Acesta este Renault Latitude, urmaşul lui VelSatis

Publicat luni, 07.06.2010 16:26 de Mircea Meșter

Renault a botezat urmaşul lui VelSatis cu un nume nou în gama constructorului francez, evitând să utilizeze mult-discutatul nume Safrane. Faceţi cunoştinţă cu noul Renault Latitude!

Deşi toate informaţiile publicate până astăzi de presa internaţională au dat ca sigur numele Safrane pentru înlocuitorul de drept al lui Renault VelSatis, numele final al viitorului model Renault de segment mare va fi Latitude. Acesta a devenit oficial astăzi, odată cu apariţia primelor imagini oficiale cu cea mai nouă apariţie în gama constructorului din Hexagon.

Diferenţele dintre ceea ce se vorbea înainte de lansare şi ce va apărea pe piaţă se opresc însă aici, toate celelalte informaţii fiind corecte. Implicit cea legată de legătura strânsă de rudenie între noul model şi Samsung SM5, model produs în Coreea de subsidiara Renault din această ţară. Renault Latitude devine astfel cel de-al treilea model al francezilor care se bazează pe o apariţie din gama Samsung, după Koleos (denumit QM5 în Coreea de Sud) şi Fluence (cunoscut sub numele SM3 pe piaţa asiatică).

Dacă faţa lui Renault Latitude se schimbă uşor în raport cu cea a lui Samsung SM5, spatele este aproape identic, elementele constitutive precum plafonul vitrat şi stopurile fiind preluate de la fratele coreean. Grila frontală primeşte însă un desen nou pentru lansarea europeană sub sigla Renault, aceasta amintind de cea a recent-lansatului Lexus LS facelift. Una peste alta, noul Renault Latitude se menţine în linia clasică a unui model de segment mare, francezii evitând experimente de design cu potenţial de eşecuri precum în cazul lui VelSatis.

Cele câteva detalii legate de interior pe care le dau francezii în primul comunicat de presă pun accent pe soluţiile tehnologice şi de confort regăsite la nivelul noului model. Vorbim, astfel, de un interior realizat "la cele mai înalte standarde ale Alianţei", pasagerii urmând să beneficieze de un sistem de climatizare tri-zonă, de un pachet audio semnat Bose şi chiar de un sistem de ionizare a aerului din habitaclu. Deşi nu există încă informaţii despre motoarele de pe noul model, Renault promite că Latitude va beneficia de "o gamă de motorizări care vor sublinia cu siguranţă avantajul noului model în faţa rivalilor săi".

Detaliile legate de motorizările noului model nu sunt încă disponibile, urmând să fie făcute publice de Renault după prezentarea oficială a modelului, care va avea loc la Salonul Auto de la Moscova. Publicul din Europa va putea admira formele noului Renault Latitude în cadrul Salonului Auto de la Paris, care va avea loc în luna septembrie a acestui an.

via | caradisiac

 

  • rpo07, luni, 07.06.2010 16:46
    renault

    honda style!

  • Dan, luni, 07.06.2010 16:53
    Xerox?

    Aduce putin a Passat CC!

  • dmd, luni, 07.06.2010 16:56
    Interesant

    De la designul exclusivist si greu de digerat al VelSatis-ului la un design clasic si conservator. E mult mai bine!

  • ZZZ, luni, 07.06.2010 16:57
    Nu chiar xerox

    E mai mult combinatie intre Avensis si Passat CC

  • hexor, luni, 07.06.2010 16:58
    unde e stilul inovator?

    Daca nu citeam titlul as fi crezut ca un facelift la Honda Accord :)

  • kretzoooo, luni, 07.06.2010 16:59
    ia uite ce e asta

    desi sunt contra ce inseamna frantuzesti pot spune ca asta e mai aratos fata de caruta aia de dinainte, oricum de la prima vedere mi s-a parut copie dupa hyundai.

  • Vortex66, luni, 07.06.2010 17:01
    eram curios

    Si eu am observat asemanarea izbitoare dintre acest Renault si Passat CC, dupa aceea m-am uitat la commenturi si am vazut ca nu's singurul. Intr-adevar, fiti originali renault..

