ANALIZA: Cum vede publicul din Romania noul Dacia Duster

Publicat luni, 19.04.2010 17:25 de Bogdan Mirică

Dupa un weekend in care Dacia si-a deschis larg usile reprezentantelor din toata tara, invitand publicul la un test cu Duster, trecem in revista principalele calitati si defecte remarcate de cititorii nostri.

Debutul noului Dacia Duster pe piata din Romania a lansat o multime de critici sau de aprecieri, multe dintre ele chiar fondate. Publicul autohton a fost rasfatat vreme de patru zile cu un eveniment, care a oferit ocazia tuturor pasionatilor brandului Dacia de a vedea cum se comporta cel mai nou membru al familiei de la Mioveni.

Evenimentul "porti deschise" care s-a desfasurat weekendul acesta a adus in showroom-urile constructorului roman o multime de oameni curiosi de performantele lui Duster. Testul publicat de noi pe 15 aprilie, care a pus la treaba versiunea de 85 de cai putere pe taramurile marocane, a servit ca un punct de plecare si prima impresie pentru toti cei care urmau sa testeze SUV-ul romanesc.

Cei care au apucat insa sa vada cum se comporta Duster inca de pe 15 aprilie, si-au exprimat parerile in cadrul rubricii de comentarii, blamand sau dimpotriva laudand modelul romanesc. Judecand dupa afirmatiile facute de majoritatea celor care si-au exprimat parerea in scris, putem spune ca primul SUV din istoria Dacia a primit referinte foarte bune.

Spre surprinderea multor carcotasi, Duster a fost apreciat chiar si pentru aspectul sau exterior: "are un look ok", "daca ar fi sa aleg intre Duster si orice alt SUV enumerat (Skoda Yeti, Kia Sportage, Hyundai ix35) as alege Dusterul", "arata binisor", "destul de atractiva", "o evolutie romaneasca", "o masina inchegata", "mult mai frumoasa in realitate decat in poze", "design frumos", "asamblari exterioare facute cu multa grija", "exterior destul de reusit". S-au gasit insa si persoane care sa critice designul si sa afirme ca "mai bine imprumutau anumite elemente de la Logan, asa cum face Volkswagen cu toate modelele sale".

Majoritatea celor care au testat modelul au avut ocazia sa simta motorul de 85 de cai putere si 1.5 litri, care in aproape toate cazurile a raspuns bine atunci cand pedala de acceleratie a fost "impulsionata". Au fost insa si voci care au sustinut ca propulsorul pare "fara suflu" si ca este recomandat cu precadere pentru cei care folosesc masina in oras, la drum lung capacitatile sale fiind destul de limitate.

Aceleasi impresii contradictorii s-au regasit si la capitolul suspensie, unde o parte a publicului a apreciat faptul ca aceasta "filtreaza gropile si obstacolele excelent" si ca "absoarbe socurile". De cealalta parte, unii au considerat ca ele sunt "blegi si desalate" si ca "ideea de confort la Dacia este doar o poveste".

Tot la capitolul tinuta de drum, cei care au testat Duster s-au plans de precizia directiei, dar au apreciat "feedback-ul pedalei de frana si cursa mai lunga. Fata de Sandero, cursa pedalei de frana este ceva mai lunga, lucru util cand vrem sa dozam forta de franare. Masina franeaza bine, chiar daca este dotata cu tamburi pe rotile din spate."

Majoritatea celor care au comentat la testul publicat de noi au recunoscut insa capacitatile masinii in off-road si dimensiunile potrivite pentru abordarea unor trasee dificile. Duster a fost catalogat drept "aur curat pentru cei din statiunile montane si pentru cei care muncesc la intretinerea sistemelor din teren" si o "adevarat masina destinata off-road-ului".

Unul dintre useri povesteste chiar si un episod in teren accidentat, unde "prin niste noroaie si ceva denivelari s-a comportat excelent". Unii chiar merg mai departe si sustin ca Duster 4x4 "a fost de neoprit pe un camp unde abia plouase si noroiul ajunsese pana la jumatatea portierei."

SUV-ul romanesc a fost apreciat insa de toti cei care l-au testat pentru pozitia inalta la volan, care "ajuta in trafic" si ofera o "vizibilitate buna", "mai buna decat la Logan si Sandero", unde ai o senzatie de "cocotare artificiala".

In ceea ce priveste spatiul interior, pentru unii s-a dovedit a fi o mare dezamagire pentru ca "pare mai mic decat la Logan berlina", in timp ce altii l-au apreciat pentru portbagajul generos, insa nu suficient de mare pentru un SUV.

Au fost si vreo cateva voci care s-au plans si de lista de optionale, care desi s-a imbogatit cu ESP, tapiterie din piele si pachet de design nu ii satisface pe cei care isi doreau o cotiera anterioara, discuri de frana pe spate sau pe cei care vroiau o echipare standard cu aer conditionat si computer de bord.

Dupa un weekend atat de incarcat pentru modelul romanesc putem trage linie si afirma ca Duster are parte de o lansare pe masura importantei sale in istoria brandului romanesc. Publicul a avut ocazia de a vedea si partile bune si partile rele, de a analiza performantele pe strada sau in teren accidentat, de a critica sau lauda consumul de carburant. Cert este ca Duster se contureaza tot mai mult ca un model cinstit, care isi merita banii, afirmatie pe care o sustin majoritatea celor care l-au testat.

  • taranii, luni, 19.04.2010 18:02
    cat traieste romanu tot invata,dar tot prost si imputit moare

    defapt publicul strain nu vede decat o masina low-cost si naspa care ii miroase plasticul a dela din "Made in China"!

