Asasinii din umbră: chinezii de la BYD au vândut cele mai multe mașini alimentate la priză în 2016
Chiar dacă au priviți ca plagiatori în multe situații, chinezii au reușit să devină în scurt timp o adevărată forță în segmentul vehiculelor electrice și hibride. În 2016, BYD a vândut cele mai multe mașini alimentate la priză.
În vreme ce marile nume din industria auto se străduiesc să le ofere americanilor și europenilor mașini electrice și hibride, chinezii dovedesc că, cel puțin în materie de volum, sunt cu mult peste rivalii lor mult mai cunoscuți.
Pentru al doilea an consecutiv, chinezii de la BYD păstrează prima poziția în topul celor mai vândute mașini alimentate la priză.
BYD a reușit această performanță doar cu mașinile sale de pasageri, fără a lua în calcul modelul Denza (produs în parteneriat cu Mercedes-Benz), autobuzele electrice pe care le produce (13.278 de unități), camioanele (859 de unități) sau mașinile mici care pot fi conduse fără permis.
În total, în 2016, chinezii de la BYD au vândut 100.178 de vehicule electrice, dintre care 46.905 au fost 100% electrice, iar restul de 53.273 au fost hibride alimentate la priză.
Pentru cei care nu sunt familiarizați cu gama BYD, chinezii comercializează în Asia berlina Qin și SUV-ul Tang, ambele cu propulsie plug-in hybrid. În cazul SUV-ului, performanțele sunt unele impresionante, acesta fiind cel mai puternic hibrid din lume în acest moment: 505 cai putere, obținuți dintr-un motor turbo de 2.0 litri și alte două unități electrice de câte 150 de cai fiecare.
În Statele Unite urmează să se lanseze sedanul electric e6 (20.605 unități vândute în 2016), care beneficiază de o baterie de 80 kWh și promite o autonomie de 300 de kilometri. Există și un sedan mai mic, tot electric, care se numește e5 și care s-a vândut anul trecut în 15.639 de exemplare.
via gas2
lasati-o mai usor cu titlurile astea: auzi ... Asasinii din umbra! nu fac cinste unui site auto