PARIS 2014 LIVE: Mercedes AMG GT, succesorul lui SLS AMG

Publicat vineri, 03.10.2014 15:00 de Sebastian Toma

Mercedes-Benz a prezentat astăzi noul AMG GT, succesorul lui SLS AMG. Acesta renunţă la motorizarea aspirată în favoarea unui V8 supraalimentat, oferit în două versiuni de putere: 462 şi 510 CP.

Mercedes-Benz a prezentat succesorul lui SLS AMG, sub forma lui AMG GT. Acesta are o siluetă care aminteşte de predecesorul său fără să-l copieze şi se mândreşte cu o structură realizată integral din aluminiu pentru a avea o masă totală cât mai redusă. Odată cu acest model, divizia AMG marchează primul automobil pe care îl proiectează care să nu poarte şi particula "Benz" din numele mărcii germane, fiind denumit simplu "Mercedes AMG GT".

În ciuda acestei schimbări, AMG GT nu este primul, ci al doilea model independent proiectat de divizia AMG şi vândut apoi prin puncte selecte ale reţelei internaţionale Mercedes-Benz. Supercarul care înlocuieşte viitorul clasic SLS AMG este oferit în două versiuni de motorizare, ambele bazate pe un V8 twin-turbo de 3.982 centimetri cubi, dezvoltat de la zero de divizia AMG. O altă diferenţă importantă faţă de predecesorul său este renunţarea la portierele cu deschidere verticală în favoarea unei soluţii clasice, cu deschidere convenţională, înspre lateral.

Performanţe şi motorizare

Versiunea standard asigură 462 CP la 6.000 rpm şi 600 Nm între 1.600 şi 5.000 rpm. Între timp, versiunea S a modelului oferă 510 CP la 6.250 rpm şi 650 Nm între 1.750 şi 4.750 rpm. Consumul mixt de carburant anunţat de modelul standard este de 9.3 litri la sută, pe când fratele său cu 48 CP în plus consumă cu 0.1 litri la sută în plus înregim mixt, iar emisiile de CO2 sunt în acelaşi registru, de 216, respectiv 219 grame pe kilometru. După cum era şi normal, motorizarea respectă normele Euro 6.

Versiune

AMG GT

AMG GT S

Cilindree 3.982 cmc 3.982 cmc
Putere maximă 462 CP/ 6.000 rpm 510 CP/ 6.000-6.500 rpm
Cuplu maxim 600 Nm/ 1.600-5.000 rpm 650 Nm/ 1.750-4.750 rpm
Consum mixt (litri la sută) 9.3 9.4
Emisii CO2/km 216 219
Masă totală 1.540 1.570
Acceleraţie 0-100 km/h (secunde) 4.0 3.8
Viteză maximă (km/h) 304 310

Mercedes AMG GT are nevoie de 4.0 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h şi poate să atingă o viteză maximă de 304 km/h. Versiunea mai puternică, AMG GT S, face sprintul până la sută în 3.8 secunde şi poate să atingă 310 km/h. Masa acestui model este de 1.540 kilograme, pe când versiunea S cântăreşte 30 kg în plus, ceea ce înseamnă că raportul putere/greutate al modeluil este de 3.33 kg/CP, respectiv 3.08 kg/CP. Versiunea standard are diferenţial mecanic cu autoblocant, în timp ce versiunea S are diferenţial controlat electronic pentru a asigura această funcţie. Transmisia este de tip trans-axle, dezvoltată de divizia AMG şi are şapte trepte şi două ambreiaje, prezentând un amortizor electro-hidraulic menit să absoarbă vibraţiile şi mişcările propulsorului şi ale transmisiei pentru  a asigura performanţe optime. Revenind la propulsor, fără niciun fluid în el, motorul cântăreşte doar 209 kilograme, remarcabil de puţin pentru un V8 de patru litri. Unitatea are o configuraţie interesantă a turbosuflantelor, acestea fiind încadrate la interiorul V-ului, nu la exteriorul său, pentru reducerea lag-ului. Această idee nu este nouă în industria auto, fiind folosită în trecut atât în competiţii, cât şi la numeroase modele de serie.

