Vettel, cel mai lent pilot de top pe liniile drepte de la Monza

Publicat duminică, 11.09.2011 12:46 de Daniel Popescu

Sebastian Vettel a fost cel mai lent pilot de top pe liniile drepte în calificările de la Monza, element ce ar putea afecta semnificativ şansele sale la victorie.

Sebastian Vettel a obţinut sâmbătă pole position-ul pentru Marele Premiu al Italiei pe un circuit care cel puţin teoretic nu se potriveşte monopostului Red Bull Racing.

Performanţa sa a fost dezarmantă iniţial pentru rivalii săi în lupta pentru titlu, însă analiza vitezelor de top ale piloţilor de la echipele puternice a evidenţiat o slăbiciune majoră pentru german: el a fost cel mai lent pilot de top pe liniile drepte de la Monza, în condiţiile în care la Monza se pilotează cu pedala de acceleraţie la maxim pe 75% din turul de circuit.

Iată vitezele maxime atinse de piloţii de top în calificările de la Monza:

 Pilot (Echipa)  Viteza (km/h)
 Fernando Alonso (Ferrari)  342.2
 Mark Webber (Red Bull)  336.1
 Jenson Button (McLaren)  333.1
 Lewis Hamilton (McLaren)  332.7
 Sebastian Vettel (Red Bull)  327.7

 

Vettel se află în aceeaşi situaţie şi în cazul vitezei de top atinse chiar înainte de trecerea liniei de start-sosire: 

 Pilot (Echipa)  Viteza (km/h)
 Michael Schumacher (Mercedes)  323.5
 Fernando Alonso (Ferrari)  321.3
 Jenson Button (McLaren)  319.4
 Lewis Hamilton (McLaren)  318.4
 Sebastian Vettel (Red Bull)  316.6

 

Cel mai probabil, viteza redusă a lui Vettel, inclusiv în comparaţie cu coechipierul său Mark Webber, are drept cauză utilizarea uneor trepte de viteză mai scurte.

Pentru cursa de duminică, efectul previzibil este că Vettel riscă să fie depăşit cu uşurinţă pe liniile drepte, în special dacă nu va construi un avans de minim o secundă în primele două tururi înainte ca piloţii să poată utiliza sistemul DRS. De asemenea, în cazul în care va fi depăşit, campionul mondial va avea dificultăţi să depăşească chiar şi cu DRS activat din cauza vitezei maxime mici de pe liniile drepte.

  • bernd, duminică, 11.09.2011 12:31
    ...

    Un articol Autosport :))

  • Mms, duminică, 11.09.2011 13:25

    Avand in vedere ca este primul si sigur va fi depasit la start sau incurcat de Hamilton,risca sa primeasca..cateva lovituri din partea lui Alonso sau Hamilton si Button..caci ii stim pe acestia ca se descurca la depasiri..

  • Cyrus, duminică, 11.09.2011 13:32
    Interesant

    Interesant cum de Massa nu apare in acest clasament, mai ales ca Fernando e in frunte? Sau monopostul sau are cumva mai putini caluti cabrati ?

  • Ivanoff, duminică, 11.09.2011 13:53
    Rapoartele in cutie

    Aveti idee dc este permisa schimbarea rapoartelor din cutie intre calificari si cursa,fiindca dc este toata aceasta analiza de mai sus nu mai are nicio relevanta?

  • Davidenko, duminică, 11.09.2011 13:54

    nu inteleg cum poate pierde atat de mult in viraje Ferrari?daca sunt asha de rapizi in linii drepte conform acestei statistici?

  • mavrick, duminică, 11.09.2011 14:28
    @Davidenko

    Una-i viteza(cea de top) alta-i directia/precizia. Nu cred ca le poti avea pe toate in aceeasi masina, trebuie sa alegi una din ele in functie de circuit.Situatia seamana cu cea de la snooker cand daca lovesti tare pt.ca bila sa se indrepte cu viteza scade probabilitatea de a nimeri punctul tintit, asa ca pt.o lovitura dificila si-o precizie marita trebuie sa alegi o lovitura cu viteza cat mai scazuta. In F1 as putea spune ca masinile rapide pe liniile drepte sunt ca sagetile trase de arc iar cele rapide in viraje sunt ca liliecii in zbor. Am fost totusi surprins cum de a reusit Vettel un asa timp pe un circuit (cu o diferenta de aproape 0.5sec) "fabricat" parca odata cu Ferrari (adica specific lor).

  • zic si eu, duminică, 11.09.2011 14:41
    talent?!!!!!!!

    Daka vettel nu are o viteza de top, avand clar un motor mai putin puternic, atunci cum doamne iarta-ma de ia pol-ul? Cred ca se cheama ``talent in forma pura``! In timp ce un ferrarist pur (nu-i cazul lui Alonso!) va castiga doar atunci can are o masina incomparabila cu a celorlanti si resurse bugetare nelimitate! vezi dominatia din perioada 2000. Si sa nu mai uitam un lucru: vettel reuseste sa bata, cu un motor clar mai putin puternic, 4 fosti campioni mondiali. Daca asta nu este talent, atunci...

  • Andrei, duminică, 11.09.2011 15:55
    @Monza 2011

    Frumoasa cursa numai si numai pentru cat de mult l-a umilit Schumacher pe Hamilton. Saracul Hamilton s-a dus repede la FIA cu pilele.