Audi oprește vânzările de mașini diesel în Olanda
Potrivit presei olandeze, Audi ar urma să oprească vânzarea mașinilor diesel în Țările de Jos din 1 aprilie 2022. Constructorul din Ingolstadt nu a confirmat încă această informație.
Motoarele diesel sunt tot mai puțin căutate, mai ales în Olanda, acolo unde mașinile electrice sunt ca la ele acasă. Tocmai de aceea, Audi ar urma să oprească vânzarea de mașini noi diesel în această țară, susține presa olandeză.
Modificările în portofoliu vor fi făcute chiar începând cu data de 1 aprilie 2022. În consecință, modelele cu motor termic vor fi disponibile aici doar cu unități pe benzină, fie "simple", fie alăturate unei unități electrice (plug-in hybrid).
În ciuda acestei decizii, Audi va mai oferi o ultimă generație de motoare termice. Viitorul A4 ar urma să debuteze anul viitor cu motorizări clasice, desigur, cu o formă sau alta de electrificare.
Nici propulsoarele pe benzină nu sunt în deplină siguranță. Spre exemplu, unitatea V10 de 5.2 litri care echipează în prezent modelul R8 ar putea să nu mai prindă o nouă generație. La fel s-ar putea întâmpla cu celebrul agregat de 2.5 litri, cu cinci cilindri în linie.
via Autoblog.nl
-
Mircea Badea, joi, 31.03.2022 23:20
olandezii se respecta, au si cel mai mare iq din europa parca. nu se mai otravesc pt 2 lei..
-
Dutz, vineri, 01.04.2022 02:13
Marketing inutil pentru unii… pentru alți mâna cereasca!! Pot din nou sa jubileze… Sunt tari cu vânzări de milioane de masini pe an si nu exista diesel nici măcar la mini-bus-uri (maxi-taxi care fac lejer 60.000 km/an). Din câte știu eu doar Europa a “adoptat” motorul diesel pe scara larga, dar între timp s-au mai schimbat lucrurile si performanțele si la benzina, iar celebrul cuplu al motoarelor diesel nu mai este chiar așa de relevant. Încă cred ca la nivel de consum diesel-ul este mai economic, dar aduce cu adevărat plusuri doar dacă se conduce peste 25.000 km pe an. Olanda are vreo 6,5 mil locuitori si este o țara cu o infrastructura foarte buna (bravo lor)… totuși nu sunt reprezentativi pentru piața auto, fac parte din acel 2-3% la nivel global (împreuna cu alte careva tari va si Norvegia etc.). Chiar si așa cifrele arată cum stau lucrurile in condițiile in care Electricele beneficiază de subvenție si la ei. Mai jos copy/paste… creșterile sunt mici fata de 2021 iar Electricele 20% din total vânzări, adică chiar dacă ai cel mai mare IQ, tot cumpara majoritar “fosile”. In 2021, about 95,464 new passenger plug-in cars were registered in the Netherlands, which is over 7% more than in 2020. The market share improved to 30% (including 20% BEVs and 10% PHEVs), a full five percentage points above 2020 (25%). Cum am spus, anul acesta și următorul vor arată cât de multe electrice se pot absorbi… încă cred ca planul de electrificare nu este realist si toate declarațiile astea in care se promovează obsesiv nimicul îmi susțin convingerea. Mircea, tine doar de IQ sa dai cel puțin 40.000 de euro pe o masina electrică?
-
@dutzu, vineri, 01.04.2022 03:13
pt cei saraci exista springul, nu dizalul. nu cred ca olandezii se deplaseaza mai putin decat restul.
-
@Dutz, vineri, 01.04.2022 08:10
Cred ca ai omis vreo 10 milioane din populatia Olandei la numar. De fapt sunt vreo 17 milioane, nu doar 6,5. Olandezii se deplaseaza destul de mult si nu doar in Olanda, fac multe concedii prin Germania, Franta, Austria. Sa iei electrica nu tine doar de IQ, tine clar si de putere de cumparare si bunastare (astea vin la pachet cand ai IQ). Zici ca se merita diesel daca faci peste 25000 km pe an??? Doar daca te gandesti la consum strict. Daca te gandesti cat poluezi in realitate e grav. Studiile facute arata clar ca o masina electrica este mai rentabila si nepoluanta daca faci mai multi km. S-au publicat si ceva studii facute de mai multi, iar Volvo a si zis dupa cati km o electrica este mai putin poluanta decat echivalenta ei pe benzina.
-
Seriff, vineri, 01.04.2022 09:42
Irelevant, oamenii nu le vor, dar nu au de ales, oricum e multa propaganda, cine a fost in Olanda poate sa confirme ca nu e full de electrice pe strazi cum se tot scrie, ca de obicei propaganda mass media e la putere
-
eu, vineri, 01.04.2022 10:51
@Dutz primeste te rog corectarea mea: Olanda are populatie de 17,5 nu de 6,5 mil.
-
Dutz, vineri, 01.04.2022 15:32
Greșeală mea cu nr. locuitorilor. Mulțumesc de corecție!
-
Iulian, vineri, 01.04.2022 19:17
Minciuni , numai minciuni , Olanda e plina de masini diesel , în ceea ce privesc masinile electrice "sunt la ele acasa " in Olanda in proportie de 0,5%.
-
Eu, sâmbătă, 02.04.2022 08:06
Greșit, nu sunt diesel'uri multe în Olanda pentru că impozitul anual pentru așa ceva este de 4sau 5 ori mai mare decât în restul Europei..✌️
-
@Seriff, sâmbătă, 02.04.2022 10:57
Locuiesc in Olanda de ani buni si nu e full de electrice. Sunt numai diesel peste tot, mai rau ca in Romania. Si toate sunt importate din Germania, ca doar e la doi pasi de ei. Ce jafuri vand germanii, le iau imediat olandezii. Sunt niste parliti, vai de ei, stiu si multi olandezi care au venit la munca in Romania, ca la ei e rau tare.
Citeste si
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieȘeful Volkswagen: „Trebuie să închidem fabrici pentru a reduce costurile”Thomas Schafer, șeful Volkswagen, a apărat decizia mărcii germane de a închide mai multe uzine pentru a reduce din costuri. Șeful mărcii mai precizează că nu există cale de a evita concedierile angajaților uzinelor afectate. Citeste tot
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieToyota Celica ar putea fi relansată după două deceniiUn oficial al mărcii japoneze ar fi confirmat faptul că modelul Celica va fi readus la viață în curând, potrivit unei publicații japoneze. Zvonurile cu privire la relansarea lui Celica prind și mai mult avânt. Citeste tot
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
Dar nu trebuie sa opreasca ei, nu le mai cer clientii. Clientii cer electrice? Cum?