  • Ivanoff, luni, 07.06.2010 17:09
    @All

    Bai baieti,vi s-a dat mura in gura,s-a spus in articol de Lexus LS si voi tot cu Honda,Hyunday, CC :) o dati?... Chiar nu este evidenta asemenarea cu Lexusul LS ? PS: Grila aceea cu "L" pe ea,nu este de la Lada :))))

  • unckle, luni, 07.06.2010 17:10

    Seamana a multe masini ... Problema este ca producatorul de volum incearca sa intre pe teritoriul producatorilor premium, aici este marea "incercare" prin care trebuie sa treaca aceasta masina. Va fi foarte greu sa convingi cumparatorul ca merita sa dai banii pe un Renault cand ai putea sa-i dai pe o masina Premium :)

  • Alex, luni, 07.06.2010 17:12

    Cred ca nu s-a inteles ce vrea sa faca Renault. Masinile produse in Coreea sub marca Samsung si apoi vandute de Renault sunt pentru piete ca Europa de Est, Rusia, o bucata din Asia si tot asa, nu reprezinta in totalitate marca Renault. E fix aceiasi idee ca si Renault Logan din Rusia sau America de Sud. Fac si francezii un ban din globalizare. Pe scurt, nici Fluence, nici Latitude asta nu are nimic de a face cu Renault, exceptand sigla. Masini ieftine pentru piete sarace. Ce face Renault cu Clio, Laguna sau divizia RenaultSport, e alta poveste.

  • edi80, luni, 07.06.2010 17:14
    :))))))))

    da o copie chinezeasca sia sta hai ziceti:)))))) doamne ce oameni! seamana cu ... e bine?:))) doamne ce desteptii sunt unii si iti mai dau cu presupusul... seamna cu ea si gata!!

  • Andrei, luni, 07.06.2010 17:19

    Mircea Meşter am si eu o intrebare pentru tine.Acest Latitude va inlocui si Laguna? Cum vrea sa faca Peugeout cu 508?

  • mircea, luni, 07.06.2010 17:21
    @Andrei

    Nu se ştie. Oricum, Laguna mai are ceva ani de carieră în faţă. Rămâne de văpzut care va fi strategia Renault.

  • ian, luni, 07.06.2010 17:36

    o!...foarte buna evolutie de la acel velsatis, da asa mai merge....acuma ...ca seamana cu x,ba cu y ...asta e .sunt curios de calitatea interiorului dar si de configuratie

  • marius, luni, 07.06.2010 17:47
    praf toti

    Voi nu vedeti cat de penibili sunteti ma?Spuneti de noul c4 ca este o combinatie intre n masini(dar este apreciat si se vrea cumparat inainte de a iesi pe piata) si apoi veniti si ziceti de Latitude ca seama putin cu cc! Scutiti-ma si ramaneti in lumea voastra va rog eu mult de tot!!! Si vortex66 dute si spunele celor de la Citroen sa fie originali nenea! Sunt sigur ca acest comment nu va fi aprobat dar ma rog!

  • Filip, luni, 07.06.2010 17:52
    bla

    arata a lexus... renault facea masini frumoase vad ca acum... seamana cu cele asiatice... velsatis era intradevar urat si este un progres acest model...dar parca e lexus...

  • I.O.N, luni, 07.06.2010 18:06
    Greu,greu,greu!!!

    Sa dai bani de premium pe un Renault cam extrem . Si daca nu vand statul francez mai acopera niste gauri.Sigur v-a avea succesul lui VelSatis

  • ffg, luni, 07.06.2010 18:34

    eu vad ca e identic cu asa zisu safrane spion

  • you_hooo, luni, 07.06.2010 18:53
    laguna sedan

    Masina aceasta pare un Laguna imbunatatit pe partea de design; oricum in criza nu se merita sa te avanti cu produse avangardiste gen vel satis; per ansamblu e banala si m-as mira sa aiba un mare succes. Premium inseamna altceva decat italiene, frantuzesti, coreene.

