188.000 km cu un singur set de pneuri

Publicat joi, 10.04.2008 19:52 de Catalin Dinu

Detinatorul unui Land Rover Defender a reusit sa "inconjoare" de cinci ori planeta cu un singur set de pneuri.

Un englez a reusit sa parcurga cu Land Rover-ul sau o distanta de 188.000 km cu un set de pneuri Avon Rangemaster. Land Rover-ul Defender din 1990 a fost echipat cu aceste cauciucuri pe o distanta echivalenta cu cinci calatorii in jurul Pamantului.

Tim Townsend, proprietarul automobilului, spune ca a fost

“surprins, uimit si multumit” de aceasta performanta incredibila. “Mai folosisem o singura data pneuri Avon la motocicleta mea si din aceasta cauza am ales Rangemaster”, spune englezul. El locuieste in Districtul Peak si descrie drumul din jurul fermei sale ca fiind un teren accidentat cu noroi adanc si plin de zapada pe durata iernii. Un alt traseu parcurs de englez este drumul pe autostrada, pana la locul de munca in Glossop, Derbyshire.

“Rezistenta lor la pana este impresionanta. Am avut noua pene de cauciuc in ultimele 12 luni, dar niciuna din ele nu s-a petrecut la vreunul din Rangemaster-uri; toate au fost la alte vehicule in ciuda faptului ca Land Rover-ul este singura masina pe care o folosesc in off-road”, mai relateaza Townsend. “Pe sosea, pneurile sunt foarte fiabile. Din fericire, cu acest tip de cauciucuri off-road nu ai parte de probleme si ruleaza lejer in jurul fermei sau cu 112 km/h pe autostrada”, incheie proprietarul autovehiculului incaltat cu pneurile respective.

In mod obsinuit, durata de viata recomandata de producatorii de pneuri este de 5 ani. Adancimea minima legala a santurilor de pe suprafata de rulare a cauciucurilor este de 1.6 mm, dar aceasta limita poate fi ajunsa si printr-un numar ridicat de kilometri anuali.

Via | Newspress

  • boss, vineri, 11.04.2008 02:55
    bun

    ce sa spunem lucruri de calitate nu ca la noi

  • iony, vineri, 11.04.2008 04:03
    da!

    calitate inainte de toate...

  • URAGANU, vineri, 11.04.2008 04:13
    reclama englezeasca :)

    Eu cred ca-s pneuri Montana :)))))))))) Le-au furat aia din Anglia si acum le-au zis Pneurile Afon :)))))))) E normal daca bagi cauciuc mai solid in caucioace sa reziste si 300.000 km. Si apropox, in offroad pe pamant pneurile se uzeaza mai greu decat pe asfalt.

  • Victor, vineri, 11.04.2008 07:24

    Fals. Pe teren se duc mai repede. Au prsiune mai mica ceea ce le forteaza mult cand mergi, pentru ca se onduleaza intoate felurile dupa fiecare obstacol. Oricum, bune cauciucuri.:)

  • Stephan, vineri, 11.04.2008 07:32

    Original copy :)) ciordite de la romani de la montana si schimbate inscriptiile

  • sebi, vineri, 11.04.2008 08:02
    ff tare

    Eu am facut explozie cu Good Year in primii 3000 Km. Dau la schimb Good Year pe Avon Rangemaster :D

  • Chiru, vineri, 11.04.2008 08:17
    Pretul corect!

    Haw much?

  • valentina, vineri, 11.04.2008 08:23
    Dacia golan

    Astea-s bune pentru Logan ca sa ramana ceva din ele.

  • gigibecalu', vineri, 11.04.2008 08:31
    vax

    Asta e vax. Eu stiu un tip care nu a schimbat pneurile niciodata din lipsa de bani. Cam asa merge pe la noi.

  • Alexandrescu, vineri, 11.04.2008 08:42
    Normal

    E normal sa tina atat, avand in vedere ca cauciucurile au fost folosite in OFF road, noroi si zapada. Si eu am cauciucuri de iarna Michelin care m-au tinut 5 ani, luate second hand, dar le-am folosit numai iarna.Felicitari!

  • eu, vineri, 11.04.2008 09:18
    toteu

    apoi daca a mers numai pe pamant unde vreti sa se toceasca?

