Al 9-lea cel mai rapid vehicul din istoria Nurburgring Nordschleife este un Ford Transit
Ford tocmai a stabilit un timp de referință pe legendarul Nurburgring Nordschleife cu Transit SuperVan 4.2. Astfel, devine al 9-lea cel mai rapid vehicul care a parcurs legendarul circuit german.
În 2005, Jeremy Clarkson (pe atunci prezentatorul emisiunii Top Gear) a acceptat provocarea de a parcurge legendarul circuit Nurburgring Nordschleife în mai puțin de 10 minute la volanul unui Jaguar S-Type. Tot atunci, regretata Sabine Schmitz susținea că ea ar reuși chiar și la volanul unui Ford Transit.
Derulăm pe repede înainte până acum când Ford a reușit o performanță demnă de lăudat cu un Transit. Ce-i drept, nu cu orice Transit ci chiar cu Transit SuperVan 4.2, un vehicul electric care oferă 2.000 de cai putere.
"Încă din acea zi, să conducem un Ford Transit la limită pe Nurburgring a fost întotdeauna visul câtorva dintre noi de la Ford Performance, dar abia acum am avut Transit-ul potrivit, șoferul potrivit și condițiile potrivite pentru a vedea ce este posibil," au declarat americanii.
Revenind la performanța despre care vorbeam, Ford Transit SuperVan 4.2 a parcurs cei 20.8 kilometri în 6 minute și 48.393 secunde, iar la volan s-a aflat nimeni altul decât Romain Dumas. Asta înseamnă că Transit SuperVan este acum al 9-lea cel mai rapid vehicul din istoria circuitului german.
Deși comparația este puțin forțată, având în vedere că vorbim despre un vehicul electric cu 2.000 de cai putere, pregătit special pentru competiții, Transit SuperVan a fost mai rapid decât Mustang GTD, Porsche 911 GT3 RS și Corvette ZR1X.
via Ford Performance
D-le Monenciu, Continui sa mai cred faptul ca Automarket.ro este capabil sa ofere echilibru, cumpatare, dar si justețe in furnizarea informatiilor. Doar ca, cu neplacuta surprindere, constat contrariul. Ca termen de comparatie va ofer spre atentie acel Citroen Elysee, specificatie WTCC(Loeb, Yvan Muller, Lopez), care reusea pe Nordschleife(20.8 km.) in urma cu cca. un deceniu sa opreaca cronometrul sub 7 minute, avand la dispozitie doar vreo 380 CP, dar beneficiind de pneuri slick. Din perspectiva mea, aceasta-i comparatia justa. Mai ramane doar ca cititorii rationali, excluzandu-i din start pe cei doi zgubilitici electrizati aciuaţi pe acest site, sa identifice "beneficiile" BEV, dar si "neajunsurile" ICE cu privire la performanta veritabila, la competitivitatea absoluta.