6 piese auto de caroserie pe care rugina le atacă prima dată
Rugina poate fi o problemă chiar și pentru mașinile mai noi. Așa că am întocmit o listă cu cele mai vulnerabile puncte ale caroseriei.
Dacă nu cumva ai un automobil cu o caroserie de aluminiu, carbon sau fibră de sticlă, înseamnă că mai devreme sau mai târziu vei avea probleme cu rugina. Ce-i drept, nu mai sunt vremurile de odinioară, când un șofer păstrează același autoturism zeci de ani, acum făcându-se schimbarea mașinii destul de des, înainte să se instaleze rugina. Dar chiar și așa, dacă nu avem grijă de mașina noastră, putem să găsim pete de rugină la mașini vechi și de câțiva ani, deci nu strică să știm unde apare rugina prim oară.
Aripile laterale față
Cel mai vulnerabil loc la apariția ruginii este, cu siguranță, deasupra roților din față. Acolo unde anvelopa aruncă pietriș și ciupește stratul protector al tablei, adică lacul și vopseaua, ajungând la metalul de dedesubt. Așa se instaurează rugina, care începe de la niște puncte mici, abia vizibile, dar care se extinde foarte repede, exact ca o carie dentară.
Punctele se transformă în niște umflături sub vopsea, după care în găuri, de pe o parte pe alta a aripii. Dacă reparăm primele semne de rugină, atunci nu vom avea probleme cu aripa, dar dacă deja s-a ajuns la umflături, trebuie să ajungem de urgență la un tinichigiu. Sau, poate cea mai simplă variantă, să înlocuim aripa. Dacă avem noroc putem găsi chiar una la dezmembrări, vopsită direct în culoarea mașinii noastre, ceea ce ne va face să economisim bani.
Pragurile laterale
Pragurile laterale sunt o altă zona în care apare rugina la mașină. Pe vremuri, când bunicii noștri aveau Dacii, umpleau pragurile cu ulei și vaselină ca să preîntâmpine apariția ruginii. În praguri apare rugina deoarece au găuri, fie de la cric, fie de la suduri de fabrică, prin care intră apa de ploaie. De fapt, la prag ajunge toată apa care se scurge de pe portiere și de pe aripi, în spațiul dintre uși.
Tot la praguri apare rugină deoarece pasagerii șterg în repetate rânduri, cu încălțările, vopseaua. Dar poate să apară și de la pietrișul și criblura aruncate de roți.
Hayonul portbagajului
Automobilele hatchback sau de tip SUV au o predispoziție la rugină în zona hayonului. Acolo unde este ștergătorul lunetei. Rugina apare, de obicei, în partea inferioară a lunetei sau acolo unde este orificiul pentru ștergător. Scurgerea apei și acumularea în interior sunt cauzele care duc la rugină în această zonă a caroseriei.
Aripile spate
La fel ca în cazul aripilor față, și aripile spate ruginesc în partea de jos. Tot din acest motiv, pentru că roțile aruncă criblură care șterge vopseaua, lăsând metalul neprotejat. La aripile spate mai apare rugină și în jurul ușiței de alimentare cu benzină, deoarece acolo sunt mai multe suduri din fabrică și din cauza designului rămâne mereu puțină apă strânsă. Multe mașini nu au în spate o protecție suplimentară de plastic a contraaripilor, ceea ce duce la apariția ruginii pe interior.
Rugină la mânerele ușilor
Mânerele ușilor sunt o altă zonă în care se instalează rugina. Prin simplul fapt că este o zona cu mai multe orificii și îndoituri, dar și cu mișcare pemanentă. Orice mâner la mașină este o zona predispusă la rugină, pentru că există frecare între piesele de plastic și tabla portierei, lăsând metalul descoperit. Am văzut mai multe mașini cu rugină la mânere, ce-i drept, modele mai vechi, care ajungeau în final să aibă întreaga portieră schimbată.
Orice element de caroserie reparat
Dacă mașina noastră a suferit un accident ușor și acea piesă sau zonă a fost reparată, în timp, dacă nu avem grijă, o să apară rugină foarte ușor. De exemplu, dacă o zona reparată este mai târziu tamponată sau atinsă, asta înseamnă că materialul de sub vopsea, cum ar fi chitul, crapă și permite apei să intre. La fel și dacă reparația nu a fost realizată bine și tabla nu a fost curățată în totalitate de rugină. Începe să lucreze și vor apărea destul de repede umflături, urmate de găuri.
Mai sunt zone ale mașinilor care pot să ruginească. De exemplu partea inferioară a ușilor laterale, acolo unde se adună apă dacă orificiile de scurgere a apei din portieră se înfundă. Sau zona oalelor de amortizor, pe dedesubt și așa mai departe. Dar dacă acordăm puțină atenție mașinii noastre și imediat cum vedem primele semne galbene sau maro de rugină acționăm, curățând zona, aceasta nu se va răspândi ca să cauzeze cheltuieli mari.
Găsești orice piesa de caroserie pe care trebuie sa o înlocuiești pe www.Piese.ro