Adio, Ford Focus ST. A fost produs ultimul exemplar

Publicat marţi, 30.09.2025 10:25 de Tiberiu Safta

Ford a produs ultimul exemplar al lui Focus ST, versiunea cea mai puternică a modelului compact, la uzina de la Saarlouis din Germania. Producția versiunii obișnuite a lui Focus va lua sfârșit în noiembrie.

În toamna acestui an ne vom lua rămas bun de la Ford Focus, după o producție care a durat 27 de ani. Modelul de clasă compactă va fi retras definitiv din producție în noiembrie, însă unele versiuni au fost deja retrase din fabricație. Una dintre aceste versiuni este chiar Focus ST, cea mai puternică versiune a modelului de clasă compactă.

Ultimul exemplar al hot hatch-ului a fost produs la uzina de la Saarlouis din Germania, în 26 septembrie. Sfârșitul producției lui Ford Focus ST are loc la o lună după ce marca americană a încetat să mai accepte comenzi pentru această versiune. Ultimul exemplar Ford Focus ST este vopsit într-o nuanță de roșu.

Producția versiunii obișnuite a lui Ford Focus va continua până în noiembrie. Uzina de la Saarlouis va rămâne deschisă până la sfârșitul lui 2032, după ce Ford spusese inițial că această fabrică își va închide porțile odată cu sfârșitul producției lui Focus.

Modelul de clasă compactă nu va avea un înlocuitor direct. În schimb, Ford lucrează la un nou model care va fi un SUV compact și care urmează să fie lansat în 2027.

Last Focus ST
byu/tbazsi95 inFord

via Ford

  • Jian de la Calafat, marţi, 30.09.2025 10:54

    Salut inca o decizie matură. Piața suspină dupa Mustang Mach -E si Capri, evident EV. Sofisticarea clientelei a ajuns să bifeze paliere atât de ridicate incat Focus-ul ICE reprezenta doar o piatră de moară pentru Ford.

  • zarnesteanu, marţi, 30.09.2025 12:45

    Cateva articole mai jos @jenantu de calafat plangea in hohote de dezinformare. Probabil se uita in oglinda cu admiratie narcisistica, as usually. Intre timp, piata se muta pe SUV-uri c-asa-i desenu'. Nu stiu daca e datorita varstei, sau pur si simplu comoditatii dar eu nu mi-as mai tara dosul de sosea cand am la dispozitie o masina mai inalta. O masina in care te urci si cobori cu scaunul la nivelul dosului, fara sa faci gimnastica, uneori penibila, depinde de model. Plus ai spatiu interior incomparabil mai mare, si stai mult mai confortabil decat intr-o compacta. Nu mai vorbim de siguranta superioara in caz de accident, in special cu un SUV de clasa mare. Cam multe atuuri ca cineva sa mai aleaga o compacta in ziua de azi in detrimentul un SUV pe aceeasi platforma. Pe putini ii mai intereseaza drifturi, sau manevrabilitate (de ex. pe o Valea Prahovei asfixiata in trafic). Generatia tanara abia isi mai permite o masina, sunt mult mai constienti de siguranta si regulile de circulatie ca sa mai aleaga o compacta doar pentru ca are ce? O manevrabilitate mai buna? Un mers normal e ceea ce toata lumea are nevoie in ziua de azi intr-o desitate de trafic din ce in ce mai mare.

  • Andrei, marţi, 30.09.2025 12:56

    Sa nu comparam o compacta sportiva cu o strutocamila inalta. De altfel comoditatea devine principalul inamic al omului, pe masura ce inainteaza in varsta. Poate parea paradoxal, dar cu cat esti mai batran, cu atat ar trebui sa iti pui corpul la treaba mai mult.

  • Jian de la Calafat, marţi, 30.09.2025 12:59

    @zarNIET!anu Mii de multumiri. Am captat si eu in cele din urma..... Sofisticarea lumii auto in zilele noastre este generata de centrul de greutate care trebuie sa fie cat mai ridicat cu putinta. Sofisticarea, bat-o vina, genereaza statut. Si ultimul tembel de pe fata pamantului este intr-o goana nebuna, nu, nu dupa viteze peste limita legala asa cum banuiai, ci dupa beneficiile oferite de statut. Statutul de a te afla cu posteriorul cat mai departe de sol, dar si de garda la sol a propriei *minunatii* pe patru roti. P.S. N-am de gand sa ma culpabilizez pentru faptul ca ma aflu la varsta care-mi permite sa ma contorsionez fara probleme pentru a lua loc in stanga fata.

  • nobody, marţi, 30.09.2025 13:08

    bine ca dispare. era o janghina stricacioasa ca orice ford. n-o sa-i duca nimeni lipsa.

  • @Andrei, marţi, 30.09.2025 13:21

    bravo ma, te-ai gasit unde sa faci gimnastica, la portiera masinii

  • alex_cu_a_mic, marţi, 30.09.2025 13:50

    @zarnesteanu Focus e o masina de minim 100k bucati anual oricat de nereusita ar fi. S-ar vinde din inertie. Mai ales in conditiile pietei de acum cu un 308 foarte scump, Megane si C4 inexistente, Leon remarcabil si Golf campion dar depasit de Sandero. Nu stiu unde ar fi integrat un Focus crossover. Probabil intre Kuga si Puma iar de luat clienti v-a lua de la ambele. Deocamdata Ford e ocupat cu managementul succesului noilor Capri si Edge

  • Matei_cel_nou, marţi, 30.09.2025 15:50

    Siguranța superioară in caz de accident se anulează atunci când toate mașinile sunt mari și grele (o remarcă macabră: la o coliziune dintre o electrică și o termică pasagerii din electrică au mai multe șanse). Asta dacă ne referim la coliziuni intre mașini. Dacă vorbim de coliziuni intre mașină și ceva cu masă sau rezistenta mult mai mare, de exemplu un zid care nu se dărâmă la impact, SUV-urile nu sunt mai sigure, ba chiar pot fi mai puțin sigure din cauza inerției mai mari. Dar într-adevăr SUV-urile au șanse mai mari să dărâme zidul sau sa rupă copacul, ceea ce ajuta pasagerii. Totodată un SUV are șanse mai mari să rupă un parapet de protecție și sa ajungă în prăpastie. SUV-urile sunt mai susceptibile să se răstoarne din cauza centrului de greutate mai. Aici electricele stau mai bine având bateriile grele în podea. Nu are rost să discutam despre pietoni, în mod evident SUV-urile sunt mult mai periculoase. Dar șoferul se gândește în primul rand la el și la pasageri și mult mai târziu la pietoni. Vorba aceea: decât să plângă mama mai bine plânge maică-ta. Aș spune că tema cum că SUV-urile sunt mai sigure depinde foarte mult de context. Opinie personală: probabil e adevărat, per total, dar nu cu mult. In altă ordine de idei mi se pare amuzant că cineva are timp să citească ce scrie inexorabil de la Bălăceanca.

  • Mircea Badea, marţi, 30.09.2025 17:54

    mare pacat! ne vom umple de dulapuri ambulante pt martafoi picati la fizica.. ps: dulapurile nu au prioritate nicaieri!