
Acesta este noul DS N°4: două versiuni hibride și una electrică
DS Automobiles a prezentat oficial noul N°4, succesorul direct al lui DS 4. Noul model nu doar că primește un nume nou, ci aduce un design reîmprospătat și este disponibil în 3 versiuni de motorizare diferite: hibrid simplu, hibrid plug-in și electric.
Începând de astăzi, DS 4 nu mai este. Modelul va fi înlocuit de către noul DS N°4, al doilea model al mărcii franceze care adoptă nomenclatura No, după ce a fost văzută pentru prima dată la etalonul mărcii, N°8. Noul DS N°4 este un hatchback de dimensiuni compacte și urmează să fie disponibil cu 3 tipuri de motorizări diferite.
DESIGN COMPLET REVIZUIT
Față de vechiul model, noul DS N°4 are un aspect mai impunător, datorită unei părți frontale redesenate. Grila, acoperită în cazul versiunii electrice, este mai lată, iar farurile LED sunt desenate sub forma unor colți care se extind până în bara de protecție. Acestea sunt inspirate atât de modelul N°8, cât și de conceptul DS E-Tense Performance. Pentru cei care aleg echiparea de top Etoile, farurile LED Matrix sunt dotare standard.
În standard pentru toate echipările, noul DS N°4 vine cu jante de 19 inch, însă sunt disponibile și jante mai mari, de 20 de inch, doar pentru versiunea cu motor hibrid PHEV. Plafonul este vopsit în negru, în contrast față de restul caroseriei. Stopurile primesc și acestea o semnătură luminoasă nouă, iar aici este prezent și un capac special care captează lumina pentru a crea un efect vizual special.
ECRANE DE 10 INCH
În habitaclu, noul DS N°4 primește un instrumentar digital de 10.25 inch și un ecran central de 10 inch pentru sistemul multimedia. În funcție de preferințe, interiorul poate fi tapițat cu materiale textile sau cu alcantara. Aici putem avea și ornamente decorative din lemn, iar scaunele pot fi îmbrăcate în piele și pot avea funcții de încălzire, de răcire și chiar de masaj.
Noul model al francezilor are o lungime de 4.40 metri, o lățime de 1.87 metri și o înălțime de 1.47 metri. Ampatamentul măsoară 2.67 metri. În funcție de motorizarea aleasă, volumul portbagajului diferă. Astfel, versiunea cu motor hibrid simplu are un portbagaj de 430 de litri, în timp ce versiunea cu motor PHEV are 360 de litri. Dacă alegi versiunea pur electrică, atunci vei avea un portbagaj de 390 de litri.
PÂNĂ LA 450 KM AUTONOMIE
Noul DS N°4 este bazat pe arhitectura EMP2, ceea ce permite montarea unor motoare hibride și electrice. Să începem mai întâi cu versiunea electrică, botezată E-Tense. Aceasta primește un singur motor electric de 213 cai putere și 343 Nm, alimentat de o baterie cu o capacitate netă de 58.3 kWh. De aici rezultă o autonomie de 450 de kilometri în regim WLTP.
Bateria poate fi încărcată la o putere maximă de 120 kW, iar repriza de încărcare de la 20% la 80% durează aproximativ 30 de minute. Față de celelalte două versiuni, DS N°4 E-Tense are o gardă la sol mai joasă cu 10 milimetri pentru a optimiza aerodinamica.
Versiunea Plug-in Hybrid îmbină un motor pe benzină turbo în 4 cilindri de 180 de cai putere și un motor electric de 125 cai putere. Întreg agregatul dezvoltă 225 cai putere și un cuplu de 360 Nm, ceea ce înseamnă un timp de accelerație de la 0 la 100 km/h de 7.1 secunde. Motorul este cuplat la o cutie automată cu 7 trepte și cu dublu ambreiaj.
În modul de rulare electric, DS N°4 Plug-in Hybrid are o autonomie de 81 de kilometri în regim WLTP, ajutat de o baterie de 14.6 kWh.
La final, versiunea Hybrid, cu motor hibrid convențional, dezvoltă 145 de cai putere de la un motor pe benzină în 3 cilindri de 1.2 litri turbo și de la un motor electric integrat în cutia automată cu 6 trepte și cu dublu ambreiaj. Această versiune are un cuplu de 230 Nm și poate rula complet electric până la 50% din timp în regim urban.
CONDUCERE AUTONOMĂ DE NIVEL 2
Noul DS N°4 primește în standard pachetul de asistență avansată DS Drive Assist 2.0, care aduce un sistem de conducere autonomă de nivel 2. Alte sisteme incluse în pachet sunt: sistem de monitorizare a atenției șoferului, faruri LED Matrix și un Head-Up Display, printre altele.
Deocamdată, DS nu a comunicat prețurile noului N°4.
via DS
Partea frontala e un pic prea aglomerată. In rest e cea mai frumoasa mașină din clasa ei. În special interiorul e peste ce primești la tripleta germană. A Klasse zici ca e discotecă, Serie 1 e un ecran trântit pe bord. A3 arata mai bine, mai sobru, mai elegant, dar tot DS arata mai bine.