Vettel, cel mai lent pilot de top pe liniile drepte de la Monza
Sebastian Vettel a fost cel mai lent pilot de top pe liniile drepte în calificările de la Monza, element ce ar putea afecta semnificativ şansele sale la victorie.
Sebastian Vettel a obţinut sâmbătă pole position-ul pentru Marele Premiu al Italiei pe un circuit care cel puţin teoretic nu se potriveşte monopostului Red Bull Racing.
Performanţa sa a fost dezarmantă iniţial pentru rivalii săi în lupta pentru titlu, însă analiza vitezelor de top ale piloţilor de la echipele puternice a evidenţiat o slăbiciune majoră pentru german: el a fost cel mai lent pilot de top pe liniile drepte de la Monza, în condiţiile în care la Monza se pilotează cu pedala de acceleraţie la maxim pe 75% din turul de circuit.
Iată vitezele maxime atinse de piloţii de top în calificările de la Monza:
Pilot (Echipa) | Viteza (km/h) |
Fernando Alonso (Ferrari) | 342.2 |
Mark Webber (Red Bull) | 336.1 |
Jenson Button (McLaren) | 333.1 |
Lewis Hamilton (McLaren) | 332.7 |
Sebastian Vettel (Red Bull) | 327.7 |
Vettel se află în aceeaşi situaţie şi în cazul vitezei de top atinse chiar înainte de trecerea liniei de start-sosire:
Pilot (Echipa) | Viteza (km/h) |
Michael Schumacher (Mercedes) | 323.5 |
Fernando Alonso (Ferrari) | 321.3 |
Jenson Button (McLaren) | 319.4 |
Lewis Hamilton (McLaren) | 318.4 |
Sebastian Vettel (Red Bull) | 316.6 |
Cel mai probabil, viteza redusă a lui Vettel, inclusiv în comparaţie cu coechipierul său Mark Webber, are drept cauză utilizarea uneor trepte de viteză mai scurte.
Pentru cursa de duminică, efectul previzibil este că Vettel riscă să fie depăşit cu uşurinţă pe liniile drepte, în special dacă nu va construi un avans de minim o secundă în primele două tururi înainte ca piloţii să poată utiliza sistemul DRS. De asemenea, în cazul în care va fi depăşit, campionul mondial va avea dificultăţi să depăşească chiar şi cu DRS activat din cauza vitezei maxime mici de pe liniile drepte.
Un articol Autosport :))