  • Sorin, luni, 07.06.2010 18:53
    Renault/Samsung

    Va avea acelasi interior de la Samsung SM5.Este practic acceasi masina era de asteptat sa se utilizeze aceeasi strategie ca si in cazul Fluence/Samsung SM3. Interiorul este aproximativ asemanator cu cel de pe Laguna/Megane-Fluence in schimb materialele sunt mai calitative. Uitati aici cateva poze cu interiorul de la Samsung SM5: http://www.autogaleria.pl/fotografie/index.php?id=29519&news=2951

  • ene, luni, 07.06.2010 19:19
    reno

    fura si ei de la alti crezand ca vor vinde mai mult

  • tavone, luni, 07.06.2010 19:22
    renault

    In prima poza, farurile aduc a saab

  • Victor, luni, 07.06.2010 19:33
    Renault

    O masina foarte foarte reusita,da poate s au mai inspirat si ei de pe aici sau de pe dincolo..dar totusi nu au facut o copie chinezesca in genu imitatiei aleia de X5 sau mai stiu io ce,toti producatorii copiaza si se inspira unii de la altii dar cea ce conteaza pana la urma este rezultatul final,adica masina aia arata bine sau nu,iar aici masina arata excelent

  • LauCalin, luni, 07.06.2010 20:00
    Renault Latitude

    In primul rand cred ca trebuia sa se pastreze denumirea de Safrane, pentru ca a fost o masina destul de apreciata in anii '90. In plus era mult mai simplu sa se faca cunoscuta masina asta, ca urmas al vechiului Safrane. Daca intrebi acum posesorii/fanii Renault daca au auzit de Renault Latitude este foarte posibil sa-ti spuna ca nu. Dar daca ii intrebi despre urmasul lui Safrane vor spune ca stiu ceva, ca e in teste si ca o sa apara in curand. Ideea e ca daca ai obisnuit piata cu o denumire, nu prea are rost sa o schimbi. Ganditi-va ca in ultimii 15-20 de ani Renault a avut 3 masini in clasa asta cu 3 denumiri diferite (Safrane, Vel Satis si acum Latitude). Nu e tocmai ok. Sper ca m-am facut cat de cat inteles (cine are ceva cunostinte de marketing intelege mai bine la ce ma refer :). In privinta designului, nu zic ca a copiat vreo masina. Desi aminteste oarecum de masinile care le-ati spus si voi, nu cred ca asta a fost intentia. Oricum se vad ceva influente tipic coreene in design, mie mi se pare ca masina are un design dinamic... "fortat", design care nu e tocmai pe gustul meu.

  • eu, luni, 07.06.2010 21:20
    eu

    SAAB

  • JULIANKKK, luni, 07.06.2010 22:53
    juliankkk

    masina frumoasa,design japonez...poate nissan?:)))

  • Hunter, luni, 07.06.2010 23:02

    Honda Accord toata ziua !!! Ma refer la ultima generatie de Accord..aia mai colturoasa si masiva. Oricum....in sfarsit un Renault cu un design cat de cat mai normal....care bate spre conservatorism....nu OZN ca alte modele din gama.

  • Marius, luni, 07.06.2010 23:31
    Pentru ce sunt platiti designerii Renault?

    Mergand pe principiul ca "oricand se putea mai bine", n-am sa fiu carcotas si o sa comentez foarte simplu. Renault este un brand vechi, produce masini pentru mase si vinde bine, este un constructor respectabil, tehnica este destul de ok.........dar......si exista un dar.......au o problema de identitate, de design, de stil. Pur si simplu "nu au caroserii". Daca inainte aveau masini cu o tenta zglobie, frantuzeasca, deci ceva chic.........in prezent au trecut la "clone asiatice". Pacat de aceste masini cu un bun raport pret-calitate, dar care nu au un design original francez, incat sa te faca sa ti-o doresti din prima, iar a doua zi sa rogi un dealer sa faci un drive-test cu ea.

  • Marius, luni, 07.06.2010 23:35
    Pentru ce sunt platiti designerii Renault?

    PS: Aduce cumva cu un Saab 9-3 si cu ceva "adaosuri koreene".

