Audi Q7 are un nou motor entry-level: 3.0 TDI, 204 cai putere

Publicat joi, 21.10.2010 12:22 de Bogdan Mirică

Audi a introdus pe actualul Q7 o nouă motorizare de bază. Este vorba despre dieselul 3.0 TDI de 204 cai putere, regăsit şi pe viitorul A7 Sportback.

Audi a anunţat astăzi ca va introduce pe actuala generaţie Q7 un nou motor entry-level, regăsit deja pe fratele A7 Sportback şi pe colegul de concern Volkswagen Touareg.

Este vorba despre propulsorul 3.0 TDI, capabil să livreze 204 cai putere şi un cuplu motor total de 450 Nm. Motorul este asistat de o transmisie tiptronic cu 8 rapoarte, care trimite resursele unităţii diesel ambelor axe, prin intermediul sistemului de tracţiune integrală quttro.

Asociat deja cu eticheta Euro 5, propulsorul 3.0 TDI primeşte în dotarea standard şi un sistem start-stop, care reduce consumul până la 7.2 litri/100 de kilometri. Şi emisiile scad, Q7 lăudându-se cu doar 189 de g/km.

Chiar dacă sub capotă nu se află decât 204 cai putere, Q7 poate accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 9.1 secunde, până la o viteză maximă de 205 km/h. Motorizarea este disponibilă deja şi pe piaţa din România, Audi fixând un preţ de 55.852 de euro cu TVA.

via | autoblog

  • Voluntar, joi, 21.10.2010 12:42
    Q7

    Nu e putin 204 cai si 450Nm pentru o masina de 2200 Kg ??? Consumul si pretul suna bine :-)

  • Claudiu, joi, 21.10.2010 13:08
    Audi va oferi acest nou 3.0 TDI V6 in 3 variante de putere : 204, 245 si 300 CP .

    Acesta este un motor complet nou ce nu mai are vreo legatura cu vechiul 3.0 TDI fiind mai usor cu 20 kg . La fel ca BMW cu motorul 6 in linie de 3.0 L oferit in 3 variante de putere ( 204, 245 si 306 CP ) si Audi va oferi acest V6 3.0 TDI in 3 variante de putere ( 204, 245 si 300 CP ) . Ultima varianta reprezinta puterea acestui motor in varianta bi-turbo, acest motor fiind prezentat in premiera in luna octombrie la Paris pe conceptul Audi e-Tron Spider ( 300 CP si 650 Nm ), urmand sa fie oferit in serie in lunile urmatoare pe mai multe modele VW Group ( ex. noul Audi A6, A7, Porsche Panamera, etc ) .

  • Alex Radoi, joi, 21.10.2010 13:18
    E sau nu e...

    9.1s pana la 100km/h e o acceleratie slaba daca privim Q7 ca pe o masina de fite, cum e cazul pe la noi. Daca in schimb e folosita de o familie mai instarita din S.U.A. sau Germania, care are 3-4 copii si care a cumparat un Q7 fiindca doreste sa calatoreasca confortabil, nu e deloc rau. Ma rog, exemplul cu S.U.A. e usor fortat, fiind vorba de un motor diesel care probabil la ei nici nu e la vanzare sau, daca ar fi, nu l-ar cumpara aproape nimeni :).

  • p-george, joi, 21.10.2010 13:27
    touareg

    Motorul asta o sa isi faca banii pe touareg mai ales unde il inlocuieste pe vechiul si edstul de puturosul R5. Intr adevar daca excludem factorul fite din ecuatie varianta asta de motorizare este ideala pt cine isi ia masina sa o FOLOSEASCA nu doar sa o ...parcheze.

  • AdrianosFidi, joi, 21.10.2010 16:54
    @Claudiu

    de unde ai aflat ca motorul 3.0 TDI V6 300 cp va fi si pe noul Audi A6, A7, Porsche Panamera ... ?

  • Claudiu, joi, 21.10.2010 19:53
    @ AdrianosFidi

    In timpul Salonului Auto de la Paris, majoritatea revistelor germane de profil ( ex. AMS, Auto Bild, Auto Zeitung ) au prezentat aceasta stire . Cel mai probabil va debuta in martie la Geneva pe noul Audi A6, dar nu este exclus sa fie disponibil in serie mai devreme pe alte modele VW Group ( ex. Porsche Panamera ) .

