Audi Q5 primește o nouă versiune plug-in hybrid: varianta Q5 55 TFSI e quattro oferă 367 CP și o autonomie în modul electric de peste 40 de kilometri

Publicat marţi, 21.05.2019 12:03 de Cornel Șocariciu

Audi introduce în gama Q5 și versiunea plug-in hybrid 55 TFSI e quattro. Sistemul de propulsie oferă 367 CP și 500 Nm, iar autonomia în modul electric este de peste 40 de kilometri (WLTP).

La începutul acestui an, Audi a anunțat o serie de versiuni plug-in hybrid pentru Q5, A6, A7 și A8. Acum, reprezentanții constructorului german vin cu o nouă variantă PHEV dedicată SUV-ului Q5.

Aceasta poartă numele de Q5 55 TFSI e quattro și include un motor pe benzină de 2.0 litri capabil să ofere 252 CP și 370 Nm și un motor electric care dezvoltă 105 kW (echivalentul a 143 CP) și 350 Nm. În total, sistemul plug-in hybrid pregătit de Audi promite 367 de cai putere și 500 Nm disponibili începând cu 1.250 rpm.

Resursele sunt gestionate de o transmisie automată cu șapte trepte și de un sistem de tracțiune integrală quattro. În aceste condiții, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 5.3 secunde, iar viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 239 km/h.

Pentru a ține în viață motorul electric, Audi a pregătit o baterie cu o capacitate de 14.1 kWh. Conform reprezentanților companiei, energia înmagazinată de acumulator este suficientă pentru a parcurge peste 40 de kilometri (WLTP) în modul electric, iar timpul necesar de încărcare este de maximum 6 ore. În modul electric, Audi Q5 55 TFSI e quattro poate rula cu o viteză maximă de 135 km/h.

SUV-ul plug-in hybrid dezvoltat de Audi propune câteva moduri speciale de rulare. Primul dintre acestea se numește Hybrid, iar SUV-ul va utiliza atât resursele motorului pe benzină, cât și resursele motorului electric. În modul EV, SUV-ul german va rula exclusiv cu ajutorul motorului electric, în timp ce în modul Battery Hold, sistemul va păstra energia din acumulator la același nivel.

Audi Q5 55 TFSI e quattro va ajunge pe piață în al treilea trimestru al anului, iar nemții au deschis deja listele de comenzi. Pe piața din Germania, prețul versiunii plug-in hybrid este de 60.450 de euro.