  • SS, luni, 19.04.2010 18:09

    Renault considera romanii niste desculti din lumea a 3-a : ,,Masina nu e dotata cu discuri de frana pe rotile din spate, aceasta optiune fiind disponibila, se pare, doar pentru modelele de export,, Bravo Renault !

  • taranii, luni, 19.04.2010 18:11
    Romanii sunt niste nespalati ca l-au votat pe Basescu!

    Ai dreptate Domnule SS. Renault considera romanii niste handicapati si nenorociti , poate asa si suntem pana la urma!

  • sandman, luni, 19.04.2010 18:16
    duster

    un jeg de masina. motorul ala nu trage cum trebuie, usile sunt mai subtiri ca la masinile din anii 90, discuri spate nema....o masina de 2 lei. mai e si urata cu spume

  • ian, luni, 19.04.2010 18:40

    sandman...vezi ca spumele alea-s de pe okelarii tai...sterge-i ...si apoi uita-te...iar daca nici asa nu-ti convine ia-ti de la tuareg in sus...n-o sate opresca nimeni 100%

  • maimuta23, luni, 19.04.2010 18:46
    o uratenie de masina

    asa e fratilor sia batus astia joc ne noi romani . e un jaf cu acte in regula. urata cu spume. mai frumos e loganul facelift . doar cand ma uit la ea mi se face rau. stiti ceva la 12.500 care e pretul ei cu AC si alte dotari minimale . imi iau un new astra sau un astra h full sau o skoda octavia orce masina mult mai frumoasa si cu mai multe dotari. la pretul acela. un .............. de doi bani . nu o luati e o masina proasta la tabla si plastic mult pe ea . sallll

  • serd, luni, 19.04.2010 19:09
    :)))))

    Bai fratilor eu mi-as lua una si iarna cand ninge si e zapada sau la o iesire pintr-o poiana cand ploua,cand toate alea "full option" SH,de pe afara pe care le lauda astia ,cand acele masini la care cel ce o cumpara pune motorina de la CFR si ulei de la butoi de tabla,se impotmolesc,ei bine da,la aia le-as cere 100 RON pentru a-i tracta si scoate din belea,si dupa o vara si o iarna mi-as mai lua unul!!!!!

  • Bentley, luni, 19.04.2010 19:11
    Cea mai buna masina din segment!!!

    Pentru frustratii de mai sus, care orice ar fi trebuie sa zica NU, ca altfel n-are rost, trebuie sa zic ca Dacia Duster este cel mai reusit mode Dacia! Probabil nu l-ati condus, l-ati vazut doar in poze in timp ce savurati a 7-a bere, gandindu-va cum ar fi daca ati castiga la LOTO... Daca ar fi asa cum ziceti, Duster nu ar mai fi vandut ca painea calda in occident (in care, domnule Maimuta23 aproape fiecare isi poate permite sa-si achizitioneze ceva mult mai scump)... Probabil nu e o masina de vis, dar multi vor fi multumiti de ce ofera, iar volumul in care se va vinde va demonstra daca am sau nu dreptate... Pentru voi, cei de mai sus... continuati sa va roadeti unghiile uitandu-va la poze cu X5, Q7 si...cautati pe net ce manele noi au mai aparut|!

  • Turbo, luni, 19.04.2010 19:51
    offtopic

    Fratilor, ce a fost weekendu asta de au stat gaborii gramada prin intersectii si pe sosele? Am dat o fuga pana in ţară şi erau radare din 20 in 20 de kilometri, şi din cele noi dar şi cele vechi, plus tablagii pe la colţuri. Am uitat de porţi deschise pentru Duster, sper ca am timp sa ma sui şi eu intr-unul până la urmă. Surprinzător: nu are discuri pe spate, eu chiar ma aşteptam să fie pe diesel!!

  • mihai B., luni, 19.04.2010 20:01
    duster

    Mi se pare o aberatie daca este doata cu discuri pe spate doar pentru Export daca intra-adevar este asa. O chestie care nu imi place :puteau sa puna in dotare macar ca optinal climatizare automata cu nu e cine stie ce efort. Am testat Duster versiunea diesel de 85 de cai 4x2 si mi s-a parut ca acclereaza destul de bine si stiu sa compar pentru ca am passat de 130 de cai. Oricum iti da o senzatie de SUV cand mergi cu ea.

  • brck, luni, 19.04.2010 20:34
    duster

    astept de la automarket randarea virtuala pentru duster,sau cum ar trebui sa arate duster in viziunea celui care a facut o si pentru skoda Yeti,cred ca ar fi o chestie ff interesanta la capitolul ce ar fi putut sau ce ar putea deveni dusterul din punct de vedere estetic.l am ales pe cel care a facut o si pt yeti pentru ca mi s a parut de mare efect.

  • eu, luni, 19.04.2010 20:35
    Duster

    nu stiu cum vad romanii Dusterul dar eu vad ca ne intoxicati cu el...Minim un articol pe zi... E doar o masina. Una banala. Opriti-va!!!

  • Duster!, luni, 19.04.2010 21:04
    ...

    Bah eu in locu vostru asi tace este o masina destula de buna chiar am probat versiunea 4x4 cu 110 CP si ESP este destul de buna pt o dacie si voi care tot comentati taceti in plm ca voi aveti si voi un logan si gata ,s-au va e ciuda asa ca taci! Este o masina pt drumurile din Romania! Si mai lasa-ti pozele cu Q7 Nissan Navara etc.