  • Lov♦, joi, 21.10.2010 21:02

    Nice, Volvo ofera 204 cp din motor de 2.4 Diesel CR. dar ca de obicei, proprietarii Audi platesc pt imagine in drum...platesc impozite si RCA-uri mari pt un motor care face cat altele mai mici.

  • edi80, joi, 21.10.2010 22:05
    de toata jena!!!

    3.0 TDI, 204cp?????????? poftimm/?? pt o masina care se vrea premium si pt un brand care se vrea premium e rusine!!! sa nu mai zic ca pt ditamai tancul e ff putin...si consumul ala de 7,2% poate doar la relanti sa il consume....sa fim seriosi..mintim poporul cu tv?? si asa isi bat joc toti de noi ...dar ne meritam soarta!!!!

  • @ edi80, joi, 21.10.2010 22:44
    Si BMW are un motor de 3.0 L ( 204 CP ), 6 in linie pe BMW 525d

    Este oferit ca un motor de entry-level, oferind consumuri mult mai reduse decat versiunile superioare de putere ale acestui motor ( 245 CP si 300 CP ), versiuni oferite la pretuti mult mai mari . Acest motor V6 3.0 TDI si 204 CP inlocuieste motorul R5 TDI cat si motorul V6 2.7 TDI . Acesta este un motor complet nou fata de vechiul 3.0 TDI , pe langa greutatea mai redusa cu 20 kg, este si mult mai economic, noul V6 3.0 TDI ( 245 CP ) fiind in testele realizate de revistele germane cu 3.5-4.0 L/100km mai economic decat vechiul V6 3.0 TDI ( 240 CP ) . Comparatia a fost facuta intre doua modele Q7, la consumul mult mai redus, pe langa noul motor si-a adus aportul si excelenta transmisie automata in 8 rapoarte .

  • AdrianosFidi, joi, 21.10.2010 23:27
    @Claudiu

    bun , o sa vedem daca il va pune si pe celelalte , dar am inteles ca prima oara va fi pe Audi e-Tron nu pe A6 . te rog , daca gasesti stirea pe net cu detalii despre motorul asta poti sa imi linkul in reply ?

  • AdrianosFidi, joi, 21.10.2010 23:33
    @edi80

    "a introdus pe actualul Q7 o nouă motorizare de bază" deci vor fi disponibile si motorizari mai puternice

  • Dan, joi, 21.10.2010 23:58
    @ AdrianosFidi

    Este clar ca acest motor va fi disponibil pe mai multe modele VW Group, pentru ca nu renteaza din punct de vedere economic sa fie prezent doar pe un model ( Audi e-tron Spider ) . Acest motor nu va inlocui motorul V8 4.2 TDI ci va fi oferit in paralel . Principalele motive pentru care va apare acest motor 3.0 TDI bi-turbo ( 300 CP si 650 Nm ) sunt : taxele ( in multe tari se impoziteaza excesiv motoarele cu cilindreea mai mare de 3.0 L si se va oferi acest motor ca alternativa la V8-ul 4.2 TDI iar alt motiv este greutatea mai mare a motorului V8 TDI ce ar afecta distributia maselor unui model sportiv ca Porsche Panamera, iar versiunea de 245 CP ar fi fost prea slaba pentru limuzina Porsche . http://www.germancarblog.com/2010/10/audi-e-tron-spyder-officially-unveiled-at-paris-motor-show-videos-galore/

  • AdrianosFidi, vineri, 22.10.2010 12:03
    @Dan

    de acord ; dar eu cred ca din cauza taxelor cei care vor mai lua 4.2 TDi vor fi prea putini ca sa il mai pastreze , doar daca nu cumva ii creste puterea astfel incat sa merite

  • ZZZ, vineri, 22.10.2010 13:17
    ....

    Pana atunci V8 4.2TDI ramane cel mai rafinat si reusit motor diesel la ora actuala, asa ca nu vad de ce l-ar inlocui cand toti specialistii il lauda.