Audi A7 Sportback h-tron Concept, un model alimentat cu hidrogen cu o autonomie de 500 kilometri

Publicat joi, 20.11.2014 13:00 de Sebastian Toma

Audi a prezentat la Los Angeles conceptul A7 Sportback h-tron. Deşi nu arată diferit de un model de serie, acesta prezintă un sistem inedit de propulsie cu pile de combustibil şi acumulator încărcabil de la priză, care îi asigură o autonomie totală de 500 de kilometri.

Audi A7 Sportback h-tron quattro concept este model alimentat cu hidrogen, al cărui acumulator litiu-ion poate fi alimentat şi de la priză. Această configuraţie îi aduce o masă totală de 1.950 de kilograme, dar modelul compensează prin două motoare electrice care asigură tracţiune integrală şi un sprint 0-100 km/h în 7.9 secunde.

Modelul german livrează în total 228 CP şi 540 Nm şi poate rula în modul 100% electric, folosind doar energia din acumulatorul litiu-ion, pentru 50 de kilometri. Acel acumulator poate fi încărcat fie de la priză, patru ore fiind necesare pentru o încărcare completă de la un sistem electric de 230V, sau prin recuperarea energiei cinetice pierdute în mod normal la frânare. Cu ajutorul energiei electrice dezvoltate de pilele de combustibil, modelul A7 Sportback h-tron anunţă o autonomie totală de 500 de kilometri, fără nicio emisie de noxe şi cu reumplerea rezervorului în doar trei minute de la o staţie de alimentare cu hidrogen.

Alimentarea cu hidrogen durează doar trei minute şi carburantul este împărţit între cele patru rezervoare din fibră de carbon.

Audi vrea să transforme amortizoarele modelelor sale în generatoare de curent electric

Sistemul de pile de combustibil se anunţă a fi revoluţionar, având 300 de celule individuale cu o membrană din polimer şi cu un catalizator cu platină pe ambele părţi. Aceste celule operează la o tensiune situată între 230 şi 360V şi prezintă un ansamblu auxiliar care alimentează o turbosulfantă electrică, aceasta din urmă având rolul de a forţa aer suplimentar în celule pentru a eficientiza procesul de transformare a hidrogenului în energie electrică. Sistemul prezintă şi o funcţie de recirculare care aduce hidrogenul nefolosit la anod pentru un nou ciclu de convertire a acestuia în energie electrică. Acumulatorul litiu-ion este preluat de la Audi A3 Sportback e-tron şi prezintă o baterie de 8.8 kWh montată sub spaţiul de încărcare din portbagaj.

Interiorul arată aproape la fel ca la un A7 standard, cu excepţia ceasurilor de bord modificate pentru a afişa informaţii despre sistemul de alimentare cu hidrogen.

Audi A3 e-tron, primul hibrid plug-in al mărcii, a fost lansat în Europa

Consumul de hidrogen al lui Audi A7 h-tron quattro este de un kilogram la 100 de kilometri, ceea ce reprezintă echivalentul energetic a 3.7 litri la sută. Cei de la Audi au apelat şi ei la un concept care preia elementele estetice ale maşinii de serie pentru a demonstra cât de aproape este această tehnologie de producţie, după cum este şi cazul lui Volkswagen Golf SportWagon HyMotion, dar momentul în care acest model va fi oferit pe piaţă va fi dictat doar de popularitatea vehiculelor alimentate cu hidrogen în Europa.

Această schiţă vă arată de ce cântăreşte maşina aproape două tone şi subliniează complexitatea sistemului de propulsie.

Via Audi

  • vianu, joi, 20.11.2014 13:45

    http://www.automarket.ro/stiri/audi-a6-hybrid-a-fost-scos-din-productie-pe-fondul-vanzarilor-slabe-58499 m-am prins...clientii isi doresc un fuel-cell