  • Excomunicatorul, luni, 19.04.2010 21:17
    Straniu

    Intr-adevar,pana la urma tot se va termina febra asta cu Dusterul.Se vor linisti apele si totul va reveni la normal. Mai putin vanzarile concurentilor directi ai acestui SUV romanesc.

  • Vasile, luni, 19.04.2010 21:44
    Dacia Duster

    Pentru toti aceia care blameaza nemotivat marca Dacia, le doresc sa-si ia un BMW cu volan si roti de la cimitirul de masini. Sa bnu-si cumpere Dacia ca nu e masina!!! Oameni buni...am testat acest Duster si nu se compara cu multe marci de pe piata. Este cred dupa parerea mea ce-a mai buna masina (raport calitate pret nou) pentru strazile distruse din tara noastra. La noi poate peste 20 de ani sa avem strazi care sa nu se mai strice..pana atunci numai buzinesuri. Recomand cu caldura acest Duster chiar daca este la fel de simplu la interior, dar din prisma faptului ca e sigur si confortabil..restul nu mai conteaza.

  • Adimo, luni, 19.04.2010 22:09
    Dincolo era mai ieftin

    Totusi....Echiparea decenta ajunge 17-18.000 (decent cu aer manual). Tot respectul pt Dacia dar sa dai atatia bani pe o Dacie cu bordul de Logan din 2005 (masina de 5000 de euro va mai aduceti aminte), de ce?? Doar ca sa stai mai sus si sa folosesti 4x4 de 2-3 ori iarna parca e putin deplasat. Iar de off-road ce sa mai vorbim, ca am cam fost in excursii prin codrii patriei dar surpriza, nu prea am vazut romani cu nici un fel SUV pe acolo...dar in schimb la coada la semafor e plin. Si ca sa ramanem fideli "Renoului" de 17000 iti iei Megane Sport Tourer "super" full-options, dar masina aia e bomboana si incanta altfel ochiul.

  • JustinV, luni, 19.04.2010 22:46
    Duster, Dacia Duster

    Buna seara, Ca e proasta, ca nu e proasta vom trai si vom vedea. Un lucru e cert: Vineri 16.04.2010 ora 09:00 din masina am vazut la showroom eurocar bv 1 duster care pleca in test drive. la 9:20 intrare in ghimbav dinspre brasov alt duster. la ora 18:30 am fost si eu la asv bv sa`mi incerc cheia :). acolo mai erau inca alte 2 masini care plecau in test drive. la asv era full atat de dustere cat si de oameni. imi pare rau ca eram pe fuga si nu m-am inscris si eu la un testdrive dar am timp. Pana in momentul de fata sunt sigur in proportie de 70% ca in urmatoarele 4 - 5 luni imi voi achizitiona un Duster 4x4 dci (ori la 85cp ori la 110). Pana sa apara Duster va zic sincer ca ma gandeam la un Outlander (si acum ma gandesc) dar uitati care sunt motivele pentru care prima varianta e Duster: 1./ 110CP la 1294 Kg (un megane 2 are 1190 Kg la 100 cp si stim cu totii ca atunci cand infigi piciorul in aceleratie la megane te infige destul de bine in scaun) 2./ Masina arata bine. arata surprinzator de bine (duceti-va sa o vedeti live daca nu ma credeti) 3./ Din ce am vazut-o fugitiv in showroom e ditamai spatiul in ea 4./ 4 x 4 + garda la sol 200mm + ungiuri de atac. Nu stiu cum sunteti voi dar inafara de E60 (doar Brasov - Targu Mures) toate drumurile de la noi au toate neamurile de gropi: Gropite, Gropulete, Gropi, Cratere, "Denivelari", Decopertari, drum in lucre etc. Se ce ma leg de 4x4? ma leg de 4 x 4 din simplul motiv ca tocmai a trecut iarna. Bucurestenilor (si nu numai) cum a fost iarna asta pe la voi ? Nasol nu? Stateati si va chinuiati sa iesit dintre blocuri .... Si eu eram la fel ca voi :) 5./ Taza de poloare 0 (doar la euro 5 ce`i adevarat da conteaza si ala). Consumul 4,9 cel mai mic si cel mai mare 10,4 cred ca media reala v-a fi undeva pe la 6 (ma gandesc la faptul ca deja s-a scumpit cam mult gazu si cred ca se v-a scumpi si mai mult) 6./ Eu nu`mi iau masina de fite ca sa`i dau blana din groapa in groapa, daca o sa ies de 2 ori pe an din tara cu ea ... oho mult, eu imi iau masina pentru strictul necesar: sa ma duc la munca, sa am unde sa bag claparii si 2 saci de cartofi, si ca tot romanu daca nu bag cartofi sigur gasesc niste rude mai "plinute" care vor sa mearga cu mine in masina :)) Eu chiar nu am nevoie de mai mult. Momentatn Dacia Duster pentru mine e perfecta. :) O seara cat mai placuta

  • antonny, luni, 19.04.2010 22:49
    tie rusine sa dai 18000 mii euro pe un duster

    am si eu o intrebare daca masina nu ar fi buna de ce celelalte popoare o cumpara ......???uzina la ora actuala nu face fata la comenzi ......din partea romanilor e un mare NU de ce??

  • Bentley, luni, 19.04.2010 23:34
    @antonny

    Pt ca romanii e COCALARI, nu stie de cat de beemveu... Cele mai tari masini e beemveele (in special alea de prin '95 ca are taxe mai mica), mai ales daca e combinate cu manele de a mai buna calitate... Ce Duster?... Poi de 17 mii isi ia trei beemvee, le inmatriculeaza (in bulgaria, ca e mai ieftin) si traieste si un an numai in saormi si bere... N-ai cu cine, bre...

