 
                    Alonso a câştigat Marele Premiu al statului Singapore
Fernando Alonso a obţinut în Singapore a doua victorie consecutivă şi a fost acompaniat pe podium de Sebastian Vettel şi Mark Webber. Lewis Hamilton a abandonat.
Fernando Alonso a fructificat pole position-ul obtinut sambata si a obtinut a doua victorie consecutiva si a patra a sezonului pe circuitul invaluit in noctura din Singapore.
Pilotul Scuderiei Ferrari a condus cursa de la un inceput pana la sfarsit, chiar daca Sebastian Vettel s-a mentinut in imediata sa apropiere.
Pilotul echipei Red Bull a ocupat in cele din urma locul 2 si a fost acompaniat pe podiumul de premiere de coechipierul sau Mark Webber. Australianul a reusit aceasta performanta nu inainte de a avea un acrosaj cu Lewis Hamilton, in urma caruia pilotul McLaren a abandonat pentru a doua oara consecutiv si a pierdut ocazia de a reveni pe prima pozitie in clasamentul general.
La rândul său, Jenson Button şi-a menţinut poziţia câştigată în calificări şi a terminat pe locul 4 în faţa lui Nico Rosberg şi Rubens Barrichello, în timp ce Robert Kubica a terminat pe 7 după ce a depăşit nu mai puţin de 6 piloţi în ultimele tururi ca urmare a unei opriri neprogramate la boxe. Ultimele puncte puse în joc au fost acontate de Sutil, Hulkenberg şi Massa, ultimul obţinând un punct după ce a luat startul de pe ultimul loc al grilei.
FILMUL CURSEI:
CEL MAI LINIŞTIT START DIN 2010
Deşi toţi piloţii de top afirmau că startul va fi crucial pentru rezultatul final, debutul Marelui Premiu al statului Singapore a fost unul dintre cele mai liniştite din acest sezon. Cei cinci candidaţi la titlul mondial şi-au păstrat poziţiile de pe grila de start, Alonso conducând plutonul în faţa lui Vettel, Hamilton, Button şi Webber.
Cel mai prost start l-a avut Barrichello, care a coborât de pe 6 pe 8, permiţându-le lui Rosberg şi Kubica să urce câte o poziţie, în timp ce în spatele plutonului Heidfeld a fost acroşat din spate de un pilot Force India, fiind nevoit să schimbe aripa faţă. Plecat de pe ultima poziţie, Massa a adoptat tactica lui Alonso de la Monaco şi a intrat la boxe în turul 2 pentru a efectua schimbul obligatoriu de pneuri.
SAFETY CAR. WEBBER SCHIMBA STRATEGIA DIN MERS
Trei tururi mai târziu, Liuzzi a abandonat şi a rămas cu monopostul pe circuit, iar organizatorii au trimis Safety Car-ul pe circuit pentru a putea îndepărta monopostul Force India în siguranţă. Drept consecinţă, piloţii aflaţi în a doua jumătate a clasamentului au intrat în corpore la boxe pentru a schimba pneurile, iar Massa a urcat până pe locul 15.
Singurul pilot din top 10 care a abordat aceeaşi strategie a fost Webber, australianul revenind pe circuit pe locul 10 în spatele lui Schumacher şi Kobayashi. Maşina de siguranţă a ieşit de pe circuit în turul 6, iar Alonso a revenit la ritmul iniţial pentru a-şi consolida prima poziţie, însă doza minimă de spectacol a provenit de la mijlocul plutonului.
La adăpostul unui monopost net superior, Webber i-a depăşit succesiv pe Kobayashi şi Schumacher şi a urcat pe locul 8 în turul 12. 10 tururi mai târziu, acelaşi Webber a încercat să-l atace pe Barrichello pentru locul 7, însă a frânat târziu în virajul 18 şi a fost la pun pas să lovească glisierele de protecţie. Între timp, Alonso şi-a asigurat un avans de peste 3 secunde în faţa lui Vettel, în timp ce Hamilton nu a reuşit să ţină pasul cu primii doi şi a coborât la 23 secunde în urma pilotului Red Bull, menţinându-se însă înaintea lui Button, Rosberg şi Kubica.
WEBBER CASTIGA DUELUL CU HAMILTON LA BOXE
Cursa s-a animat brusc exact la jumătate pe măsură ce piloţii din fruntea cursei au efectuat schimbarea obligatorie a pneurilor. Webber a câştigat duelul de la distanţă cu Hamilton în momentul în care pilotul echipei McLaren a intrat la standuri, un element vital în cursa pentru titlu. Un tur mai târziu, Alonso şi Vettel au oprit simultan la boxe, însă pilotul Red Bull a avut o scurtă ezitare când a plecat de pe loc şi a ratat oportunitatea de a lupta cu Alonso pentru prima poziţie.
În turul 32, Kobayashi a lovit frontal barierele de protecţie din virajul 18 şi a rămas blocat pe pistă, iar câteva secunde mai târziu Bruno Senna l-a acroşat la rândul său, nevand timp să-l evite. Incidentul a condus la a doua intrare a Safety Car-ului pe circuit, iar Kubica şi Barrichello au revenit pe locurile 7 şi 8 după intrarea la boxe.