  • Reclama, vineri, 11.04.2008 09:27
    Reclama pe fata

    Ba Sebi mai conteaza si ce e intre volan si scaun...nush de ce citind mesajul tau imi lasi sentimentul ca nu e nici prima nici ultima explozie la care participi

  • soky, vineri, 11.04.2008 09:56
    gume

    Depinde de si de sofer cat mergi cu un rand de gume.Apoi depinde si de starea masinii:amortizoare ,bucse ,presiune corecta.Pneurile off road cand se merge pe drumuri pietruite se uzeaza mult mai repede ,efectiv se zgarie.La noi mergi c gumele pana ai banii sa-ty iei altele sau mergi la verificarea tehnica.

  • gigel, vineri, 11.04.2008 10:07
    f tare!!

    cred ca avem si noi la Romanica.....multi care ii bat recordul ..:))

  • Adi, vineri, 11.04.2008 11:49
    big problem

    Din pacate nu se vor aduce in Romania asa ceva nicodata.Le vede vreun ,,baiat destept,, din guvern si dupa aia cere cine stie ce taxa la ele pt ca sunt nemuritoare si nu se pot folosi sigur la Dacii pt ca sigur moare masina inaintea cauciucurilor.Oricum daca productorul vrea test de rezistenta sa vina in Buciresti zi de zi 6 luni si vedem atunci.

  • alecstm, vineri, 11.04.2008 12:17
    @URAGANU

    In off road pneurile se uzeaza mult mai repede decat pe asfalt. Incearca si o sa vezi, poti incerca si cu motoru su cu masina.

  • alexxs, vineri, 11.04.2008 12:29

    sigur n`a trecut prin romania. ca isi termina calatoria la noi. :))

  • Numai experti, vineri, 11.04.2008 13:51
    Discutam, ca deh...

    Domnilor,Nu are absolut NICI o RELEVANTA daca a circulat cu cauciucurile respective prin noroi, prin zapada, pe asfalt, pe beton sau pe nuci de cocos. In general cauciucurile destinate OFF-ROAD-ului (DECI NU ALL TERRAIN), au in compozitie un cauciuc cu o densitate mai moale, deci sunt mai elastice - rezista extrem de bine cu conditia ca sa nu fie rulate pe asfalt. Daca domnul de mai sus a avut in schimb cauciucuri A/T (Allterrain) atunci, cum am mai spus, ar fi putut rula pe oriunde. Calitatea si rezistenta materialelor (la UV in special) este impresionanta intr-adevar.

  • bgd, vineri, 11.04.2008 14:30
    azot

    Indicat ar fi cauciucurile sa fie umflate cu azot. Protejeaza janta cauciucurile si nici nu mai explodeaza. Plus ca azotul nu este sensibil la schimbarile de temperatura si nu trebuie sa umflii tot timpul cauciucul.

  • flaviu, vineri, 11.04.2008 15:32
    fizica

    cu cat plasticitatea cauciucului e mai mare,cu atat se consuma mai putin,dar are si o aderenta usor scazuta, ceea ce nu are prea multa importanta cand conduci unul din cele mai bune off-road'ere din [email protected]

  • Dacian, vineri, 11.04.2008 16:23
    Kormoran

    eu am pe masina pneuri kormoran, si am facut cu ele intr-un an si jumatate 45.000 km si nu sunt tocite mai mult de jumatate (si le-am folosit intr-un regim de exploatare dur, plecari si franari agresive), deci si kormoran poate ajunge la un 100.000km intr-un regim de exploatare normal.

  • Sabin, vineri, 11.04.2008 16:28
    Montana

    cele mai proaste pneuri posibile.. am tractiune fata, intr-un an si 30.000 km pe fata am niste pneuri sh, nu stiu ce marca, dar care nici nu si-au atins jumatatea vietii, iar pe spate am schimbat 2 randuri de montana, dupa ce le-a iesit sarma. Conduc sport si brutal, insa aceste pneuri m-au dezamagit total; acum cateva saptamani prin zona pod constanta (buc), mi s-a mai dus un montana de pe spate, dupa ce am traversat colturoasele linii de tramvai... sanatate maxima si virtute intensiva !

  • :P, vineri, 11.04.2008 17:01
    m..da

    dupa care vine si le vinde in romania la mana a-2a pai nu si dupa ce le cumpara romanul se lauda "mama ce cauciucuri bune am luat" suntem praf

  • Mihai, vineri, 11.04.2008 17:04

    Asta e ca tipul acela care avea un Volvo cu 1000000 de km ... si unele camioane care inca se mentin la km acestia. Good Job !