  • mihai_urotiorc, marţi, 20.04.2010 01:04
    Dacia Duster

    Wow...am fost la test drive in Graz Austria,tin sa mentionez ca am condus 4x2 1.5 dci 85 cai,cu tambur pe spate se aduc aici si nu cu discuri cum se zice mai sus ca se exporta in tari straine,masina se comporta foarte bine pe drum normal,am fost intr-un parculet cu putine denivelari si mai ca nu le-am simtit deloc,e foarte comfortabila,usoara,si imi place directia.Mi-ar placea sa o am,am un mercedes si un audi mai vechi de prin 95/96 cu interioare de calitate si optiuni destule dar la Duster nu am gasit acele elemente de calitate din interiorul masinii si are optiuni putine ceea ce e punctul ei slab...Dacia mai trebuie sa faca un pas la dotari in rest masina e super...interior-exterior nota 8.5 din partea mea.Bafta tuturor!

  • moxxu, marţi, 20.04.2010 01:29
    Cotiera

    Oameni buni, cotiera este pe lista de optionale la "Ce ar mai putea fi de folos" > Interior (alaturi de plasa orizontala/verticala portbagaj, ornamen portbagaj, etc) De ce sa nu fim corecti?

  • stef, marţi, 20.04.2010 08:31
    Bravo Automarket

    Bravo Automarket pentru aprecierile pozitive. Putine sunt publicatiile care "sustin Romania " - si asta ar trebui sa faca toti romanii!!!

  • roadrunner, marţi, 20.04.2010 08:52

    sunt curios dintre toti cei care o sa isi ia un Duster, cati o sa il bage pe off-road. iar la treaba cu "iarna e foarte bun un 4x4" sau "imi iau Duster pentru drumurile din romania" lasati-o mai moale, ca te descurci si cu o masina cu garda la sol mai mica (iarna iti mai trebuie si anvelope); bine daca vrei sa treci cu 50-70 prin gropi atunci da, trebuie neaparat cumparat un Duster

  • anonim, marţi, 20.04.2010 09:34
    4x4

    de vazut.......no comment http://www.youtube.com/watch?v=fAg4DdXAp7Y http://www.youtube.com/watch?v=snkI3buhGNA

  • Gigi, marţi, 20.04.2010 12:00

    Uzina Dacia si Renault infloreste,castiguri de miliarde de euro,in timp ce noi murim de foame, noi oamenii de rand !

  • unckle, marţi, 20.04.2010 13:04

    "bine daca vrei sa treci cu 50-70 prin gropi atunci da, trebuie neaparat cumparat un Duster" ( nu urmeaza un comentariu agresiv la citatul de mai sus ) Daca faci asta cu orice masina de 15000E.. chiar si JiP ... orice marca ar fi el ... parerea mea este ca nu apuci 50000km cu masina aia :) Realitatea cruda este ca cei de la Renault au gandit o masina care sa dea ce-i trebuie omului la un pret care sa fie un pic sub concurenta - 15-16 mii de euro. Dusterul de 10500-14000E nu este si nu a fi vre-o data "suficient" pentru majoritatea cumparatorilor - romani sau nu. Faptul ca majoritatea comenzilor de Duster sunt pentru modele "full" este o dovada clara asupra "gandirii" din spatele masinii -- Duster este construit pentru a costa putin si a aduce profituri enorme. Niste optionale de ... kko ... ca nu pot spune altfel, sunt vandute la un scor fenomenal - dar care este inca sub concurenta ---- NOTA 10 pentru Renault :) si sa nu uitam -- mai subtire cu " hai romania " " bravo dacia " si tot asa --- daca nu ati auzit inca Dacia este un Brand al Renault , este o masina Renault, proiectata de Renault, fabricata de Renault .. si tot asa -- noi, romanii, nu suntem decat "istorie", istoria brandului.

  • Ovidiu /14, marţi, 20.04.2010 13:23
    Duster

    Dacia Duster mi se pare un afront la adresa romanilor. Adica ptr. occident le livrezi cu discuri de frana pe spate iar romanilor le dai Dusterul cu acei tamburi de frana de pe vremea Daciei 1300 si care nu mai se folosesc decat la stifturi ca Loganul. Consider ca este o sfidare. Rusine Renault !!! Long live VW !!!

  • unckle, marţi, 20.04.2010 13:26

    tamburii ofera o forta de franare suficienta din moment ce au fost pusi acolo -- INCETATI CU SUBIECTUL ASTA ca nu-i nici o problema in asta . Poate alte tari au restrictii mai mari la fortele de franare si d'asta au discuri si pe spate

  • marius, marţi, 20.04.2010 13:33
    degeaba

    Cum vad eu aceasta masina: roti mici, motor extrem de mic pentru un SUV, dotari slabe. Practic inca un motiv pentru care sa nu isi repare ai nostri dragi romani soselele care sunt sub orice critica. Design exterior frumos, in sfarsit au realizat si ei ca dacia arata ca naiba toata patratoasa, design interior mediocru fata de alte marci ieftine a.k.a Kia care are si mai multe dotari, design net superior si motor mult mai bun.

