trebuie sa fii disciplinat pentru ca este foarte usor sa derapezi".