Alfa Romeo și Maserati vor dezvolta împreună mașini noi pentru a reduce costurile

Publicat vineri, 13.06.2025 15:33 de Tiberiu Safta

Alfa Romeo și Maserati au ajuns la un acord prin care cele două mărci italiene vor dezvolta împreună viitoare modele. Decizia a fost luată pentru a reduce din costurile de producție.

Din cauza vânzărilor sub așteptări, mai ales din partea celor de la Maserati, există multe semne de întrebare cu privire la viitorul unor mărci din cadrul Grupului Stellantis. Înainte de a pleca de la conducerea grupului multinațional, Carlos Tavares, fostul CEO Stellantis, avertizase asupra faptului că mărcile care se vor dovedi a fi neprofitabile vor fi desființate

.

Acum, sub conducerea lui Antonio Filosa, noul CEO Stellantis, Alfa Romeo și Maserati își unesc forțele pentru a dezvolta împreună viitoare modele. Măsura a fost anunțată de către Santo Filici, care este CEO-ul ambelor mărci. Noul plan al celor două mărci este deja finalizat, însă mai trebuie să primească aprobare din partea conducerii Stellantis. Aprobarea ar urma să aibă loc în 23 iunie.

Cele două mărci italiene vor dezvolta împreună viitoare modele pentru a reduce costurile de producție. Santo Filici a precizat, în schimb, că nu există niciun plan ca cele două mărci să fuzioneze și că ele vor ocupa poziții diferite în cadrul Grupului Stellantis. Astfel, Alfa Romeo va fi considerată, ca și până acum, o marcă premium, în timp ce Maserati va rămâne o marcă de lux.

Deocamdată, nici Alfa Romeo și nici Maserati nu au dat niciun detaliu despre primul model dezvoltat pe baza noii colaborări.

via Motor1

  • Dutz, vineri, 13.06.2025 17:18

    Sper să le meargă bine, atât Alfa cat și Maserati au adus modele care încântă privirea… daaaar așteaptă aprobarea, sună a partid comunism. Ce dreq, alternativa este foarte greu de digerat. Fără asocieri și optimizări de costuri serioase, reale și sustenabile by, by…

  • dan_grc, sâmbătă, 14.06.2025 11:48

    Despre cele două mărci se pot scrie sute de pagini, lunga tradiție și frumoasa istorie nu pot fi luate de nimeni și nimic, dar pentru ca astăzi pragmatismul este mai accentuat ca oricând, negru pe alb, Alfa a vândut 62.000 unități, Maserati 11.300, în 2024, aceste cifre vor trebui să fie obligatoriu în sus cu mult, în special la Alfa, altfel pierderile nu pot fi acoperite la nesfârșit .

  • Matei_cel_nou, sâmbătă, 14.06.2025 18:06

    Alfa vindea 2000 de mașini pe am în anii 80. Nu toate brandurile sunt mass market. Oricum, rata profitului a crescut constant, chiar dacă anul trecut vânzările au scăzut. Trebuie luat în considerare și faptul ca au o gamă de modele îmbătrânită, doar Junior fiind un model nou. Maserati e la fel. Au atins un vârf de vreo 30000 pe an, dar cu modele aduse în zona mainstream-premium, nu în zona lux. Concurenta pentru Serie 3, 5, X3 și X5. Iar acum gama e și mai îmbătrânită decât la Alfa, ceea ce explica vânzările slabe. Nu știu care sunt intențiile cu brandurile astea. Dacă vor sa concureze în zona în care sunt acum nu le văd bine, pentru ca e greu sa ofere o alternativa credibila la tripleta germana. Dar dacă se întorc la origini vor vinde în continuare puțin, prin natura piețelor respective, dar marja de profit va fi mai mare. Din fericire e problema Stellantis, nu a mea. Dar ar fi păcat sa dispară brandurile astea sau sa se rezume la a fi alternative italiene la tripleta germana. Mai and ca grupul are și DS care încearcă sa fie alternativa franțuzească, cu rezultate triste dpdv vânzări.