HAMILTON ABANDONEAZA DUPA UN ACROSAJ CU WEBBER
La ieşirea Safety Car-ului de pe circuit în turul 36, Alonso şi Vettel şi-au păstrat primele poziţii, însă Webber a trebuit să treacă de un pilot întârziat de la Virgin Racing. Hamilton a încercat să profite de situaţie şi a accelerat puternic, reuşind să treacă de australian. În virajul 7, Webber a revenit puternic şi cei doi s-au acroşat, Hamilton fiind nevoit să abandoneze după ce a pierdut controlul volanului. Incidentul a consemnat al doilea abandon consecutiv al lui Hamilton, însă pilotul echipei McLaren va rămâne în continuare cu şanse reale la titlul mondial.
Turul 39 a consemnat un nou incident, protagonişti fiind Schumacher şi Heidfeld. Cei doi s-au acroşat în lupta pentru poziţia a 14-a, iar Schumacher a intrat la boxe pentru a schimba aripa fată, în timp ce Heidfeld a abandonat. Între timp, succesiunea de incidente l-a promovat pe Massa până pe locul 10, brazilianul fiind astfel prezent în zona punctelor chiar dacă a plecat de pe ultima poziţie. Între timp, Kubica a coborât de pe poziţiile care aduc puncte în urma unei opriri neprogramate la boxe, cel mai probabil din cauza unei "înţepături" la unul dintre pneuri. Pilotul echipei Renault a revenit însă în forţă după ce a trecut de Alguersuari, Buemi, Petrov, Massa, Hulkenberg şi Sutil şi a urcat până pe locul 7, însă diferenţa de jumătate de minut faţă de Barrichello nu i-a permis să mai progreseze.
KOVALAINEN, POMPIERUL CU INIMA RECE
Cu două tururi înainte de final, Buemi şi Hovalainen s-au acroşat, iar spatele monopostului Lotus a luat foc. Finlandezul şi-a păstrat sângele rece, a ajuns în dreptul liniei de start-sosire, a coborât din monopost şi a stins incidentul de unul singur cu ajutorul unui stingător primit de la unul dintre comisarii de cursă.
Cel mai bun timp al cursei a fost stabilit de Fernando Alonso, pilotul Scuderiei Ferrari fiind cronometrat cu 1:47.976 în turul 58. Marele Premiu al statului Singapore a consemnat 8 abandonuri, trecute în dreptul lui Glock, Heidfeld, Hamilton, Klien, Kobayashi, Senna, Trulli şi Liuzzi.
 Iată clasamentul complet al Marelui Premiu al statului Singapore, precum şi clasamentele generale ale piloţilor şi, respectiv, constructorilor:
The Singapore Grand Prix
Singapore, Singapore;
61 laps; 309.087km;
Weather: Dry.
Classified:
Pos  Driver        Team                       Time
 1.  Alonso        Ferrari                    1h57:53.579
 2.  Vettel        Red Bull-Renault           +     0.293
 3.  Webber        Red Bull-Renault           +    29.141
 4.  Button        McLaren-Mercedes           +    30.384
 5.  Rosberg       Mercedes                   +    49.394
 6.  Barrichello   Williams-Cosworth          +    56.101
 7.  Kubica        Renault                    +  1:26.559
 8.  Sutil         Force India-Mercedes       +  1:52.416
 9.  Hulkenberg    Williams-Cosworth          +  1:52.791
10.  Massa         Ferrari                    +  1:53.297
11.  Petrov        Renault                    +     1 lap
12.  Alguersuari   Toro Rosso-Ferrari         +     1 lap
13.  Schumacher    Mercedes                   +     1 lap
14.  Buemi         Toro Rosso-Ferrari         +     1 lap
15.  Di Grassi     Virgin-Cosworth            +    2 laps
16.  Kovalainen    Lotus-Cosworth             +    3 laps
Fastest lap: Alonso, 1:47.976
Not classified/retirements:
Driver        Team                         On lap
Glock         Virgin-Cosworth              51
Heidfeld      Sauber-Ferrari               35
Hamilton      McLaren-Mercedes             34
Klien         HRT-Cosworth                 30
Kobayashi     Sauber-Ferrari               29
Senna         HRT-Cosworth                 28
Trulli        Lotus-Cosworth               26
Liuzzi        Force India-Mercedes         1
World Championship standings, round 15:                
Drivers:                    Constructors:             
 1.  Webber       202        1.  Red Bull-Renault          383
 2.  Alonso       191        2.  McLaren-Mercedes          359
 3.  Hamilton     182        3.  Ferrari                   316
 4.  Vettel       181        4.  Mercedes                  168
 5.  Button       177        5.  Renault                   133
 6.  Massa        125        6.  Force India-Mercedes       62
 7.  Rosberg      122        7.  Williams-Cosworth          57
 8.  Kubica       114        8.  Sauber-Ferrari             27
 9.  Sutil         49        9.  Toro Rosso-Ferrari         10
10.  Schumacher    46       
11.  Barrichello   39       
12.  Kobayashi     21       
13.  Petrov        19       
14.  Hulkenberg    18       
15.  Liuzzi        13       
16.  Buemi          7       
17.  De la Rosa     6       
18.  Alguersuari    3       





Well done Alonso, well done Massa (do better next time). Awesome race guys! Well done Vettel and Webber! Well done all 4 of you!.