
Noul Peugeot e-208 GTi: primul hot hatch electric al mărcii are 280 CP
Peugeot a lansat oficial noul e-208 GTi, primul său hot hatch electric din istorie. Noul model, prezentat cu ocazia cursei de 24 de ore de la Le Mans, are un motor electric de 280 de cai putere și promite o autonomie de 350 de kilometri.
Cu ocazia cursei de 24 de ore de la Le Mans, care începe în acest weekend și în care concurează și Peugeot, marca franceză a dezvăluit oficial primul său hot hatch electric din istorie: e-208 GTi. Noul model de performanță al francezilor aduce numeroase modificări vizuale, cât și tehnice, printre care și un motor care dezvoltă 280 de cai putere.
CAROSERIE MAI AGRESIVĂ
Dar înainte de a trece în cont datele tehnice importante, să vorbim mai întâi despre noutățile vizuale, care nu sunt puține. În primul rând, noul Peugeot e-208 GTi este vopsit într-o nuanță de roșu disponibilă doar pentru această versiune. Jantele de 18 inch au un design retro, inspirate de vechiul și celebrul 205 GTI din anii '80.
Față de versiunea obișnuită, noul e-208 GTi va putea fi recunoscut după un spoiler frontal nou și un difuzor aerodinamic mai pronunțat în bara din spate. Aripile laterale sunt mai late, deoarece punțile din față și din spate au fost lățite cu 56 milimetri, respectiv cu 27 milimetri.
De asemenea, garda la sol este mai joasă cu 30 milimetri prin comparație cu 208 obișnuit. Difuzorul din spate integrează și o lumină de ceață LED nouă. În standard, hot hatch-ul francez primește faruri full LED și stopuri LED cu semnătură luminoasă în forma a 3 colți.
ACCENTE ROȘII ȘI SCAUNE SPORT
Numeroase accente roșii sunt vizibile în habitaclu, prezente la scaunele sport din față, centurile de siguranță, volan și chiar la covoare. Emblema de pe volan este iluminată în roșu, iar modelul primește și un sistem de iluminare ambientală cu 7 culori diferite. Volanul este îmbrăcat în piele perforată în combinație cu alcantara.
De asemenea, grafica sistemului multimedia este nouă și afișează informații suplimentare, specifice noului hot hatch.
AUTONOMIE DE 350 KM
Motorul electric al noului Peugeot e-208 GTi antrenează roțile din față și dezvoltă 280 cai putere și un cuplu de 345 Nm. De aici rezultă un sprint de la 0 la 100 km/h în 5.7 secunde și o viteză maximă de 180 km/h.
Bateria de 54 kWh asigură o autonomie de 350 kilometri în regim WLTP și poate fi încărcată de la 20% la 80% în mai puțin de 30 de minute la o priză de 100 kW.
Alte noutăți specifice includ un diferențial cu alunecare limitată, discuri de frână cu diametru de 355 milimetri în față și etriere cu 4 pistoane, o direcție recalibrată și funcție V2L pentru alimentarea dispozitivelor electronice.
Deocamdată, Peugeot nu a anunțat prețurile noului e-208 GTi.
via Peugeot
Simpatică.