PREVIEW Coreea de Sud: McLaren îşi joacă ultima carte la titlu
McLaren are nevoie de un rezultat bun în Coreea de Sud pentru a rămâne cu şanse reale în lupta pentru titlul mondial alături de Red Bull şi Ferrari.
Plasat sub sfera incertitudinilor până în urmă cu o săptămână, circuitul Yeongam a primit în cele din urmă omologarea FIA şi va găzdui în acest weekend ediţia inaugurală a Marelui Premiu al Coreei de Sud.
Cursa de la sfârşitul acestei săptămâni se anunţă cu atât mai interesantă cu cât Mark Webber, Fernando Alonso, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton şi Jenson Button păstrează şanse reale la titlul mondial, sezonul 2010 fiind unul dintre cele mai spectaculoase din punct de vedere al suspansului în privinţa noului campion mondial.
Dintre cele 3 echipe implicate în luptă, McLaren are cea mai mare nevoie de un rezultat pozitiv care să coincidă cu plasarea pe poziţii superioare comparativ cu rivalii de la Ferrari şi, mai ales, Red Bull Racing. Aflaţi la 28 şi, respectiv, 31 de puncte de liderul Webber, Hamilton şi Button riscă să piardă orice şansă la titlu în cazul unor paşi greşiţi, motiv pentru care asupra lor planează cea mai mare presiune.
NOUTĂŢI TEHNICE
Situaţia din clasamentul general este motivul pentru care McLaren este echipa care introduce cel mai important update tehnic în acest weekend. Britanicii vor aduce la Yeongam o nouă aripă spate, îmbunătăţiri la aripa fată şi câteva noutăţi de ordin mecanic. Componentele vor fi evaluate în antrenamentele de vineri înainte de a fi implementate pe monopost pentru calificări şi cursă.
În cazul celorlalte echipe, apropierea de finalul sezonului se face remarcată prin absenţa unor update-uri semnificative, întrucât punctul de reper este sezonul 2011. Una dintre puţinele excepţii este Force India, care va introduce câteva îmbunătăţiri aerodinamice şi mecanice în speranţa de a se menţine pe locul 6 în clasamentul constructorilor în fata rivalilor de la Williams.
CIRCUITUL YEONGAM DIN COREEA DE SUD
Noul circuit Yeongam construit în Coreea de Sud reprezintă o necunoscută pentru echipe şi piloţi, lucrurile fiind complicate suplimentar de finalizarea cu întârziere a lucrărilor. Turnarea ultimului strat cu numai două săptămâni înainte de cursa va conduce la o lipsă de aderenţă şi, implicit, la pericolul unor derapaje spectaculoase.
Pe de altă parte, piloţii sunt încântaţi de configuraţia circuitului, care asamblează practic trei tipuri diferite de circuite. Primul sector este alcătuit din trei linii drepte, printre care şi cea mai lungă linie dreaptă din calendar (1.2 km), acestea urmând să scoată în evidenţă calităţile monopostului McLaren. Urmează un sector dominat de viraje rapide unde se anticipează o superioritate a monopostului Ferrari, în timp ce Red Bull ar putea fi avantajată pe ultimul sector, unde predomina virajele lente.
Iată o reprezentare virtuală a noului circuit Yeongam din Coreea de Sud în simulatorul echipei Red Bull:
VREME
După ploile torenţiale din Japonia, piloţii vor avea prilejul să concureze pe un circuit complet uscat în acest weekend. Potrivit datelor furnizate de serviciul britanic de meteorologie, se anticipează cer senin în zilele de vineri şi sâmbăta, în timp ce duminică puţinii nori care vor fi prezenţi pe cer nu vor ameninţa bună desfăşurare a cursei. Temperaturile vor ajunge, în cursul după-amiezelor, la 22-23 de grade.
DATE CIRCUIT
Lungime tur |
5.621 km |
Tururi parcurse |
55 |
Distanta totala |
309.155 km |
STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL COREEI DE SUD
- Button este singurul pilot cu şanse la titlu care nu a plecat din pole position în acest sezon
- 7 din cele 16 curse ale sezonului au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position
- Red Bull poate obţine al 14-lea pole position al sezonului, ceea ce i-ar apropia la un singur de pole de recordul de 15 deţinut de McLaren (1988, 1989) şi Williams (1992, 1993)
- Vettel este singurul pilot cu şanse la titlu care nu a fost niciodată lider în acest sezon
- Yeongam este unul dintre cele numai 5 circuite în care piloţii concurează în sens anti-orar. Red Bull nu a câştigat niciuna dintre cele 2 curse în sens anti-orar desfăşurate în 2010, victoriile revenind lui Lewis Hamilton (Turcia) şi Fernando Alonso (Singapore). Brazilia şi Abu Dhabi completează tabloul curselor în sens anti-orar
- Întrucât Formula 1 vizitează pentru prima oară în istorie Coreea de Sud, nu exista statistici privind rezultatele din ultimii ani pe circuitul de la Yeongam.
PROGRAM
Marele Premiu al Coreei de Sud se va desfăşura după următorul program, conform fusului orar al României:
Eveniment | Ziua | Ora |
TV |
Antrenamente libere 1 |
vineri, 22 octombrie |
04:00 | |
Antrenamente libere 2 |
vineri, 22 octombrie | 08:00 | |
Antrenamente libere 3 |
sambata, 23 octombrie |
05:00 | |
Calificari | sambata, 23 octombrie | 08:00 | TVR1 |
Cursa | duminica, 24 octombrie |
09:00 | TVR2 |
O mica greseala s-a strecurat in textul de mai sus: "- Întrucât Formula 1 vizitează pentru prima oară în istorie Coreea de Sud, nu exist" este scrisa de 2 ori.