Propulsorul este realizat din mai multe aliaje şi beneficiază de numeroase soluţii tehnice menite să-i asigure o masă cât mai redusă. Spre exemplu, noua motorizare are un aliaj din zirconiu pentru chiulasă, dezvoltat special pentru a asigura temperaturi optime în această componentă şi o conductibilitate termică excelentă. Inovaţiile nu s-au oprit aici, pereţii cilindrilor fiind acoperiţi cu un strat special care are o grosime de ordinul nanometrilor pentru a reduce pierderile de frecare. Respectiva tehnologie. numită Nanoslide, implică folosirea unui gaz pentru a transmite particule de metal topit pe pereţii cilindrilor şi asigură un strat cu un finisaj similar cu cel al unei oglinzi, dar din metal, pentru a oferi motoare mai uşoare şi cu o eficienţă crescută. Doar această tehnologie are în spate peste 90 de familii de patente şi 40 de patente individuale.

Dimensiuni şi caroserie

Noul Mercedes AMG GT renunţă la portierele cu deschidere verticală în favoarea unei soluţii clasice. Odată cu această schimbare se modifică şi profilul modelului, datorită eliminării necesităţii braţelor impozante aferente sistemului de deschidere al portierelor folosit de SLS AMG. Modelul are o lungime de 4.546 milimetri, o lăţime de 1.939 milimetri şi o înălţime de 1.289 milimetri. Ampatamentul său este de 2.630 milimetri. Şasiul său, construit în principal din aluminiu şi întărit cu elemente din oţel şi magneziu, cântăreşte numai 231 kilograme, aproape cât motorizarea V8 fără fluidele necesare funcţionării. Distribuţia maselor între punţi este de 47/53 faţă/spate.

Interior

Aşa arată interiorul lui Mercedes AMG GT. Similar cu SLS AMG, dar diferenţele sunt evidente.

Interiorul lui AMG GT are două locuri şi se concentrează pe materiale şi finisaje de calitate, după cum este şi de aşteptat de la un model de asemenea calibru. La fel ca în cazul exteriorului, există numeroase elemente împrumutate de la predecesorul său şi chiar de la alte modele din portofoliul Mercedes-Benz. Bordul va fi îmbrăcat în piele şi este construit din fibră de carbon, în timp ce fantele de aerisire preiau tuşele lansate odată cu SLS AMG. Consola centrală va prezenta toate comenzile esenţiale ale modelului, la fel ca în cazul predecesorului său. Printre noutăţi se numără şi prezenţa ecranului tactil introdus pe C-Klasse.

Ecranul afişajului principal are o diagonală de şapte sau de 8.4 inch, în funcţie de varianta aleasă de client, iar acesta stă deasupra celor patru fante de aerisire centrale ale instalaţiei de climatizare. Consola centrală are un design simplu şi eficient, menit să asigure poziţionarea ergonomică a tuturor comenzilor în vederea unei utilizări cât mai simple. Remarcăm modulul de comandă cu rotiţă şi touchpad introdus odată cu noua generaţie C-Klasse, menit să asigure o interacţiune cât mai plăcută cu sistemul multimedia. În cazul versiunii AMG GT S, echipată în standard cu sistemul AMG Ride Control, pe consola centrală găsim şi butoanele de comutare ale modului de rulare (Comfort, Sport şi Sport Plus). Clienţii care aleg această versiune pot să comande şi pachetul Dynamic Plus, care include suporţi activi pentru motor şi transmisie, meniţi să asigure un nivel superior de sportivitate.

Via Mercedes-Benz

  • Flo, miercuri, 10.09.2014 05:46

    Foarte frumos!!!

  • Andi, miercuri, 10.09.2014 07:49

    Botul ala... parca si Sprinter arata mai bine... Pana de idei la Mercedes...

  • lorinczi.thomas, miercuri, 10.09.2014 08:01

    parca seamana cu smart

  • Adrian, miercuri, 10.09.2014 10:59

    Si pretul ? Peste 200 de mii cred.... Frumos ce sa zic...

  • C-G-C, miercuri, 10.09.2014 11:29

    Designul vrea sa tradeze traditia in motorsport si aminteste cumva de silueta masinilor de curse Mercedes din era "sagetilor argintii". Personal insa, lasand la o parte trasaturle istorice, cred ca daca puneau sigla Hyundai nu se supara nimeni.

  • Suleyman Cunoscatoru, miercuri, 10.09.2014 11:34

    Urat, spatele este frumos dar este copie dupa 911, la fata si noul sprinter arata mai bine. Nici nu se compara cu SLR care era cel mai tare de la Mercedes, si chiar SLS-ul cu usile alea tip fluture era mai frumos decat aceasta. Parca noul S-coupe este mai frumos.

