Premieră: Mercedes introduce un motor cu patru cilindri pe S-Klasse

Publicat luni, 27.09.2010 10:24 de Bogdan Mirică

Mercedes va oferi publicului din Europa o nouă versiune entry-level a modelului S-Klasse. Limuzina adoptă un motor diesel cu patru cilindri, ce oferă 204 cai şi 500 de Nm.

Deşi se adresează unui public cu apetit pentru motoare mari, Mercedes S-Klasse va fi oferit de luna aceasta şi cu un propulsor ceva mai modest, un entry-level diesel. Este vorba despre o unitate cu patru cilindri, prima din istoria modelului de lux, care se va regăsi sub capota versiunii S250 CDI BlueEfficiency.

Motorul va fi capabil să ofere 204 cai putere şi 500 de Nm, disponbili chiar de la 1600 de rotaţii. Unitatea dispune de injecţie directă şi promite un consum mediu de numai 5.7 litri/100 de kilometri, vizibil mai bun decât cel al fratelui mai mare S350 CDI BlueTEC, cu şase cilindri în V şi 258 de cai putere.

Pentru a putea da naştere unui entry-level economic, inginerii din Stuttgart au introdus şi un sistem start-stop de ultimă generaţie, regăsit şi pe versiunile S350 şi S500 BlueEfficiency, asistat de o transmisie automată 7G-Tronic Plus.

Echipat cu noul propulsor diesel, S-Klasse poate atinge 100 de km/h în doar 8.2 secunde, asigurând în acelaşi timp o viteză maximă de 240 de km/h. 

via | autoblog

  • gigel, luni, 27.09.2010 10:37

    vai de capul lor

  • Stanila, luni, 27.09.2010 10:48

    Daca si astia au dato pe motoare cu 4 cilindri este foarte rau.Dezastru ce mai, sa pui pe S Klasse care se vrea cea mai buna masina din lume.Sa zica ca prinde 4000 km pe ora dar nupui in veci un motor de 4 cilindri pe S Klasee! Niciodata!!!

  • C-G-C, luni, 27.09.2010 10:59
    ?

    Si daca au pus ce? Ai fost tu @stanila la dealer sa comanzi un S si te-au fortat sa iei 250CDI? Este foarte bine ca l-au pus in gama, sunt mai multe optiuni, fiecare isi comanda ce vrea. Dupa ce promovezi clasa a 8-a si vei fura indeajuns incat sa-ti permiti un S, tu iti poti lua un V8.

  • Alex, luni, 27.09.2010 11:09

    Nu e ca nu e bine sa fie inca o alegere in gama, dar ... Nu stiam ca cei care isi permit un S-class se uita la 1l de motorina in plus sau minus; iar din principiu, unele compromisuri nu se fac. Dar, na, nici aristocratia de astazi nu mai este ce era inainte, acum e mai saraca in principii si mai zgarcita la 1l de combustibil.

  • ciurik, luni, 27.09.2010 11:20
    incredibil

    Imi place ca nu lauda nimeni propulsorul asta :) 500Nm din 200 cai, duce SClasse la suta in 8 secunde si consuma 6 :) chiar nu vi se pare nimic special? mai exista si oameni care au bani si se zgarcesc la 1 l de motorina, mai exista si oameni ecologisti cu bani (desigur, nu in romania) si, bineinteles, mai exista si oameni care vor sa le fie masina condusa de sofer si nu ii intereseaza altceva :) (again, nu in romania)

  • Ionut, luni, 27.09.2010 11:34

    motoru este o bijuterie cuplul impresionant dar consumul de 5.7 imposibil totusi masina are aproape 2 tone

  • stefan, luni, 27.09.2010 11:52
    ZAU...

    sa nu uitam ca vorbim de o limuzina...nu vrei sa prinzi suta in 8 secunde plus ca sa zicem ca te duci la o petrecere simandicoasa...si sigur o sa fie un altul cu s...si tu o sa-i spui ca ai un motor de 200 in 4 cilindri...si el o sa zica, ca are un amg...sau un 500...daca baga motorul pe un c sau hai chiar si un e...e ok...plus ca nu inteleg de ce iti trebuie un start&stop pe un v8...chiar si un v6...consum mai mic?...totusi ...ti-ai luat un motor mare...si te astepti la un consum pe masura...

