Audi e-tron GT Concept: sportiva electrică de 590 CP și cu autonomie de 400 de kilometri va fi noul rival al lui Tesla Model S din 2020
Audi a dezvăluit e-tron GT, conceptul unei sportive electrice cu două motoare electrice care generează în total 590 de cai putere și cu o autonomie de peste 400 de kilometri. Versiunea de serie va rivaliza cu Tesla Model S.
Salonul Auto de la Los Angeles găzduiește un nou concept electric de la Audi. Constructorul german a dezvoltat e-tron GT, o sportivă electrică ce folosește aceeași platformă ca și viitorul Porsche Taycan.
De altfel, cei doi producători din cadrul Grupului Volkswagen au avut o colaborare strânsă în acest domeniu, iar cele două modele vor rivaliza cu Tesla Model S.
Audi e-tron GT Concept: date esențiale:
● e-tron GT are o lungime de 4.96 metri, o lățime de 1.96 metri și o înălțime de 1.38 metri, în timp ce ampatamentul ajunge la 2.9 metri;
● Dimensiunile sunt clasice pentru un model de tip Gran Turismo, iar inginerii Audi au insistat și pe utilizarea unor materiale ușoare: plafonul este realizat din carbon, în timp ce numeroase alte componente au fost realizate din aluminiu și oțel;
● Grila are o structură asemănătoare cu cele ale modelelor din gama RS, fiind astfel diferită de cea întâlnită pe SUV-ul e-tron, în timp ce prizele de aer sunt de dimensiuni mari pentru a răci bateria și frânele;
● Capota este inspirată din alte două concepte Audi, și anume Aicon și PB18 e-tron, pentru a permite un flux de aer mai eficient;
● Pe întreaga lățime a conceptului există o bandă luminoasă asemănătoare cu cea de pe SUV-ul e-tron, cu scopul de a identifica chiar și pe timp de noapte că este un vehicul electric;
● Datorită ampatamentului de 2.9 metri, spațiul interior este generos, iar consola centrală și panoul cu instrumente sunt poziționate în așa fel încât par să plutească în aer, în timp ce scaunele sunt inspirate din cele folosite în sporturile cu motor pentru a asigura sprijin optim inclusiv la abordarea cu viteză a virajelor;
● Șoferul are posibilități multiple de personalizare a informațiilor prezentate pe ecrane, de la hărți pentru navigație la date despre autonomia disponibilă;
● Pentru tapițerie, Audi mizează pe piele sintetică atât pentru scaune, cât și pentru alte suprafețe, dar și pe fibre reciclate;
● Volumul portbagajului este de 450 de litri, iar sub capotă există spațiu pentru încă 100 de litri;
Două motoare electrice, 590 de cai putere
● Audi e-tron GT utilizează două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte, pentru a oferi astfel tracțiune integrală. În total, cele două motoare generează 434 kW, echivalentul a 590 de cai putere;
● În viitor, vehiculul va accelera de la 0 la 100 km/h în circa 3.5 secunde și va ajunge la 200 km/h în puțin peste 12 secunde;
● Viteza maximă este limitată electronic la 240 km/h pentru a favoriza o autonomie cât mai bună;
● Bateria Li-Ion are o capacitate de 90 kWh și este montată sub podeaua conceptului, iar autonomia oficială este de peste 400 de kilometri;
● Conceptul este echipat și cu un sistem de recuperare a energiei care mărește autonomia cu până la 30%;
● Bateria se încarcă până la 80% în numai 20 de minute datorită utilizării unui sistem de 800 de volți, însă există și încărcare wireless cu 11 kW, suficient pentru o încărcare completă pe parcursul nopții.
Audi e-tron GT va primi o versiune de serie la sfârșitul anului 2020, iar primele livrări sunt programate pentru prima parte a anului 2021. e-tron GT va fi al treilea model electric al celor de la Audi, după e-tron și e-tron Sportback, ultimul programat pentru lansare în 2019.
Via Audi
eu nu as categorisi masina asta drept concept....mi se pare ca poate fi fabricata exact asa cum e acum. arata absolut genial