  • cosmin, marţi, 20.04.2010 13:50
    nici o treaba :-J

    am fost si eu in wekend la dacia .... nu am facut un test drive cu duster-ul dar lam studiat putzin... si acum sa incep : pararea mea este ca sau folosit materiale de toata jena... miroase a plastic ieftin in interior , aspectul exterior e destul de dragutza dar nu este mai ok decat la kia .hyundai si altele... pe dedespt no comm... dar daca teai uitat putzi pe langa roata merge pe aceelasi sistem ca si dacia 1310...modificat doar la suspensie :) ma opresc aici ca incep sa spu lucruri nu tocmai ok si mai bn nu...

  • ren, marţi, 20.04.2010 14:22
    2010

    oameni buni,suntem in 2010,stau si ma intreb cum este posibil sa scoti o masina fara discuri de frina pe spate!?hellooo masinile aproape ca merg /parcheaza singure !!! adica cam cit de mare era afacerea de nu mai puteai pune 2 discuri si o cotiera!? vorbim de siguranta si confort ; cam asta fac toti marii producatori;nu ca ar trb sa-i copiem dar sunt sigur ca si-au cistigat respectul prin ceea ce au facut ( foarte bine) :)) dar nu...noi...crema eropei sau chiar mai mult...waw ...cit de tare este...dacia duster !!! ce e asa de tare sau super!? cind a fost,este si va fi ceva extraordinar la o dacie!? aaaa,never am citit mai sus ceva si m-a luat capul :)) vizavi de teren accidentat...sa fim seriosi...intre dacia duster si porshe cayenne nu este nici o diferenta,ambele pot sa urce/coboare o bordura.parerea mea,nu vad rostul unu-i SUV ;mari,scumpe,consum,nici de teren sau viteza.stateam intr-o si si ma uitam la ce i cu SUV -uri si incercam un profil: costum D&G (dan si gabi),trabuc sau dupe preferinte pipa;blonda,pitzipoanca.eu stiam ca rostul unui SUV era sa poti ara un cimp sau sa ajungi inaintea telecabinei :)) adica daca locuiesc la unirii,romana,victoriei sau primaverii de ce mi-as lua un SUV !?iti trebuie ceva puternic sa o scoti din garajul subteran sau ceva cit un dulap sa urci bordura din fata casei!?ahhh,am uitat iti trb ceva mare care sa compenseze cu "aia mica" din nadragi :)) app:sunt tipul care se axeaza pe confort/siguranta si nu ma intereseaza cit scoatede la 0-100 ci in cit timp frineaza de la 100-0 !!! bafta tuturor, mai uitati-va si in oglinda din dreapta :P

  • Jeeper, marţi, 20.04.2010 14:26
    Scandal

    Lasand la o parte scandalul (ca, deh, asa e la romani, pana nu ne balacarim unii pe altii si nu ne facem de kkt pe orice forum posibil, nu ne "simtem" bine), mie mi se pare o masina decenta si la un pret OK (nu ma "dau" cu un Logan in viata de zi cu zi, insa nu mi-e rusine sa spun ca mi-as lua Dacia, daca nu as avea masina pe care o am acum). O singura mare observatie am: nu am vazut nici in lista de optionale (pe site - nu am fost la dealer) scuturi metalice. Punandu-se atat accent pe tema off-roadului la Duster (si din ce am vazut in filmulete e un SUV destul de capabil in teren acidentat) sunt foarte surprins ca nu exista ca optiune scuturi metalice. Sau poate ca sunt si nu am vazut eu. In rest numai de bine si nu va mai certati atata asa, aiurea. Ca de asta suntem unde suntem ca popor. Ca nu facem altceva decat sa ne certam, sa ne furam unii pe altii si sa ne uitam la capra vecinului.

  • COCALARU SEF, marţi, 20.04.2010 14:43
    Pt: taranii_au_vw, sandman, SS s.a.

    Bravo baieti! Trageti in ei! Ca asa sunt romanii, prosti, inculti, nespalati!. Cum adica sa nu-si ia Tuareg sau Cayenne!? Cum adica Duster!? Ceea ce uitati ca voi sunteti romanii prosti, inculti si nespalati...care fac pe ei de emotie daca au un Tuareg pe care sa-l etaleze in fata vecinilor si prietenilor, asta asa ca sa le creasca cota sociala. Cota sociala (mai amaratilor!) se castiga orin educatie, profesionalism, responsabilitate si modestie! V-am mai spus sa nu mai jigniti tastele calculatorului cu degetele voastre! AMIN!

  • soriii, marţi, 20.04.2010 15:13
    bv Bentley

    Bravoo Bentley, cel mai tare comentariu. Mare dreptate..mareeee.Foarte adevarat cu bmw-urile si sh-urile astea(din 90-95).... Merg pe mana celor de la dacia... numa bine!

  • VSZ, marţi, 20.04.2010 15:52
    :)

    dacia tot dacia ramane intradevar candva erau masini, pe vremea raposatului cand nu exista altceva in afara de dacie, moschwici (daca am scris bine) lada scoda aia veche si altele, apropo unde a juns scoda si unde era. parerea mea ca 99% dintre romani care isi ia, vrea sa arate ca are un SUV si va lua un duster, ca de altu nu are bani. La siguranta lasa de dorit, apropo stie careva cate * are? ca eu nu gasesc nicaria sa se laude nici un SUV-ist cu asa ceva, asa ca poa sa fie si din argint ca nu mi-as lua daca nu are un bun simt de 5 stele, (nu de alta da e la moda acuma cu 5 * :) ). pe de alta parte kia Sportage e mult mai bun atat la dotari cat si siguranta, nemaivorbind de garantie cre e garantie nu gluma.

