Aniversare în familia Mercedes-Benz: versiunea 450 SEL 6.9 a împlinit 45 de ani de la debut

Publicat luni, 27.04.2020 13:06 de Cornel Șocariciu

În 1975, Mercedes-Benz a introdus în gamă versiunea 450 SEL 6.9. Modelul producătorului german a fost asamblat în 7.380 de unități și era echipat cu un motor de 6.9 litri cu 286 de cai putere.

În primăvara anului 1975, Mercedes-Benz lansa pe piață versiunea 450 SEL 6.9, vârful de gamă al seriei 116. Limuzina constructorului german era echipată cu motorul V8 de 6.9 litri capabil să livreze 286 de cai putere la 4.250 rpm și 550 Nm la 3.000 rpm. Resursele erau puse în valoare de o transmisie automată cu trei rapoarte modificată special pentru a putea face față cuplului. 

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 era echipat cu o suspensie pneumatică (acest echipament era disponibil și pe varianta 300 SEL 6.3), însă noua versiune dispunea și de o funcție de tip "self-leveling".

Limuzina producătorului german putea accelera de la 0 la 100 km/h în doar 7.4 secunde (în condițiile în care masa totală era de 1.935 de kilograme), iar viteza de top comunicată de Mercedes-Benz a fost de 225 km/h (în ciuda faptului că modelul a trecut cu ușurință peste această valoare în timpul testelor realizate de jurnaliști).

Pe lista echipamentelor standard, Mercedes-Benz a inclus următoarele: sistem de aer condiționat, geamuri termoizolante, sistem de închidere centralizată, cruise control, geamuri acționate electrice, sistem pentru spălarea farurilor și centuri de siguranță față/spate cu sistem de pretensionare. Pe lista de opționale, nemții au inclus o trapă electrică (990 de mărci germane) și un telefon Becker AT 160S (13.540 de mărci germane).

În 1975, prețul unui Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 era de 69.930 de mărci germane. Modelul a fost asamblat până în 1980 la uzina din Sindelfingen, iar în cei cinci ani au fost produse 7.380 de unități.

"450 SEL 6.9 este un produs legendar. Modelele seriei 116 sunt foarte căutate pe piață, în special cele echipate cu motorul de 6.9 litri M100. În ultima perioadă, am observat o creștere considerabilă a cererii, iar licitațiile recente ne arată că valoarea lui 450 SEL 6.9 este una în creștere", a declarat Patrik Gottwick, directorul All Time Stars (departamentul de vânzări al Mercedes-Benz Classic).

  • LUCCI LUCIANO, luni, 27.04.2020 13:08

    Ce masini, Doamne! Ce timpuri ! Ce oameni...

  • dan_grc, luni, 27.04.2020 13:39

    In 1975 nemtii inca luau in serios tancurile.

  • Tatraurs, luni, 27.04.2020 13:40

    Parca si vad un A class de 1.3l cum sta rusinat intr-un colt si se uita la bunicul lui.

  • fan skoda, luni, 27.04.2020 13:45

    Masini autentice... Cu motor mare...

  • Tatraurs, luni, 27.04.2020 13:53

    Merita o poza si 300 sel amg 6.8-litri. Ce-au fost si ce au ajuns Mercedesurile,,mai toate sunt acum pentru domnisoare sau sclifositi.

  • fanel, luni, 27.04.2020 14:10

    Sau mai bine mergem in Targ la Vitan sa ne tragem un 1.6L diesel de maxim 3.000Eu.....

  • nică, luni, 27.04.2020 14:10

    @tatrraus să nu comparăm mere cu pere. un clasa S actual nu cred că ar avea nici o reţinere să se uite la masina asta. Singurul lucru care a cam dispărut e fiabilitatea. În rest actualele maşini sunt o evoluţie. Ex Clasa S facelift 6.0 Benzina Biturbo (S65 AMG) 629CP Aut7 Amp. Lung

  • Tatraurs, luni, 27.04.2020 14:35

    @nica. Ba pot sa compar,acum Mercedes a ajuns sa faca masini de volum. Nu pot sa uit nici acum prima oara cand m-am urcat prin 2006 intr-un monovolum Mercedes facut pe platforma de a class,imi scapa numele,era orice dar demn de un Merc nu !Mercedesuri cu motoare si transmisii de Logan,sa zic si de ele ceva?

  • nică, luni, 27.04.2020 16:12

    @tatraurs îţi repet, compari mere cu pere. Faci o comparaţie între clasa A şi 450 SEL 6. Comparaţia ar trebui făcută între clasa S şi 450 SEL 6. Nu poti compara Logan cu MB Poţi compara Renault cu MB. Iar orice s-ar spune Renault este un nume în istoria auto in special pe motoare diesel şi nu numai. Nu m-am urcat în clasa A dar sunt sigur că este mult peste Logan. Nu m-am urcat în S class dar între unul actual şi un 450 SEL 6 aş alege S-ul. Îţi repet, în afară de fiabilitate care s-a piedut în timp din dorinţa de a avea un profit cât mai mare, concurenţa fiind de asemenea mult mai mare, nu văd un alt atuu al lui 450 SEL 6.

