Anul 2019 începe în scădere și pe cea mai mare piață auto a lumii: vânzările de mașini au scăzut în China în ianuarie cu aproape 16%

Publicat luni, 18.02.2019 15:19 de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com

În China s-au comercializat în luna ianuarie 2.37 milioane de mașini noi, în scădere puternică cu 15.8%. Este a șaptea lună consecutivă de scădere pe cea mai mare piața auto a lumii.

Piața auto a dat primele semne de "oboseală" la nivel global în a doua jumătate a anului trecut, iar anul 2019 începe în același fel.

China, cea mai mare piața auto din lume, a anunțat comercializarea a 2.37 milioane de mașini noi în cursul lunii ianuarie, în scădere cu 15.8% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Astfel, ianuarie devine a șaptea lună consecutivă de scăderi pentru piața auto din China, după scăderile de 12% în octombrie, 14% în noiembrie și 19% în decembrie. Principalele explicații sunt încetinirea creșterii economice a Chinei și introducerea unor taxe vamale în urma unor conflicte economice cu Statele Unite.

În încercarea de a remedia acest declin puternic, statul chinez intenționează să ofere subvenții pentru anumite modele pentru clienții din mediul rural și să încurajeze și mai mult achiziționarea de mașini cu tehnologii electrificate. De altfel, vânzările de mașini electrice, plug-in hybrid și hibride au ajuns în luna ianuarie la 95.700 de unități, în creștere cu 140% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Anul trecut, piața auto chineză a scăzut pentru prima oară după 1990.

Datele de pe piața chineză vin la scurt timp după apariția unor rezultate asemănătoare pentru Europa. Pe piața europeană s-au comercializat în ianuarie puțin peste 1.2 milioane de mașini noi, în scădere cu 4.6% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Via Reuters

  • inexorabil, luni, 18.02.2019 16:15

    Păi şi n-ar fi normal?? Cetăţenii care s-au dotat cu maşini noi anul trecut şi în ceilalţi ani recenţi doar n-or cumpăra şi în 2019. Şi s-o fi înmulţind lumea în ritm alert, respectiv în fiecare zi împlinesc vârsta legală pentru obţinerea permisului milioane de tineri, ba încă la fel de mulţi proprietari or vrea să se dispenseze de rable, dar suprasaturaţia de trotinete noi tot era inevitabilă…De fapt, este vorba despre Marea SUVizare. Pardon, CUVizare. Aşa că, băi alde producători avizi după profit “fără limite”, cu ocazia asta veţi putea învăţa cea mai importantă lecţie de viaţă: cumpătarea… P.S. Wow, ce năstruşnicie: producţia de maşini clasice se va reduce cu milioane, dar va creşte cu zeci de mii (hai sute de mii) producţia de jucării cu baterii. P.P.S. Cum? Subvenţii auto pentru ţărani?! Ups, corectitudinea politică îşi cere drepturile: “clienţii din mediul rural”.

  • zarnesteanu, luni, 18.02.2019 18:43

    @inexorabil, eu cred ca mai degraba incepe sa se simta efectul taxelor impuse de "idiotul" de Trump. America are in sfarsit, dupa foarte multi ani, un presedinte care a pus piciorul in prag, care are ca prioritati interesele americane inaintea banilor lobbist-ilor platiti de chinezi, si altii. Este prea lung, prea intricat si sunt prea multi spalati pe creier de propaganda de stanga ca sa continui. Dar daca vorbesti cu americanii de rand ... eu cred ca Trump are mari sanse si la al doilea mandat. S-ar putea sa ma insel, ca nu sunt mafalda, dar daca inchizi megafonul turbarii de stanga, faptele vorbesc de la sine. Deci, da, o fi Trump cum o fi, dar china are in sfarsit un tip cu care nu mai poate trage sforile dupa bunul ei plac. Si nu doar China. Sper sa scape si Canada cat mai curand de prim ministrul actual, si lucrurile au sanse sa intre din nou pe un fagas normal in America de Nord.

  • mm, marţi, 19.02.2019 08:55

    normal ca statul chinez este ingrijorat, in ultimul episod the grand tour a aratat clarkson o statistica de m-a lasat in cur... china singura produce mai multe automobile decat germania, japonia, corea, india si america la un loc, respectiv 24,8 milioane, ca sa va faceti o idee, germania a produs 5,65..