1500 de kilometri cu Porsche Panamera prin Europa de Est. Am ajuns la București!
Caravana Porsche Performance Drive a ajuns astăzi la București, unul dintre punctele intermediare ale traseului. Am reușit să coborâm consumul lui Panamera diesel la un uluitor 5.6 litri/100 km.
După o primă zi de mers la consum în care am avut ghinionul de a fi primii care află cât de greu atârnă penalizările pentru atingerea prea rapidă a finalului de etapă, Porsche Performance Drive ne-a oferit miercuri o zi încărcată atât ca timp, cât și emoțional. Urma să plecăm din Varna, să traversăm Bulgaria până la Giurgiu, iar de la Dunăre să urcăm până la București. Ajungeam acasă.
BUCUREȘTI, AJUTOR DE NĂDEJDE
Normal, orgoliile jurnaliștilor români prezenți la evenimentul în care sunt implicate alte 8 țări europene au fost gâdilate ușor în dimineața dinaintea startului din Varna. Și având în vedere că aveam de ajuns la București după exact 4 ore de la plecare (fiecare minut în plus sau în minus aduce o penalizare), eram - teroretic - avantajați. Cine să știe mai bine să se descurce în traficul monstruos de la prânz printr-un București ros de căldură? Cum ar putea o echipă de elvețieni, de cehi sau de maghiari să ajungă în centrul Bucureștiului, la Casa Poporului, mai exact decât o echipă de români "școliți" în nebunia din București încă de mici?
Cu un ochi pe ceas și cu unul pe viteză, am parcurs autostrada bulgară, apoi am ajuns pe șosea la Ruse, am trecut la Giurgiu, iar computerul de bord arăta un incredibil 5.5 litri/100 km. Un consum mai mic cu 0.1 litri față de cel anunțat de Porsche în cartea tehnică a lui Panamera! Evident, am muncit din greu pentru asta: mers la aspirație în spatele camioanelor, accelerația și frâna apăsate ca și cum ai avea degetele pe ele și multă, multă atenție și previziune în trafic. Pentru că suntem la un eveniment Porsche, care se pretează unui nivel de eleganță ceva mai ridicat decât de obicei în aceste cazuri, nu am apelat la metode ceva mai dintr-o bucată de rezolvare a consumului, precum oprirea instalației de climatizare sau împingerea mașinii în timpii morți. Ceea ce nu s-a întâmplat, de exemplu, cu vecinii noștri maghiari, care nu s-au sfiit de a apela la ambele, fără scrupule și în văzul tuturor. Până la urmă, am decis că un concurs trebuie jucat corect și elegant, astfel că am rulat cât se poate de normal. Este, totuși, de bun simț să nu ieși cu tricourile transpirate ca după o baie în piscină din mașină la un eveniment Porsche.
5.6 LITRI/100 KM CU PORSCHE PANAMERA
La final, am reușit să ne atingem marele scop: am ajuns în parcarea hotelului Marriott fix după patru ore de la plecarea din Bulgaria, fără a încetini sau rula mai repede pe traseu. Mândri de realizarea noastră, am privit spre computerul de bord: 5.6 litri/100 km, deci un consum absolut fantastic, care egalează consumul extraurban anunțat de Porsche în datele tehnice ale mașinii. Ne realizasem ambele obiective, iar la finalul zilei singurii care mai ajunseseră exact la timp erau cei din Bulgaria, care însă nu mai au șanse la victorie din cauza unei erori realizate ieri, chiar pe teren propriu. Bulgarii au ales o rută ocolitoare mai liberă în loc să o apuce pe traseul prestabilit, mizând pe faptul că vor ajunge astfel un consum mediu mai bun decât restul concurenților. Din păcate pentru ei, consumul mediu afișat de computerul de bord nu contează decât orientativ, singurul indicator fiind numărul de litri care intră în rezervor până la plin la finalul zilei. Iar cum bulgarii au reușit performanța de a parcurge 100 de kilometri în plus, aceștia și-au ucis șansele încă din fașă.
CONTROVERSE LA FINAL DE ETAPĂ
Am avut însă o mică surpriză la finalul zilei: marii performeri au fost anunțați cehii, iar România 2 - numele echipei noastre - a fost anunțat pe penultimul loc. Evident, era imposibil, mai ales având în vedere faptul că o echipă turcească a greșit drumul și a venit la București prin Constanța, un drum cu două ore mai lung. După o discuție cu organizatorii, s-a ajuns la concluzia că la mijloc e o eroare și că totul se va recalcula în noaptea de miercuri spre joi. Vom vedea, deci, ulterior pe ce loc ne-a dus super-consumul de 5.6 litri/100 km și sincronizarea perfectă cu cronometrul.
UPDATE: După ce au deliberat noaptea trecută, oficialii Porsche au refăcut clasamentul. După ce am privit plutonul din coada clasamentului, deşi am scos cel mai mic consum şi am ajuns în timp util, lucrurile s-au reglat. Automarket a bifat prima victorie la Porsche Performance Drive. În etapa Varna-Istanbul, Echipa România 2, cea din care face parte şi Automarket a ieşit învingătoare.
TRECEM TRANSFĂGĂRĂȘANUL CU PORSCHE 911
Mâine, etapa va avea loc pe traseul București-Curtea de Argeș. De acolo, lăsăm deoparte Panamera diesel, urcăm pe Porsche 911 și Porsche Boxster și atacăm cu instructori în față ceea ce organizatorii germani au numit la ședința tehnică din seara de miercuri "cea mai frumoasă șosea din lume": Transfăgărășanul. Vom reveni mâine cu fotografii și impresii de la gala Porsche din vârful Carpaților. Va fi o zi pe cinste.
SA MARGI LA CONSUM CU UN PORSCHE,FIE EL SI DIESEL MI SE PARE PUTIN SADIC(CU TOATA TEMATICA CONCURSULUI).