  • emyg, vineri, 11.04.2008 20:17
    big deal

    nene am un aro 244 am facut cu el 154000 km cu aceleasi anvelope cooper-discovery pe care inca le are si mai face vreo 10-15000. vizibil in rm valcea (e si de vinzare)

  • shooter, sâmbătă, 12.04.2008 00:18
    azot si altele

    articolul mi s-a parut slab documentat. unele comentarii au fost insa spumoase si nu pot sa ma abtin: cum adica fratzilor azotul nu se supune legii gazelor?? foarte tare! plus k mi-a soptit mie o pasarik : cauciucurile tubeless cica nu mai explodeaza frate! a , k mai sar de pe janta sau se taie sau fac pana - e altceva. puteai eventual sa zici ca imbatranea cauciucu mai greu daca nu avea contact cu oxigenu pe interior, desi nici acolo nu te credeam dar suna un pic mai ... elevat.

  • Moshu, sâmbătă, 12.04.2008 12:58
    pentru "Shooter" si nu numai...

    Uite tata, pentru tine am gasit si articolul care zice cate ceva despre azot. Asa ca ia de citeste:...primul si cel mai mare avantaj este cel al lipsei variatiilor de presiune datorate variatiilor de temperatura. Azotul nu se comprima la frig si nu se dilata la caldura. Ceea ce ne ajuta mai ales peste vara, când variatiile dintre zi si noapte sunt uneori notabile. Stabilitatea presiunii ne poate oferi un confort al momentelor petrecute la volan.Datorita lipsei umiditatii din azotul cu care ne umflam cauciucurile, jantele nu vor avea de suferit. Cele normale nu ruginesc pe interior, iar cele de aliaj nu vor fi oxidate. Pentru ca este un gaz inert chimic, azotul nu actioneaza nici asupra cauciucului.Moleculele de azot au dimensiuni care nu permit trecerea prin microporii anvelopei (osmoza). Prin urmare, si acest lucru contribuie la constanta presiunii.Modul in care se comporta azotul la comprimare determina o amortizare mai buna decat cea oferita de aer, iar gropile vor fi mai bine suportate de catre sistemul de suspensie. Desi nu am descoperit date exacte ale vreunui studiu de specialitate, se spune ca anvelopele cu azot dau un nivel mai redus al zgomotului. Iar aceasta s-ar explica prin faptul ca undele produse de socuri sunt amortizate mai bine de azot - care transmite undele sonore mult mai slab decat aerul.In putine cuvinte, acestea sunt informatiile despre anvelopele umflate cu azot. Daca banii nu te impiedica, ai putea sa incerci. Si sa ne povestesti dupa. Acum ti-ai facut o idee ?! Sa fii sanatos !!

  • sanduleac, sâmbătă, 12.04.2008 14:58

    ce sa zic,cred ca sunt foarte bune pneurile si as vrea si eo de aceasta calitate

  • teddy, sâmbătă, 12.04.2008 15:06
    Logan

    mai asta... parca "valentina" nume de homalau de 2 lei, trebuia sa fie cineva sa dea cu noroi moka in masina romaneasca. Tu cand iti iei tricicleta ca de altceva nu vad sa ai bani?

  • costin, duminică, 13.04.2008 13:08
    cine a auzit de Avon?

    Avon?Cumva,este vorba de firma de produse de infrumusetare & cosmetice?Hai,sa fim seriosi,la noi,AVON-ul,in materie de cauciucuri sufera,pt ca NU are reclama,1 la mana,2,fiindca are denumirea asta care nu inspira multa incredere si 3 fiindca,cei care le-au incercat,chiar s-au convins de faptul ca sunt de o calitate indoielnica.Asadar,englezul asta a avut parte de niste pneuri "originale",fabricate asa cum trebuie,confectionate dintr-un cauciuc adecvat s.a.m.d si de aceea au rezistat atat de mult.Oricum,poate pt unii,tot o frima NO NAME este,insa recomand cu caldura,anvelopele NEXEN(low cost-high performance).Nu vreau sa fac reclama ci doar dau o alternativa celor care nu-si permit doar anvelope MICHELIN.In concluzie:tot ce-i pt ROMANIA este de tot rahatul ;).Toate cele bune !

  • TheSpecialist, luni, 14.04.2008 06:51
    Si daca este doar o schema de advertising?