  • rica SM, luni, 07.06.2010 23:42
    pas important pentru Renault

    Seamana sau nu cu alte masini, este mai outin important. Daca va uitati la orice masina, seamana cu careva, asa ca nu au rost atatea discutii cu ce si cum seamana. Important, zic eu, este ca Renault a facut un pas foarte important pentru aceasta clasa. Eu detin un Laguna model 2009 cu dotari full si va garantez ca, mai ales la interior si condus isi merita toti banii. Ca si comoditate, Laguna este pe locul 1 garantat in clasa ei, fapt pt care am si achizitionat-o, si fac pariu cu oricine ca si acest Latitude va fi la fel in clasa ei. La interior si comoditatea la volan, va fi in top 3 mondial...cat despre siguranta....astia au inventat cele 5 stele la EuroNCAP, nul asa nimic sa iasa din fabrica fara cele 5. Hai noroc si la mai bine!!!

  • andrei, luni, 07.06.2010 23:43
    Acord+LS

    Renault iti ofere de acum la pachet un Renault Samsung Honda Lexus. Teoretic vorbind ar trebui sa iasa ceva de calitate.... vom astepta modelul pe strazi si vom da verdictu. oricum pot sa garantez ca va avea succes, cel putin la fel ca fluence

  • denon, marţi, 08.06.2010 00:46
    kt d kt reusita

    nu obisnuiesc sa zic k o anume masina este copiata dupa alta insa aici se vad ceva inspiratii.eu vad cam asa:grila lexus ls,faruri saab 9-3 dar si putin cu laguna 1,stopurile spate toyota avensis.per total insa a iesit o masina reusita fara exagerari de design care sunt sigur ca va avea succes

  • Ricone, marţi, 08.06.2010 08:23
    beton

    Eu ii felicit pe cei de la Renault pentru ca au reusit sa scoata o masina extrem de reusita. Daca si Laguna avea un spate atat de reusit se vindea ca painea calda, dar vedeti voi, Renault e ca femeia aia blonda , superba din orice pozitie, si cand te uiti in spate vezi ca are ciorapul rupt sau un toc lipsa. Dupa parerea mea, prin Latitude vrea sa ne arate ca Renault si-a dat seama ca au gresit mult in trecut la design exterior, si ca vor sa faca masini cat mai frumoase. Eu zic ca vor da peste nas multor concurenti. OK, am zis!

  • Napoleon, marţi, 08.06.2010 09:40
    va pupa tata cu masinutele voastre

    Faruri de Octavia, seamana cu Passat. O chinezarie koreeana made in renO.

  • Sida, marţi, 08.06.2010 10:40

    are dreptate Napoloen! Reanult sunt cele mai prosta masini din lume! si nu o zic eu! Ci un studiu international compus din cei mai prestigiosi oameni de stiinta din Europa!!!!!!

  • Semtex, marţi, 08.06.2010 11:05
    oooh da !

    masina arata foarte bine... are proportii echilibrate si un profil chiar sportiv :) e o combinatie intre sportivitate si elegata. dap! acum pot spune ca respir usurat :) de abia astept sa vad care-s usp-urile

  • GreeN, marţi, 08.06.2010 12:22
    F. frumoasa

    Si mie imi pare o masina f.reusita dpdv al design-ului. bine proportionata,eleganta. Iar daca e sa privim lucrurile ca seamana cu x, y, trebuie sa ne gandim ca multe dintre masinile de azi au blocurile optice putin asemanatoare .. Good job Rombule !

  • vlad, marţi, 08.06.2010 12:43
    ok

    masina arata foarte bine (cu exceptia faptului ca nu gasesti o linie orifginala in ea: bot de vw, lateral aduce putin cu seria 5, de la spate cine stie cu cine o mai semana) ; daca si interiorul va fi k, si pretul bun vor avea succes; daca vor avea un pret similar cu masinile premium germane, atunci dau chix

  • benzinaru', marţi, 08.06.2010 13:17

    lexus, sau oricum are un aer de nipon de nu se poate

  • spiritu, marţi, 08.06.2010 13:28
    cica e nou

    saab constipat.serios.adevarul e ca sunt atatea modele incat e greu sa scoti ceva original,dar totusi??chiar at de mult sa copieze.si mai ziceati de luxgen....