  • Singaporezul, miercuri, 10.09.2014 12:26

    Are un design latin ,gen Alfa Romeo ceea ce nu e rau.Nu cred ca e succesorul lui SLS care era o bestie,ci un frate mai mic.

  • ShelbyV8, miercuri, 10.09.2014 12:57

    Exteriorul vad ca nu e pe placul tuturor. Mie, personal, imi place (mai ales capota alungita si parbrizul, destul de vertical, care da un aspect clasic). Punctul forte cred ca este interiorul (in sfarsit au integrat si ei bine tableta aceea in bord). La multe masini sportive (sa nu spun supercar-uri), acesta este un minus, dar in acest caz ofera un mare avantaj.

  • Suleyman Cunoscatoru, miercuri, 10.09.2014 13:54

    Ca tot veni vorba de interior, cat de penibil poate sa arate chinezaria aia de tableta pe o masina care se vrea a fi ceva din gama de sus a constructorului din Germania. Nu puteau sa integreze si ei tableta aia cum au facut si cei de la Dacia ?

  • Catalin A., miercuri, 10.09.2014 14:22

    Un mix exterior intre dodge viper, spatele clar porche 911 si farurile hyundai :))) E toate bune domne! Se observa lipsa de inspiratie in design a celor de la mercedes

  • andrei, miercuri, 10.09.2014 14:53

    eu insa vad un design foarte interesant...ci nu doua linii sub unghi ascutit si gata supercarul..!!bravo mercedes

  • Brembo, miercuri, 10.09.2014 15:20

    Nu e o frumusete.....il va salva tehnica

  • tzenu_bmw, miercuri, 10.09.2014 15:55

    Sincer nu ma da pe spate.......'vechilu SLS' a fost si este in continuare pt. mine mult mai interesant cel putin vizual:P Imi aduce aminte de acum cativa ani pe cand so lansat M5(F10)..... M5(E60) si SLS AMG au fost niste besti ca design.....pe cand inlocuitori acestor modele mi se pare ca sau imblanzit la acelasi capitol....... Acest nou model mi se pare un fel de Mercedes SLK Bertone:))))))))))

  • Andrei, miercuri, 10.09.2014 16:06

    E foarte frumos cel galben cu jantele pe negru,la interior arata foarte bine...sigur este plin de tehnologie,insa la nivel de design cu siguranta poate arata si mai bine,insa e un inceput bun...fortand putin nota,poate fi comparat cu un golf 5 si aici ma refer la formele rotunjite ale masinii...totul depinde de gusturile fiecaruia,unora le plac formele avioanelor de vanatoare gen Aventador,altora mai rotunjite gen F12 berlinetta.Acest Mercedes este din categoria cu forme rotunjite.

  • Bibi, miercuri, 10.09.2014 20:58

    Nu este inlocuitorul lui SLS.

  • zarnesteanu, miercuri, 10.09.2014 21:22

    Relax :) Si SLS a avut niste comentarii de sa te ascunzi cand a fost lansat. Acum, la cativa ani departare pare ceva mai frumos nu-i asa? Ba chiar foarte fain dupa unele comentarii de aici. Probabil si cu AMG GT va fi la fel. Mi mi se pare reusit, un Mercedes mai de ocazie, nu de facut naveta in fiecare zi:) Sunt tare curios cum o sa arate cabrio!

  • gog, miercuri, 10.09.2014 23:30

    Din lateral daca acoperi partea frontala, ai putea sa il confunzi cu porshe boxter/cayman

  • gog, miercuri, 10.09.2014 23:41

    In poza cu motorul(114) stie cineva ce se ascunde sub carcasa alba, oare turbo-compresoarele? Motorul e montat mai in fata decat de obicei, cred ca este o explicatiei a abordarii respective.

  • Dinu Coman, miercuri, 10.09.2014 23:58

    Cele mai sigure locuri de munca! Oferta extrem de serioasa! Asiguram din start contract legal! Deja s-au facut primele plati! Multi oameni s-au convins, e randul dumneavoastra acum! NU este MLM! NU este joc piramidal! Castigurile sunt garantate! Cautam operatori online care vor sa castige cel putin 300 de dolari lunar, cu o munca usoara de 3 ore pe zi! Pentru a va oferi detalii, trimiteti textul "Info" la adresa de email: [email protected]