Acesta este noul Bugatti W16 Mistral, ultimul model cu motor W16: 1600 de cai putere și preț de 5 milioane de euro
Bugatti a prezentat oficial noul model W16 Mistral, un roadster care anunță sfârșitul de drum pentru celebrul motor W16. Noul model va fi produs în 99 de exemplare și dezvoltă 1600 de cai putere, iar prețul său este de 5 milioane de euro.
În urmă cu câteva zile, Bugatti a publicat o serie de imagini teaser în care ne era promis un model care să reprezinte noul simbol al mărcii. Totodată, constructorul francez anunțase și sfârșitul faimosului motor W16, care a debutat la Veyron și s-a regăsit și la Chiron.
Acum, Bugatti a dezvăluit noul lor model mult așteptat. Acesta se numește W16 Mistral și, așa cum a confirmat constructorul francez, este ultimul model care va fi propulsat de motorul W16. Noul model este, de altfel, unul dintre cele mai rapide roadstere de serie din lume, motiv pentru care numele Mistral, un vânt specific din Franța, a fost ales.
DESIGN RETRO-FUTURIST
Ca design, noul W16 Mistral este inspirat de mai multe modele Bugatti din trecut, precum celebrele Type 57 Roadster Grand Raid din 1934, Type 40, Type 41 Royal și Type 55 Roadster. În partea din față avem faruri LED cu o semnătură luminoasă alcătuită din 4 benzi orizontale. Cele 4 benzi ale farurilor simbolizează cele 4 turbocompresoare ale motorului, dar și faptul că noul model dispune de tracțiune integrală. Mai mult, farurile au și o suprafață tridimensională cu prize de aer create în scopuri aerodinamice.
Grila tridimensională este desenată în stilul tipic Bugatti, sub forma unei potcoave. Parbrizul este puternic înclinat și curbat, fiind asemănător ca design cu viziera unei căști de protecție. Bineînțeles, nu lipsesc nici prizele de aer masive care domină caroseria lui W16 Mistral. Astfel de prize de aer sunt vizibile în față, în zonele adiacente grilei, precum și în partea din spate către capotă.
CAROSERIE CREATĂ CU AJUTORUL IMPRIMANTEI 3D
Inclusiv deasupra tetierelor scaunelor avem astfel de prize de aer. Acestea au și un rol dublu de protecție în cazul unui accident și sunt confecționate din fibră de carbon. Stopurile desenate sub forma literei X ies imediat în evidență, alături de prize de aer pentru răcirea motorului și o emblemă Bugatti iluminată. Evident, partea din spate este completată și de un difuzor pentru a spori forța de apăsare a roadster-ului.
Toate aceste elemente menționate sunt confecționate prin metode complexe, fiind folosite materiale precum aluminiu, titaniu și fibră de carbon, în combinație cu elemente create prin printarea 3D. Grație acestei tehnologii, Bugatti W16 Mistral se bucură de un design impunător, performanțe extrem de înalte și o fiabilitate robustă.
INTERIOR EXOTIC, INSPIRAT DE CHIRON
Habitaclul lui Bugatti W16 Mistral preia câteva elemente estetice de la Chiron. Aici avem o serie de componente și inserții confecționate din aluminiu și titaniu ușor. Scaunele sunt îmbrăcate în piele împletită, la fel și panourile portierelor. Aici remarcăm și cusăturile contrastante galbene, precum și combinația de galben cu negru. Această combinație aduce un omagiu fondatorului companiei, Ettore Bugatti, fiind combinația de culori preferată a acestuia.
Instrumentele de bord au fost atent concepute pentru a putea fi citite cu ușurință chiar și la viteze de 420 de km/h. Nu în ultimul rând, maneta schimbătorului de viteze este confecționată din aluminiu și conține inserții din lemn și chihlimbar cu celebra sculptură a elefantului dansator, creată de Rembrandt Bugatti.
CÂNETC DE LEBĂDĂ PENTRU MOTORUL W16
Evident, componenta vedetă a noului model este motorul W16 de 8.0 litri. Acesta dezvoltă 1600 de cai putere și a fost folosit pentru prima dată la modelul Chiron Super Sport 300+. Bugatti nu a oferit informații despre viteza maximă și accelerație, însă W16 Mistral depășește 400 de km/h. Așa cum a precizat și Mate Rimac, CEO-ul Bugatti, obiectivul principal al lui W16 Mistral este acela de a deveni cel mai rapid roadster de serie din lume.
Noul Bugatti W16 Mistral va fi produs în doar 99 de exemplare, iar fiecare dintre acestea costă 5 milioane de euro. Și, așa cum este tradiția Bugatti, toate au fost deja vândute. Livrările vor începe la sfârșitul acestui an.
via Bugatti
e mult mai bine dar botul ala de locomotiva de ce nu il altoiesc?! si interiorul tot pt bunici swingeri..