  • slv83, marţi, 20.04.2010 16:11
    cocalaru sef, unkle, bentley, justinv

    Sunteti aproape singurii ce si-au expus pareri pertinente, fara greseli gramaticale si de exprimare! Respect pt. acest lucru! Vad ca tot mai multi romani sunt niste saraci needucati, dornici de parvenire! Despre Duster, numai de bine, o masina potrivita pt. groapa de gunoi numita RO!

  • Dr Felix, marţi, 20.04.2010 16:32
    M-AM SATURAT...

    ... de atata cosmopolitism. Zau ca nu mai inteleg: strainii zic OK si cumpara masina Dacia, iar noi ii facem antireclama (nu cumva cineva plateste pt antireclama?!). In plus mai vin unii care amesteca politica cu marketingul! O din pura rautate sau din pura prostie?! Oricum, daca eu vreau sa-mi cumpar Logan/Sandero/Duster de ce nu pot unii dormi?! P.S. Nu conduc/am masina Dacia!

  • trist, marţi, 20.04.2010 16:35
    ca sunt roman

    http://www.youtube.com/watch?v=snkI3buhGNA pu...a compari fiat panda crossover cu dacia duster....bine ca nu compari o matza cu o pantera...hai sa fim seriosi...DACIA DUSTER s-a facut pentru o mana de oameni....restul animalelor isi vor alege chinezariile de sang yong, vw, audi si bmw...dacia duster nu este pentru ei...s-a inventat pentru nemti, unguri, olandezi, francezi si americani..ca de cine stie, Doamne da.... eu zic un bravo pentru aceea mana de oameni si pentru restul sokeres mo avelo baftalone....piranda cu puradei....guta si parizer in duet...

  • wheelman, marţi, 20.04.2010 17:20
    DUSTER

    vad ca multa lume blameaza Dusterul si chiar nu inteleg de ce, cred ca din prostie, lipsa de informatii, prejudecati sau toate la un loc. Oricum eu unul pot sa spun ca am mers cu modelul 4x2 1.5 dci de 85 CP si am fost placut impresionat de tinuta de drum, comfortul la rulare, directie si chiar frane ( am pus de la 60-70 km/h o frana violenta tocmai pentru a vedea cum tine si a oprit nesteptat de bine cu 5 persoane in masina, deci chiar si cu tamburi pe spate opreste foarte bine). Singurul lucru care nu mi-a placut a fost acceleratia, e cam lenesa pentru gustul meu si cred ca dieselul de 110 CP e cel mai indicat si pot sa spun ca una peste alta isi merita banii si e o masina reusita.

  • mars, marţi, 20.04.2010 17:26

    Vorba unui taximetrist: Dacia ramane tot DACIA , atita timp cand inchizi usa la masina si suna fier pe fier. Dusteru e frumusel asa in afara dar e groaznic inauntru. Se pretinde a fi SUV dar e mai mic decat Audi A4 meu berlin, de toata jena. Rabla aia de duster nu urca unde urc eu cu Audi A4. Am strabatut Poiana Brasov peste tot iarna, iar vara m-am cocotat prin multe locuri stancoase in Grecia. Vorba unuia mai sus : SUV este o masina proasta" nici de viteza nici de teren" . Am vazut cum se chinuia un Tuareg V10 sa iasa dintr-un canal de pe marginea drumului vai de el.......... pai de 18.000euro mi-as lua un A6 quattro si i-as pune roti si suspensie de Allroad..........as face pe toate suvurilee...... Loganu o alta porcarie de masina, am si dinala, i mi vine sa vars cand intru in el , Am condus cel mai mult 1h si ma durea spatele si umarul drept . Aprp de BMW alea la fel, 95% plastic chinezesc (exceptand cele full option) ........

  • lik, marţi, 20.04.2010 17:26

    normal k e bun dusteru k nu avetzi bani de altceva....

  • ionel, marţi, 20.04.2010 17:34
    n-ai cu cine domne... niste tzarani

    Pai da ca asa e romanu nu are bani dar fitzele din capu lui ... si vrea jeep ca-i batman si nush stye cum sa faca sa-si ia suv asa ca face credit la banca pt duster si se apuca sa-si laude actuala masina sau viitoarea pe forumuri ....o face zmeu nu conteaza ca are rotile laa fel de mici ca loganu.... arata caraghios cu rotile alea e un suv fortat se vede de la distanta....

  • crion82, marţi, 20.04.2010 17:51
    duster este ok

    Imi place Duster. Nu ma intereseaza cum sunt franele pe spate, cred ca cei de la Renault stiu mai bine ce sa ne ofere. Mai mult ma intereseaza ce am in buzunar si nu ce sigla am pe masina. Eu zic ca s-a facut o treaba buna si merita sa fie laudat. Sper ca peste cativa ani topurile care se realizeaza de catre institutiile autorizate sa confirme si fiabilitatea lui Duster, asa cum au facut-o pentru MCV.

  • cezar, marţi, 20.04.2010 18:50
    DUSTER? Succes !