  • Alx, luni, 27.09.2010 12:53

    La taxe si impozite nu se gandeste nimeni? Daca iti iei o astfel de masina inseamna neaparat ca iti place sa arunci banii pe motorina si pe tot felul de taxe? Si pe A8 vor fi introduse motorizari precum "un motor biturbo in 4 cilindri 2.0 TDI care va genera 200 CP." si "un motor 2.0 TFSI de 211 CP", Totul are la baza urmatoarea afirmatie "gama de motorizari va fi revizuita pentru a corespunde cerintelor actuale si pentru a fi mai prietenoase cu mediul inconjurator." Din moment ce se cer astfel de motoare,ele vor fi si aduse pe piata.

  • V8 TURBO, luni, 27.09.2010 13:12
    @stamila

    traiesti in jungla... ca numai tampenii spui. oricum poza te reprezinta 100%...:)):)).

  • johny BOY, luni, 27.09.2010 14:03
    motor mic

    Motorul este introdus ptr: 1. cei care vor ceva special, dar nu isi permit fineturi gen motorizari mari V6 si V8. Sa recunoastem, intretinerea unei motorizari mari este scumpa, asa ca iti iei confortul, imaginea si luxul, dar cu costuri de intretinere mai mici. 2. motorizarea mica, functia start&stop sunt introduse ptr micsorarea noxelor... Ptr ca UE asta cere... de asta MERCEDES are SMART in portofoliu, de asta BMW are MINI in portofoliu.. media noxelor modelelor vandute de ei trebuie sa fie cat mai mica.. Si o motorizare mica ii va ajuta si in situatia asta. 3. Fiecare producator are la modelele mari in oferta si motorizari mici... Acum sa fim seriosi, inclusiv la Passat, cat si-au luat motorizarea 1.6 MPi de 102CP pe nivelul de echipare de baza? Intrebati la un dealer... Probabil nimeni. Asta nu inseamna ca in lista de preturi nu trebuie sa existe oferta asta, ca sa iti faci reclama pornind de la pretul asta... Ca ajungi tu la dealer si nu iti convine si mai scoti bani din buzunar si iti iei altceva, este partea a 2a...

  • Dukat, luni, 27.09.2010 14:19

    Aici nu e vorba nu numai de economia de 1l motorina si mediul inconjurator, care desigur conteaza. Ideea e ca si asta o sa ajute la coborarea mediei de emisii gaze nocive...cum stiti constructorii trebuie (teoretic) sa-si scada emisiile raportate la toata gama sub un anumit nivel (nu m-am uitat cat e exact, mai demult era aici te Automarket un articol). Deci cu ajutorul acestui motor rezolva cateva problem, printre altele o sa faca un profit destul de frumos cu aceasta masina...in fine e tot un S, prestigiul e acolo, din cauza pretului mai mic o sa fie (presupun) un interes mai mare. Plus, intr-un alt articol am citit ca conducerea unor mari compani din Germania (RWE, Deutsche Telekom, Siemens, EON) isi schimba S-urile si BMW 7 pe modele mai mici - E class printre altele. Noua politica de firma, responsabilitate, etc....

  • numar13, luni, 27.09.2010 14:56
    romanii sunt ingamfati

    poate sunt oameni cu bani care sunt interesati si de ecologie nu numai de figuri asa cum suntem noi romanii si de aia vor alege un S cu motor in 4 cilindri. de asta romania e unde e ca toti sunt pusi numai pe criticat in loc sa gandeasca putin.

  • Excomunicatorul, luni, 27.09.2010 15:00
    :)

    Ma bucur.Mie imi convine.

  • ian, luni, 27.09.2010 16:21

    la tendintele actuale mi se pare foarte normal...apreciez mertu dar deja ma disperau cu acele 6,3l...6,5...au tinut-o asa pt. ca si-au permis dar acum vad ca se conformeaza.

  • noname00, luni, 27.09.2010 19:05

    Nu-mi place un singur lucru - nu este hibrid. Daca tot au pus un motor mic, pentru cunsum si pentru imagine, nu inteleg de ce nu l-au facut si hibrid. Au tehnologia necesara. Poate ar fi consumat prea putin. 204 CP nu este chiar asa putin precum pare (vechiul S320 CDI avea 224 CP), dar pentru o masina de lux eu as vrea ceva mai multi caluti.

  • Crysty, luni, 27.09.2010 19:08
    @ Stanila

    Daca asta e cel mai mare impediment in calea ta pt a achizitona un S - Class poti opta sa nu apara motorizarea pe portbagaj, adica pe intelesul tau sa "nu scrie S 250 pe spate " si optam pt " S 750" sa fii bengos !

  • Carlos, marţi, 28.09.2010 10:37
    @Alex

    nu e vba de zgarcenie, e vba de conservarea resurselor si de protectia mediului... a face economie nu-i o rusine

  • @ noname00, marţi, 28.09.2010 10:53

    vechiul S avea 235 cp, mai citeste inainte .