Audi Q8 primește versiuni plug-in hybrid: până la 462 de cai putere și autonomie electrică de 47 de kilometri
Audi Q8 va fi disponibil și în două variante plug-in hybrid. Q8 55 TFSI e quattro dezvoltă 381 CP și are o autonomie electrică de 47 de kilometri, iar Q8 60 TFSI e quattro produce 462 CP și are o autonomie electrică de 45 de kilometri.
Audi introduce în gama Q8 două versiuni plug-in hybrid: Q8 55 TFSI e quattro și Q8 60 TFSI e quattro. Indiferent de varianta aleasă, ambele versiuni PHEV pregătite de constructorul din Ingolstadt vor fi echipate cu motorul pe benzină de 3.0 litri cu 340 de cai putere și 450 Nm.
Propulsorul cu ardere internă va fi susținut și de un motor electric, iar în total, varianta Q8 55 TFSI e quattro propune 381 de cai putere. În cazul variantei de top Q8 60 TFSI e quattro, sistemul plug-in hybrid livrează până la 462 de cai putere.
Ambele versiuni vor fi echipate și cu o baterie Li-Ion cu 104 celule și o capacitate totală de 17.8 kWh. Conform oficialilor producătorului german, versiunea cu 381 de cai putere va avea o autonomie electrică de până la 47 de kilometri (WLTP), în timp ce varianta cu 462 CP promite o autonomie electrică de până la 45 de kilometri (WLTP).
Audi Q8 55 TFSI e quattro poate accelera de la 0 la 100 km/h în 5.8 secunde, iar viteza de top se oprește în dreptul valorii de 240 km/h. Varianta Q8 60 TFSI e quattro este mai rapidă cu 0.4 secunde pe repriza 0-100 km/h, în timp ce viteza de top este tot de 240 km/h. În modul electric, cele două versiuni plug-in hybrid pot accelera până la 135 km/h.
Pentru reîncărcarea bateriei, clienții pot folosi o priză cu o putere de 7.4 kW, iar timpul necesar pentru a umple complet acumulatorul este de două ore și jumătate.
Precomenzile pentru noile versiuni plug-in hybrid vor fi deschise în scurt timp, iar Audi a publicat și prețurile pentru piața din Germania: 75.351 de euro pentru varianta Q8 55 TFSI e quattro și 92.800 de euro pentru versiunea de top Q8 60 TFSI e quattro.
Si cam la atat va ramane povestea cu electrificarea. Masini cu niste baterii si motoare electrice adaugate. Hipercomplicare si sofisticare, scumpe si cu rezultate indoielnice. O fi si asta un progres, nu pot sa contest. Dar cu ce costuri? Cu ce eforturi financiare si logistice? Si pentru ce, mai exact?