    Sa privim obiectiv masina! Duster este un Grand Sandero cu optiune 4x4. Este un SUV accesibil tuturor, derivat din Sandero. Masina este legata, iti da senzatia de securitate pentru ca are caroseria masiva atat in fata cat si in spate. spatiul interior este identic ca in Sandero si este normal asa fiindca inclusiv usile sunt de Sandero. Chestia cu franele pe discuri vs tamburi sunt mofturi. Solutia este inca eficace, mai ieftina intr-adevar. Motorizarile pe motorina sunt bune, dinamice si foarte economice. Puterea este suficienta, mai ales ca masina este usoara. Smecheria este ca daca vrei diesel 4x4 trebuie sa platesti pe cea de 110 CP si nu pe cea de 85CP, care poate fi suficienta pentru performante dinamice.Ceea ce nu stiti este ca serviceul pe 100.000 km este mai ieftin ca la Logan. Sa comparam Duster cu orice marca, unde intretinerea poate costa si triplu, nu este corect. Din pacate decizia de cumparare poate fi foarte grea pentru cei care au condus si altceva decat Dacia. Daca vrei 4x4 ( desi nu prea vad unde ai nevoie de asa ceva, cu exceptia zapezii de anul acesta...) si motorizare diesel de 110 CP atunci masina devine cu optionale (obligatorii la bunul simt pentru amelioararea aspectului) prea scumpa - 17.100 euro cu tva. Asta este un pret pe care poti sa-l platesti musai daca vrei un 4x4 si o masina cu dimensiuni un pic mai mari decat o berlina. Atunci incepi sa te gandesti daca nu vrei un Opel Insignia sau poate un Golf mai dotat. Parerea mea este ca aceasta masina va educa profund clientii de masini. Dupa primul val de achizitii, fiecare ar trebui sa stie ce vrea : 4x4 accesibil pe care sa-l folosesti din plin sau altceva mai bun , mai fiabil si mai tehnologizat? Ca idee v-ati gandit ca e musai sa-ti iei ESP la Duster? E inalta si in caz de viraje bruste, o cam dai usor de garduri...

  • ursus, marţi, 20.04.2010 19:41

    Cine a spus aberatiile astea?:"Duster a fost catalogat drept "aur curat pentru cei din statiunile montane si pentru cei care muncesc la intretinerea sistemelor din teren" si o "adevarat masina destinata off-road-ului"." "a fost de neoprit pe un camp unde abia plouase si noroiul ajunsese pana la jumatatea portierei." s.a. Mda,hartia suporta multe...

  • Octav, marţi, 20.04.2010 23:50
    Duster si economia

    Vad multe discutii legate de faptul ca Duster nu are frane pe disc pe rotile din spate. Dar putini tin cont de faptul ca masina asta are suspensie independenta pe spate si cu toate acestea nu a rezultat un pret mare legat de acest lucru. Cat despre faptul ca are tamburi pe rotile din spate, nu mi s-a parut la drive test ca ar fi o problema la franare. Masina opreste bine si nu cred ca are un sistem de franare mai putin eficient avand tamburi. Mai curand cei de la Dacia au cautat sa adapteze masina la situatia economica de la noi si s-au gandit ca tamburii se inlocuiesc mai rar decat placutele de frana spate. Cat despre cum se inchid portierele, eu cred ca s-a progresat si la acest capitol, nu se produce un sunet gol de fier pe fier. Designul este reusit si masculin, o declaratie de capacitati bune in teren accidentat. Faptul ca plasticele din interior nu sunt foarte bune nu cred ca reprezinta un criteriu de a depuncta acest model, fata de celelalte lucruri bune pe care le aduce. In fond, nu am auzit pe nimeni sa aiba vreo alergie de la plasticele din celelalte modele Dacia ... :-) Duster reprezinta un mare pas inainte, pas care va deveni mai bun odata cu trecerea timpului. Spun asta pentru ca cei de la Dacia transmit prin Duster faptul ca in viitor este loc de mai bine si ca vor aduce imbunatatiri modelului.

  • G, marţi, 20.04.2010 23:57
    Duster

    Am condus Duster-ul de 110 CP. Mi se pare ok ca masina. Ca posesor de Logan dci de 85CP am constat insa ca nu am motive sa trec la Duster, daca s-ar pune problema. Are acelasi spatiu in interior, cam acelasi bord (care a devenit cam plictisitor), portbagaj ceva mai mic, reprize scurte in treptele de viteza (cam aiurea in cazul in care vrei sa faci o depasire mai lunga), etc. Ramane totusi o realizare de marca a inginerilor romani (dupa cum am inteles) si sper sa vad cat mai curand modelul de tip limuzina pe care l-au promis. Numai bine!

  • ha ha ha, miercuri, 21.04.2010 12:13
    ha ha ha

    da, intr-adevar, sunt mai indicate frinele cu tamburi pe spate, decat cele pe discuri.de ce? in primul rind placutele se uzeaza mai repede decat tamburii si apoi la placute intra mai repede apa, pierzandu-si forta de frinare, pe cand tamburii rezista mai bine.de obicei, discuri si placute de frina pe spate, se pun la s.u.v.-urile de fitze, care nu prea merg offroad des si la masinile sport.iar dusterul, orice ziceti voi, mie unul imi place si l-as cumpara.si mai este o chestie si o spun din experienta:o masina, cu cat are mai multe dotari pe ea, cu atit e mai greu de intretinut si arde mai mult la buzunar.cand imi voi schimba masina, vreau o masina normala, cu care sa-mi fac treaba, care sa nu ma arda la buzunar cand ma duc cu ea la revizie.ca sa-ti permiti sa-ti iei masini straine scumpe, trebuie sa-ti permiti si sa le intretii, nu doar sa le iei si cand pica ceva sa dai din colt in colt ca n-ai bani sa le faci.si pica/chiar daca sunt ele straine, tot pica pina la urma/orice masina este facuta sa functioneze un nr. de km si dupa aia gata/iar la o masina, trebuie cautat sa fie cat mai noua, sa aiba intretinerea ieftina si sa-ti faci treaba cu ea....si cand te gandesti ca la o masina totul depinde de ..." TACANITUL " ... de la volan.