  • dan_grc, luni, 27.04.2020 16:20

    Americanii au avut inaintea europenilor dotari de confort si lux, in.special aer conditionat si geamuri electrice. Interpretarea este, cel putin in cazul Chrysler ...ce a fost si ce a ajuns. Totusi si americanii au avut ceva in 1945 dezvoltat cu ajutorul unor creiere nemtesti " developed " cum ar veni, dar cu banii americanilor, ceva ce-a primit Japonia, de doua ori.

  • Tatraurs, luni, 27.04.2020 16:32

    @nica. Fac o comparatie intre Mercedes de atunci si de acum,nu intre modele. P.s.Imi e frica sa scriu mai mult ca se taie iar la cenzura.

  • inexorabil, luni, 27.04.2020 16:45

    Ba se pot compara, din anumite puncte de vedere. La testele de siguranţă, de exemplu. Ca să scoţi în evidenţă, pentru orice nivel de înţelegere, truismul că, într-o coliziune între “Goliat” şi “David”, în ultimul ai întotdeauna şanse mai reduse de supravieţuire, chiar dacă ambele maşini sunt prevăzute din construcţie cu imperioasele “zone de deformare controlată”. Deci, ar fi interesant de urmărit o ciocnire organizată între S-Klasse şi A-Klasse. Mai ales că oricând se poate întâmpla în realitate. Pe de altă parte, subscriu la opinia lui @Tatraurs privind inutilitatea modelelor de volum în gama lui MB (dar şi a celorlaţi doi membri ai Triadei). PS. Dane, este chiar ceva benefic acest schimb profesional (dar, evident, cu măsură). Ceva 100 % original reprezintă rara avis.

  • Alpine77, luni, 27.04.2020 17:39

    @nica-chiar comparand S nou cu s-urile vechi( W140 ultimul si aici vorbesc doar de sedan) in ceea ce priveste calitatea asamblarii si a componentelor nu este comparatie. Tehnologic vorbim eveident ca noile S-uri au totul mai modern dar robustetea si przenta celor mai vechi este net superioara. Designul noilor este frumos dar imbatraneste mult mai repede pentru ca e facut pentru noile directii de estetica si mai putin pentru a pastra o imagine de marca puternica. As vrea sa vad cand toate ecranele alea o sa fie depasite si Mercedes nu o sa le mai produca, ce o sa faci cand o sa se defecteze?

  • inexorabil, luni, 27.04.2020 18:09

    Să nu uităm de aprecierile cuvenite motoarelor mari şi aspirate…Care, iată, străbat decenii şi înfruntă…epoci. Şi să felicităm Daimler pentru “curajul nebun” de a menţine un astfel de motor (6.2 V8) în producţie de serie (echipând Mercedes-AMG GT3). La fel şi pe VAG pentru 5.2 V10 al lui Audi. În schimb, BMW…

  • dan_grc, luni, 27.04.2020 18:20

    In schimb Bmw are doar 6.6 V12 pe actualul 760Li, plus cele de la Rolls, in rest doar V8 de 4.4 si o armata de 3 litri. Cele de 2 litri sunt pentru stergatoare.

  • Edikkk, luni, 27.04.2020 19:05

    O maşină extraordinară pentru vremea ei Azi este vremea Mercedes EQC, EQB, EQS , EQV

  • inexorabil, luni, 27.04.2020 20:33

    Dane, sper că ai fost doar neatent…Am zis: ASPIRATE. Un capitol la care iubita-ţi marcă, într-adevăr, strălucise ODATĂ. Recte când chiar credea în comandamentele calităţii. Descreierikkk, aici nu-i loc pentru e-petarde (scuzaţi pleonasmul!). Vezi că ai încurcat tarlalele AM, sarsailă!

  • Corocsenie Adrian, luni, 27.04.2020 22:20

    Ce vremuri....ce masini se fabricau odata ! Eu nici nu as mai pune sigla originala pe unele marci care au inseamnat mult pana prin anii 80. Masinile actuale nu sunt demne de a purta sigla Mercedes, BMW etc.

  • Elvira, luni, 27.04.2020 22:42

    In vremea aia, noi cunosteam alte masini. Prima masina a familiei mele a fost un Moskvich :)). Eram prea mica sa imi amintesc detalii ale masinii, dar nu pot sa uit cat era tata de fericit ca are alta masina decat Dacie sau Oltcit :))

  • Elvira Moscovich, marţi, 28.04.2020 08:44

    Fata draga, nu te pricepi la masini deloc. Dacia si apoi Oltcit erau la ani lumina de Moskvich. Numai sa-mi reamintesc ca puntea motoare spate la Moscvich era rigida cu suspensie cu arcuri foi. Scaunele dinauntru ca de tractor, probabil luate de la tractor. Ce amintiri! Probabil taicatu era bucuros fiindca era membru al ambasadei uniunii sovietice si vroia sa dea bine la sefi. Moskvich a dat faliment in 2002, dar in cateva sectii salvate de la demolare se asambleaza Dacia Logan, vanduta in Rusia sub sigla Renault, se asambleaza din kituri livrate din Romania.

  • fan skoda, marţi, 28.04.2020 08:47

    O maşină extraordinară pentru vremea ei Azi este vremea Mercedes EQC, EQB, EQS , EQV

  • nică, marţi, 28.04.2020 10:02

    @inexorabil Siguranţa oferită, este net în favoarea noilor modele. Nu comparăm S-Klasse şi A-Klasse ci S-Klasse şi 450 SEL 6.9. Iar utilitatea modelelor de volum în gama lui MB este dată de cifra de vânzări.