50 de ani de la debutul lui Porsche 917: nemții marchează momentul cu o expoziție specială în cadrul Muzeului Porsche
"Colours of Speed – 50 Years of the 917" este numele expoziției pe care Porsche o pregătește pentru a celebra jumătate de secol de la debutul lui 917. Primul exemplar construit de nemți, 917-001, face parte din lista modelelor care vor fi expuse în cadrul Muzeului Porsche.
Anul acesta se împlinește jumătate de secol de la debutul legendarului Porsche 917. Modelul a fost expus în premieră în 12 martie 1969 în cadrul Salonului Auto de la Geneva.
Pentru prima apariție în fața publicului, Porsche a ales ca 917 să aibă o caroserie vopsită în alb și verde. În toamna anului 1969, modelul a fost expus și în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, iar nemții au decis să schimbe culoarea caroseriei: în locul detaliilor verzi, aceștia au optat pentru o nuanță portocalie. Câteva luni mai târziu, nemții au ales să modifice încă o dată tema, iar de această dată caroseria a îmbrăcat culorile Gulf (albastru deschis și portocaliu).
În 1969, Porsche 917 reușea să se impună în cursa de 1.000 de kilometri de la Zeltweg, Austria. În 1970 și 1971, modeul producătorului din Stuttgart câștigă celebra cursă de 24 de ore de la Le Mans, în timp ce în 1972 și 1973, 917 se impunea peste Ocea în celebra serie CanAm.
Cu ocazia aniversării celor 50 de ani, Porsche pregătește expoziția "Colours of Speed – 50 Years of the 917". Fanii producătorului german vor putea admira 14 exponate speciale, printre care 10 unități 917, dar și un studiu de design (foto jos) proiectat de o mică echipă de designeri și ingineri.
Cel mai important exponat din cadrul galeriei este primul exemplar Porsche 917-001. Acesta a fost restaurat de echipa muzeului constructorului german și va putea fi admirat între 14 mai și 15 septembrie.
Porsche 917 -Masina sport-prototip a secolului XX. Convins fiind ca cei din Stuttgart ii vor onora asa cum se cuvine pe cei care au stabilit cu totul alte borne ale intrecerii din Pays de la Loire incepand cu deceniul sapte al secolului trecut alaturi de o realizare tehnica cu adevarat exceptionala ,cu un colosal 3:13.9 pentru pole position in 1971 ,record care dainuie si astazi si cu o distanta parcursa in 24H in de peste 5300 km ,record doborat abia in 2010 tocmai de un propulsor caruia ii dispretuiesc semnificativ prezentele in competitiile auto . Chapeau Hans Herrmann-Richard Attwood / H. Marko-Van Lennep !