Rabla 2025: încep înscrierile pentru persoanele fizice. Buget de 200 milioane lei

Publicat marţi, 30.09.2025 11:27 de Tiberiu Safta

Au început înscrierile pentru programul Rabla 2025 destinat persoanelor fizice. Programul va dura până în noiembrie și va avea un buget de 200 milioane lei.

UPDATE: Potrivit unui comunicat transmis de Asociația Fondului pentru Mediu, bugetul alocat pentru vehiculele cu motoare termice a fost epuizat în primele 13 minute de la începutul înscrierilor. AFM spune că, în acest interval, s-au înscris 7298 de persoane fizice.

După o întârziere de aproape o lună, Asociația Fondului pentru Mediu a dat startul înscrierilor în programul Rabla 2025 pentru persoanele fizice. Înscrierile au început astăzi de la ora 10:00 și vor dura până în data de 25 noiembrie la ora 23:59 sau până la epuizarea bugetului alocat.

Pentru noul program Rabla a fost alocat un buget de 200 milioane lei, semnificativ mai mic prin comparație cu bugetul anterior. Anul trecut, bugetul programului Rabla a fost de 600 milioane lei. Noul buget pentru programul Rabla 2025 este alocat în felul următor: 80 de milioane de lei sunt alocați pentru cumpărarea de mașini și motociclete noi cu motoare termice și hibride convenționale, în timp ce restul de 120 milioane lei sunt alocați pentru vehiculele electrice, hibride cu încărcare la priză și cu hidrogen.

Valoarea ecotichetului diferă în funcție de tipul de motorizare ales pentru vehicul. Astfel, ecotichetul valorează 18.500 lei pentru achiziționarea unui vehicul electric sau cu hidrogen. Pentru mașinile hibride PHEV și motocicletele electrice, valoarea ecotichetului este de 15.000 lei. Cei care își doresc o mașină cu motor hibrid convențional vor avea un ecotichet de 12.000 lei. Pentru mașinile și motocicletele cu motoare pur termice (inclusiv cele alimentate cu GPL), ecotichetul valorează 10.000 lei.

Înscrierile pentru persoanele fizice se vor putea face direct pe site-ul AFM, fără să mai fie nevoie să apeleze la dealeri auto.

via Profit

  • ds, marţi, 30.09.2025 11:33

    Pentru termice s-a epuizat fondul în 15 minute.

  • Jian de la Calafat, marţi, 30.09.2025 12:15

    Conform update-urilor care nu vor intarzia sa soseasca din partea @bs in ceasurile ce urmeaza, un connoisseur validat si revalidat al AM, Sandero/Sandero Stepway si-a tras deja partea leului, peste 90% dintre optiuni au fost acaparate de modelul subcompact Dacia. @bs Privilegiul meu suprem sa fiu contemporanul tau. Erată: ds

  • Alin, marţi, 30.09.2025 20:26

    teapa 2025...interesant cum firmele au beneficiat de sumele initiale pentru electrice, si fix inainte cand sa primeasca si omul de rand, bam, s-a anulat..ca cica nu sunt bani. Nu sunt bani zic ei, dar absolut niciun fel de audit sau document nu a fost prezentat publicului care sa demonstreze realitatea..numai minicunile fanariotilor...intre timp sume colosale se duc catre criminalii de la est, aia care au furat pamantul romanesc si resursele strategice din marea neagra. Si in plus mai vor sa arunce alte averi colosale pe tancuri si avioane vechi si inutile in viitor de la criminalul cu piele portocalie. In plus, nu exista nici un fel de control al pietei, sa pedepseti teparii care umfla preturile masinilor...iti da acolo un cotor de mar mancat ca "bonificatie". Sa nu uitam de furtul cu majorarea TVA, care mai scade din beneficiul resimtit de cumparator.

  • Flavius, joi, 02.10.2025 12:02

    @Alin Nu a primit niumeni nimic! S-a anulat tot. Nici o firma nu a primit nici un leu anul asta. Nici cei din administratie( primarii , consilii judetene) nu au primit nimic.Culmea este ca s-au primit dosare si s-au cerut clarificari pana acu doua-trei saptamani! La sfarsit TEAPA!

  • Flavius, joi, 02.10.2025 12:09

    Sunt curios cate masini s-au vandut PE BUNE anul asta , fara subventie. Sunt curios catye mai raman daca din cele carte apar ca vandute anul asta scadem pe cele ridicate cu vaucere obtinute anul trecut , pe cele care oricum nu se incadrau ca sa obtina vaucer (alea prea scumpe) , pe cele vandute cu un discount masiv vara asta pentru ca urma sa intre in vigoare obligativitatea dotarii masinii cu nustiu-ce dispozitiv pe care astea nu-l aveau si riscau sa nu mai poata fi inscrise in circulatie si pe cele care au fost masini de prezentare. Din cate stiu eu Dacia a vandut un singur Sring "la liber" de la inceputul anuluio. Poate nu stiu bine dar inclin sa cred ca asa este