  • dodge, marţi, 08.06.2010 13:57
    latitude

    semtex,e chiar naspa masina asta nu stiu ce te agiti atat

  • Mihai, marţi, 08.06.2010 14:32

    Cu reclamele pop up pe care le puneti peste continutul acestor pagini nu aveti respect fata de cititori si de aceea nici voi nu meritati. Nu va intereseaza decat banii

  • cristi, marţi, 08.06.2010 14:57
    ...

    in sfarsit au reusit si cei de la renault sa fac o masina care sa fie acceptabila din punct de vedere al design-ului exterior....insa asa cum ii cunosc eu pe cei de la renault vor "recupera" la interior

  • ionel, marţi, 08.06.2010 15:15
    passat

    Si eu am impesia ca aduce a Passat... Oricum, velSatis a fost un dezastru. Cred ca isi dau seama si cei de la Renault ce se vinde in segmentul asta. Lumea cauta limuzine clasice si elegante nu experimente. E o categorie de clienti conservatoare, careia nu ii plac "surprizele"...

  • Chelu, marţi, 08.06.2010 19:33
    Hm

    Daca n-as fi vazut sigla, juram ca e Lexus

  • flavius, marţi, 08.06.2010 21:08
    Copie echilibrata

    Bine ca au revenit la masca fata.Sper sa inlociasca Laguna si Safrane.Oricum sanse de succes minime.

  • bv Renault !, marţi, 08.06.2010 22:09
    status, confort, eleganta

    arata super ! multi fani VAG, psa etc pe aici... multi fara nici 18 ani impliniti... prea putin conteaza... Renault va da lovitura cu limuzina asta... concurenta germana are de ce sa se teama

  • nimik, marţi, 08.06.2010 23:13

    eram sa zic ca e saab 9-3

  • Mircea, marţi, 08.06.2010 23:36
    renault

    am Safrane si seamana izbitor. Sunt f. multumit de Safrane si mi-as dori unul nou. Deci prefer Latitude.

  • ignis, miercuri, 09.06.2010 11:11
    seamana cu asta, seamana cu aia

    ....de fapt seamană cu Dacia Logan. Dacă iei loganul îl turteşti, îl lăţeşti şi îl alungeşti, apoi mai îndulceşti puţin muchiile, mai dai puţină curbă la faruri, avem Latitude. La grilă au cel mai puţin de lucrat :D Din Logan dacă te străduieşi, poţi să faci şi Cadillac CTS :))

  • DKW, miercuri, 09.06.2010 11:36

    Masina arata bine pacat ca e Renault. Un mare esec tinand cont ca pretul va fi exact pe segmentul PASSAT CC ex: 1.8 TSI 160 manual` / 6 Special traveller - 23.117 EURO 1.8 TSI 160 manual` / 6 - 26.504 EURO 2.0 TDI DPF 140 manual` / 6 - 23.781 EURO Sa vad persoana care alege Latitude in dauna Passat CC la aceiasi bani.

  • Carlos, miercuri, 09.06.2010 12:11
    @DKW

    daca lucrezi pt VW atunci esti cel mai jalnic consilier posibil... hahahhaha ... pretul pt Renault Latitude nu e divulgat inca, dar daca va fi cat un Passat cu atat mai bine... vom discuta atunci de o limuzina de clasa MARE la pretul unei masini de clasa MEDIE... creierul tau sub-dezvoltat nu-si da seama ca de fapt a pus Renault Latitude intr-o lumina favorabila

  • kiwel, miercuri, 09.06.2010 13:54
    Slab!!

    Carlos fi pe pace. 1. asta ii copie din toate unghiurile dupa diverse masini, unele amintite aici; pasat cc, saab 9-3, lexus, ...si multe altele, asi spune chiar cu logan la faruri. 2. Ii o porcarie ceea ce face renault cu platformele pt asia si europa. 3. Renault chiar are o problema cu identitatea. 4. La caroserii chiar nu au nici un fel de inspiratie. Foarte slaba partea de design . 5. Nici cu motoarele nu se prezinta mai bine. Concluzie:nu am nimic cu renault dar cuvantul de ordine este DEZAMAGITOR! p.s.Daca va iesii la pretul lui CC nu cred ca va avea succes. O porcarie de masina si marca!Rusine!