  • ufx, miercuri, 21.04.2010 14:15
    ...

    e ok, din afara arata binisor, la interior o imprumutat prea mutle de la golan. desi la banii astia nu se putea face cine stie ce mai fain (desi puteau face o varianta putin mai scumpa da ceva mai fain la interior). nu stiu ce tin astia sa fie asa de ieftin. dar sa nu uitam...nu e o evolutie romaneasca si nici macar dacia, daca nu era cumparata acum in intregime de Renault nu se ajungea aici. si pana la urma nu exista nici un model dacia 100% original (toate au un corespondent in gama Renault sau facut cu ajutorul Renault, cred ca supernova e 100% dacia desi e dupa nova sau nova ,da nu mai stiu sigur) asa ca nu e neparat un produs romanesc sau o evolutie romaneasca (doar facute aici si na...)

  • cris, miercuri, 21.04.2010 23:04

    duster e cea mai buna masina eu am facut drive test cu 15 dci 85 cp si am fost foarte multumit de cum mers masina.eu am facut comanda la 15 dci 110 cp full. pret 17300 euro

  • edy, miercuri, 21.04.2010 23:08
    ..............................

    mah sincer eu nu mi-as lua masina asta nici sa ma batii in primul rand are un motor ff mic 1.6 e motor ce dreaq cu 17.000 mi-as lua un a6 din 2007 sau un 530 xd si te pisi pe duster la orice tata are un x5 are piele alcantra.... si a dat pe el circa 25.000 2006 ce ati alege dintre duster si x5

  • simion, joi, 22.04.2010 14:16
    duster de kkt

    mie imi place de voi, creiere de gaina...cand scriam dsp duster ca e un lighean incaltat toata lumea era picata in cur ca vazuse filmuletele cu duster, dar nu v.a dus capu' sa ascultati motoru' si sa va uitati la detalii...ca suna ca un motoscuter motorul ala...asa ai impresia..mai ales la o turatie mai mare...insa ma bucur totusi ca v.ati mai deschis un pic la minte macar acum...DETEAPTA.TE ROMANE!

  • dio, vineri, 23.04.2010 19:41
    duster

    daca nu va place duster,luati-va ims-uri inapoiatilor,daca stiti s-au a-ti auzit vreodata de el si nu va mai ci--ti atata pe voi cu atatea pretentii, ca daca nu venea revolutia si reno inapoi la mioveni,mergeam toti tot cu ims-eurile,eu va propun sa sustineti progresul pt.dacia.multumesc

  • LR, vineri, 23.04.2010 22:24
    Duster

    Ar mai fi ceva de lucru la el. Personal, cred ca daca s-ar lansa o varianta speciala, mai scumpa cu vreo 2000 de euro, dar mai atent lucrata, s-ar gasi cumparatori.

  • Sebastian, duminică, 25.04.2010 09:45
    Masina buna, pret bun!

    Pentru cei care au dinte impotriva Duster-ului, vreau sa va spun ca avand in vedere pretul, dotarile (asa cum sunt ele), clasa, SUV-ul Dacia Duster este de nota 10+. Fara a mai lua in calcul alte masini din clasa ei va spun ca la pretul Duster-ului ne putem cumpara un Fiat Panda 4x4. Tare!!!

  • Andrei 11, duminică, 25.04.2010 13:08
    dacia duster

    nota 10

  • simona, duminică, 25.04.2010 18:29
    pretul e mic

    Dar si masina e de cacao...

  • mihai, luni, 26.04.2010 22:27
    offtopic

    Pentru toti agramatii de mai sus - Duster e nasoala (urata, ieftina, proasta, submotorizata), asadar va rog eu sa nu va luati asa masina. Vreau sa-mi lasati apele si padurile (unde poate urca aceasta masina) curate, fara pungi / hartii / resturi de la gratarul de iarba verde, cum faceti acum in toate padurile din jurul marilor orase, ca doar pana acolo va duce actuala masina. Nu vreau sa duceti mitocania mai sus (drumuri forestiere, munte etc unde nu ajungeti deocamdata cu Loganu' sau cu SH-ul full option) . Oare chiar nu si-o fi pus nimeni problema asta? Un pret mic va face mai accesibil multor categorii de oameni cu diferite grade de dezvoltare un mijloc de a-si transporta nesimtirea cat mai adanc in natura

  • ha ha ha, joi, 29.04.2010 20:26
    ha ha ha

    ...DA, FRATE AICI ITI DAU DREPTATE 100%.LA NOI LIPSESC MULTI 7 ANI DE ACASA.SE DAU TOTI MARI SI TARI CA FAC SAU CA DREG, DAR...CU CE PRET...

  • piciu, luni, 03.05.2010 00:31
    draguta la exterior.....

    Ptr mine e destul de draguta la exterior, dar nu suport interiorul , acelasi interior de logan.Tehnic, nu stiu cum e , ptr ca nu am apucat sa o incerc.

  • SnakeKing, luni, 10.05.2010 16:32
    Duster

    Arata binisor in exterior, dar interiorul e jalnic, e acelasi de la logan ar trebui sa se gandeasca serios la imbunatatirea interiorului si mai e motorul 1.5 la un suv, patetic! cred ca e sg-ul suv din lume care are 1.5, unui suv de marimea aceea ii trebuie cel putin 1.8! In fine, eu tot la B.M.W-ul meu raman chiar daca e din '95.