    Se prea poate ca stirea originala sa fi fost doar o schema de advertising a companiei producatoare de pneuri."surprins, uimit si multumit" se spune ca ar fi fost britanicul in conditiile in care tot el afirma ca a mai avut acest gen de pneuri. Asadar de ce "surprins, uimit si multumit"O alta afirmatie suspecta este si cea referitoare la cele 9 pene de cauciuc in 12 luni petrecute la alte masini decat cea pe care erau instalate Rangemasterurile. "Din fericire, cu acest tip de cauciucuri off-road nu ai parte de probleme si ruleaza lejer in jurul fermei sau cu 112 km/h pe autostrada"Fix 112 km/h. Nu 130, nu 80km/h ci fix 112.Hmmm...nu exista poze cu masuratorile santurilor pneurilor, nu kilometraj, nu nimic.. .. Mai recititi afirmatiile britanicului si veti mai gasi cateva chestii care iti dau de gandit

  • tony, luni, 14.04.2008 13:09
    montana

    170000 km cu montana

  • LilShaq, joi, 17.04.2008 00:11
    ciudat

    Eu personal nu am auzit vreodata de cauciucurile astea. in schimb am auzit de BFGoodrich ca ar fi foarte stabile si durabile. personal am avut experiente cu GoodYear, Pirelli, Semperit si Malatesta resapate. cel mai mult imi plac Pirelli. Good Year s-a stricat rau de tot, mai ales la alea de viteza, am schimbat la 2 ani setul.

  • D de la CJ, luni, 21.04.2008 09:43
    Pt Moshu

    Mai, tu cel ce doresti sa aduci stiinta in ochii oamenilor astora mai nestiutori, ai facut o gafa: 1)Trecerea unui gaz printr-un material dens (cum e cauciucul in cazul acesta) NU SE numeste "osmoza"-care de altfel reprezinta o capacitate de ABSORBTIE a diverselor substante cu molecula sufiecient de mica incat sa treaca de o membrana prin care sunt absorbite. De exemplu uita-te la bacterii si alte microorganisme care isi iau substantele hranitoare prin osmoza din lichidul inconjurator. Principiul acela la care te refereai se numeste DIFUZIE ca aceea a hidrogenului, care are molecula foarte mica strecurandu-se inclusiv prin METAL. 2)Cat despre dilatarea azotului si umiditatea care cica "nu exista" in acesta, cat si despre amortizarea mai buna a azotului GANDESTE-TE. Deoarece in primul rand in ce priveste umiditatea din aerul comprimat trebuie sa mai stii CA INSTALATIILE DE COMPRIMARE A AERULUI AU SISTEME DE FILTRARE SI DEZUMIDIFICARE A AERULUI PE CARE IL COMPRIMA INAINTE DE A AJUNGE LA COMPRESOR. Si toate acestea sa nu crezi ca sunt pentru ca sa nu iti intre tie in roata (desi ii face un beneficiu net), ci pentru protectia si minimizarea uzurii pistoanelor compresorului de praf si umezeala. Apoi mai trebuie sa stii ca AERUL PE CARE IL RESPIRAM ARE IN COMPOZITIE DE CAND NE STIM 78 % AZOT, APOI 21% OXIGEN SI IN 1% RESTUL GAZELOR, incluzand dioxidul si monoxidul de carbon. In conditiile acestea, te intreb eu cat de mult pot sa influenteze 20 de procente parametrii amestecului de gaze, in comparatie cu azotul? Ma refeream aici si la acele moduri "necercetate stiintific" in care azotul pur amortizeaza cica mai bine decat aerul normal SI NU UITA: TOATE GAZELE SUNT EXTREM DE COMPRESIBILE SI NU EXISTA DIFERENTA INTRE MODUL CUM AMORTIZEAZA UN GAZ FATA DE ALTUL IN CONDITIILE DE PRESIUNE EGALA. Singura diferenta dintre ele consta la ce presiune se lichefieaza si care nu. Deci in afara faptului ca nu "scapa" asa de usor pentru ca are molecula mai mare ca si al cauciucului, (de faptul ca nu isi modifica desitatea la schimbarile de temperatura nu pot baga mana in foc, mai cercetez) si al faptului ca nu oxideaza cauciucul si nici janta, nu cred ca exista alte beneficii sau avantaje. Sanatate la toti si safe driving