  • Carlos, miercuri, 09.06.2010 14:32
    @kiwel .. te agiti degeaba

    La cat de conservatori sunt clientii segmentului si la cate masini au aparut de-a lungul timpului e foarte putin probabil sa poti spune ca nu seamana cu o anume masina... Dar esentialul e ca masina sa fie placuta ochiului si sa confere proprietarului acea siguranta de sine. Faptul ca arata bine e recunoscut pana si de dusmanii declarati ai marcii. Asa ca... Renault Latitude este varful de lance al constructorului #1 in Franta si vine ca un simbol al nobletii, rafinamentului si elegantei sublime. Vine sa dea o lectie triburilor germanice. Legat de motorizari... doar prostii se ante-pronunta...

  • DKW, miercuri, 09.06.2010 17:43

    @Carlos Cum sa compari Renault cu Vw ? chiar crezi ca exista vreo masian Reanult din orice clasa care sa fie peste VW ? da-mi exemplu te rog ? PS: conduc o japoneza dar nu pot sa cred ca sunt oamenii care chiar cred ca Renault chiar se pricep la masini.

  • tot eu, miercuri, 09.06.2010 18:22

    Am uitat sa adaug ca Renault face masini cu aproape 40 de ani mai devreme decat s-a apucat Vw. In plus sunt multipli campioni mondiali in F1 si alte competitii motorsport. vw= masina poporului, dar taranul roman de se faleste cu ea, cele mai sterse modele si cu destul de multe probleme in ultimul timp vw-urile.

  • Carlos, miercuri, 09.06.2010 20:31
    @DKW

    tocmai asta spuneam... Renault imprima masinilor sale high-end un rafinament de clasa ce vw nu-l va poseda niciodata.... si daca e sa ma cobor la mintea ta de copil de 10 ani... da, Renault are masini peste VW... Espace e o masina de referinta pe segment, si chiar daca e mai vechi e cu 10 clase peste vw sharan... Scenic e peste touran, Koleos e mai offroader decat poate fi orice Tiguan, iar placerea de a conduce o Laguna Privilege nu poate fi egalata de niciun passat... sa mai mentionam Clio RS si Megane RS care injosesc Polo/Golf GTI sau Scirocco R??

  • RTI, miercuri, 09.06.2010 21:37
    succes

    crd ca asta se va vinde mai bine pentru ca este mai conservatoare , nu asa extravaganta ca Vel Satis

  • Slayer, joi, 10.06.2010 10:59

    carlos Iti multumesc ca mi-ai deschis calea ,,... Renault imprima masinilor sale high-end un rafinament de clasa,, si ,,Renault are masini peste V,, sunt geniale aceste fraze spuse de tine. Deja in Renault Megan Sedan o sa ma simt ca in E Klasse deja daca imi iau Koleos rad de toti fraieri acre au Tuareg, q7,Porsche, X5 iar daca esti intradevar un om de afaceri rafinat masina ideala vorba ta Laguna Privilege !!!! Ps: posesori de Renault in sufletul lor au toti BMW... asta dupa ce au platit manopera la service Renault.

  • DKW, joi, 10.06.2010 13:59

    auzi tu cica asta e Renault ! Designed in Seoul and manufactured at the firm’s Busan plant in South Korea. Uitativa la poze interior exterior : http://www.caradvice.com.au/61912/new-renault-samsung-sm5-sees-early-success-in-korea/

  • DkW, joi, 10.06.2010 14:25

    Masina asta este realizata, gandita de coreeni pe platforma Nissan cu motorizari nissan - pretul in Corea este 15.000 EURO. Uite si reclama la ea : http://www.youtube.com/watch?v=NfLiMRyQoyQ

  • chris, joi, 10.06.2010 16:45
    nissan

    traiasca platforma D de la Nissan

  • tzenu_bmw, joi, 10.06.2010 21:04
    urat.........

    mai bine arata Vel Satis care era mai extravagant si 'unic'

  • myrcfr, marţi, 03.08.2010 21:40
    renault

    am Safrane si-s ff. multumit de el desi are 17 ani. Daca apare Latitude, la un pret onorabil, am sa-l iau. Sper sa aiba impunator pe sosea.