Artega SE, rivalul german al lui Tesla Roadster

Publicat marţi, 08.03.2011 10:59 de Bogdan Mirică

Artega a prezentat în cadrul Salonului de la Geneva supercarul electric SE. Modelul este pus în mişcare de două motoare electrice, care oferă împreună 380 de cai putere.

Constructorul german Artega a pregătit pentru ediţia de anul acesta a Salonului Auto de la Geneva o versiune electrică a modelului GT. Botezat SE, abrevierea de la Sport Electric, noul produs are la bază varianta cu motor termic a modelului.

Coupe-ul este pus în mişcare de două unităţi electrice, poziţionate pe fiecare roată, capabile să funcţioneze independent, dar să garanteze împreună o putere totală de 380 de cai. Resursele sunt suficient de generoase pentru a imprima conceptului electric performanţe mai bune decât cele ale versiunii convenţionale, pe benzină.

Astfel, acceleraţia de la 0 la 100 km/h se realizează în 4.3 secunde, cu 0.5 secunde mai rapid decât în cazul versiunii cu motor pe benzină. Viteza maximă va păstra şi ea o valoare destul de ridicată pentru un model electric, mai exact 250 de km/h. Performanţele sunt posibile şi datorită masei totale, destul de reduse, de numai 1400 de kilograme, distribuită cu un raport 43:57 între cele două axe.

Propulsoarele electrice vor fi ţinute în viaţă de un pachet de baterii litiu-polimer, cu o capacitate de 37 kWh şi o tensiune nominală de 350V. Constructorul anunţă că noul Artgea SE va fi capabil să ofere o autonomie oficială de 300 de kilometri şi una reală de 200 de kilometri. Pentru o încărcare completă rapidă a bateriilor, clientul va avea nevoie de 90 de minute.

Constructorul german nu a exclus producţia de serie a versiunii electrice Artega SE, însă numărul exemplarelor ar urma să fie unul extrem de redus.

 

  • Marian, marţi, 08.03.2011 12:36
    Super tare

    Fraza asta spune tot despre consumul dat de constructori la masinile vandute, indiferent ca sunt electrice sau cu petrol: "Constructorul anunţă că noul Artgea SE va fi capabil să ofere o autonomie oficială de 300 de kilometri şi una reală de 200 de kilometri". Fara alte comentarii.

  • taz, vineri, 12.08.2011 14:23
    din bine in mai bine

    in ritmul asta cred ca in maxim 5 ani se va ajunge la o incarcare de doar 10 minute si o autonomie reala de 500 km, si cand ma gandesc la carcotasii care ziceau ca masinile electrice nu au viitor :)), daca se va incepe productia de masa pt. masinile normale cu siguranta si pretul de productie va scadea considerabil