Noul BMW iX3 a parcurs peste 1000 de kilometri cu doar o singură încărcare

Publicat vineri, 21.11.2025 16:17 de Tiberiu Safta

În cadrul unui test oficial, noul BMW iX3 a reușit să parcurgă peste 1000 de kilometri cu doar o singură încărcare. Mașina a fost testată pe un drum cu plecare din Ungaria la Debrecen și cu destinația la Munchen, în Germania.

Un grup de ingineri de la BMW a decis să facă un test de autonomie cu noua generație BMW iX3. Primul model din noua familie de modele electrice Neue Klasse a avut parte de următoarea provocare: să meargă de la Debrecen, Ungaria, locul unde este construit noul model, până în Germania la Munchen, acolo unde este sediul BMW.

Pentru testul oficial, BMW a ales versiunea iX3 50 xDrive, singura versiune disponibilă în prezent. Conform fișei tehnice oficiale, BMW iX3 50 xDrive promite o autonomie de până la 805 kilometri în regim WLTP datorită bateriei de 108.7 kWh. Tot în fișa tehnică este trecut și un consum oficial cuprins între 15.1 și 22.7 kWh/100 km.

La finalul testului oficial, BMW iX3 a reușit să depășească autonomia oficială cu peste 200 de kilometri. Mașina a parcurs exact 1007.7 kilometri fără reîncărcare. La destinație, bateria lui BMW iX3 mai avea doar 2% energie. Cu alte cuvinte, mașina mai putea să meargă încă 20 de kilometri.

Desigur, pentru a reuși această performanță, oficialii BMW care au luat parte la test au luat câteva măsuri de precauție. În primul rând, au fost evitate autostrăzile pentru a menține un consum de energie mic, dar și pentru a putea fi folosit și mai mult sistemul de recuperare a energiei. De asemenea, pe tot parcursul călătoriei nu a fost folosită clima și nici radioul. La final, mașina care a luat parte la acest test a fost dotată cu cele mai mici jante, de 20 de inch.

via BMW

  • Mihai, vineri, 21.11.2025 16:53

    Ce imi plac mie testele astea: fara clima, fara autostrazi, mers evetual dupa cate un tir pentru a diminua frecarea cu aerul :)) Si acum vor da buzna la cumparat BMW astia care citesc doar titlul si cand colo ce sa vezi: in realitate ei nu reusesc sa circule nici 500 km cu bateria plina. Asta daca nu o fac praf in 10 minute dupa ce pleaca cu ea de la dealer :))

  • zarnesteanu, vineri, 21.11.2025 16:55

    In spiritul adevarului, trebuie mentionat ca sa mergi fara clima pe vremea asta, trebuie sa stai cu geaca si caciula in cap. Cam ca si colegul meu cu Focus-ul electric acum 10 ani. Indraznesc sa spun ca un proprietar de BMW, indiferent de clasa sociala, n-o sa faca niciodata asa ceva. Strict tehnic vorbind, da, e o realizare sa mergi 1000 km cu un plin de baterie de 113 kW. Un consum de aproape 10/100km. Atata doar ca daca faci de vreo 50 de ori cascadoria asta sa cobori pana la 2% din baterie s-ar putea sa o arunci la gunoi mai repede decat prevede legea. In rest, cum spuneam, progrese mici, dar vizibile, de la o generatie la alta. Deja masinile ice isi arata varsta tot mai accentuat. Mai vorbim peste 10 ani :)

  • Gigel, vineri, 21.11.2025 16:57

    Ce design oribil. Zici ca e inspirata din filmele de groaza cu Predator. Nici designerii chinezi nu mai fac hidosenii din astea. Ce bine arata BYD, Omoda, Jaecoo, lynk & co.

  • @zarnesteanu, vineri, 21.11.2025 17:01

    Zici ca aia cu BMW nu fac asa ceva? Si daca iti trimit poza cu posesor de Seria 5 cu suba pe el si fes in cap? Cocalarii sunt cocalari, cred ca ii supraestimezi. Unii cred ca luxul sta intr-un led care proiecteaza semnul BMW pe asfalt cand deschid usa. E multa prostie printre ei si "e" multi. Cat despre baterie... depinde de softul si managementul bateriei. 2% nu ar trebui sa fie real, ci doar afisat. Bateria are o capacitate utila mai mica special pentru protectie. Am facut plin 100% si mers in mid pure pana la 0% de 1000 de ori in 8 ani si bateria rezista. Deci mancati castraveti murati.

  • nsrei, vineri, 21.11.2025 17:36

    Mie îmi place aia cu "cele mai mici jante de 20". Oare cele mai mari cât au, 24? Un cauciuc din ăla probabil e 1000e

  • Dutz, vineri, 21.11.2025 18:21

    Ce oribilitate de design, la fel și actualul X3 la care am renunțat din acest motiv, în special interiorul… au ajuns chinezii dezirabili pentru ca fac europenii mașini urâte, trist!!! Pentru cei 1000 de km felicitări, este o realizare!!!

  • Matei_cel_nou, vineri, 21.11.2025 21:20

    Au avut două persoane la bord tot timpul, și unii din ei au băgat multă bere și wursti la viața lor. Într-o secvență apar ambele persoane îmbrăcate doar în tricou, cu ditamai burțile la vedere, în alta șoferul are haină și fular. Cred că un singur șofer cu greutate normală mergea și mai mult. Testele acestea sunt pur demonstrative. Și cu o termică poți obține un consum mai mic decât cel oficial, în condiții speciale și mult stres la volan. Realitatea e că NIMENI nu merge 1000km fără măcar o pauză mai lungă, minim 45min, când poți încărca la un charger rapid. Și NIMENI nu se stresează să conducă ultra-eficient pe parcursul a 12h. Informația e mai degrabă că în zona mașinilor premium autonomia și încărcarea nu mai sunt o problemă, pentru 99,9% din cazuri. Următorul pas e să se întâmple asta și în zona de preț în jur de 40k.

  • ds, sâmbătă, 22.11.2025 13:48

    După cum arată peisajul și după cum sunt îmbrăcate personajele care apar în filmare, cel mai probabil, testul a fost realizat undeva prin octombrie, deci nu era mare nevoie de climatizare. Și pentru că mulți nu știu, test înseamnă, printre altele, experiment sau un procedeu de cercetare în știință. Luați-l că atare.